Den skifter ikke ordenligt gear ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg søger hastigt hjælp her- Det drejer sig om en vw bora 1.9tdi fra 01, som med tiden har fået dårligt svinghjul og nu har den svært ved at gå i gear, og det startede med 1 gear hvor nu at det har spredt sig i alle gear, - back gear kan næsten ikke gå i uden at det skal give den lyd hvor tænderne går på hinanden.
Olie i gearkassen er skiftet hvor det ikke hjalp, svinghjul og komplet kobling bliver skiftet i weekenden men mener ikke det har noget med dette at gøre da koblingen har det fint og filer ikke. ( tryklejet rasler lidt engang i mellem)..
Min tanke var at denne gear-arm er synderen her, da den er meget løs, og tænderne er lidt knas knas da jeg afmonterede den, samt at nogle af kablerne / stængerne fra gear skiftet er lidt løse.
Kun seriøse henvendelser tak.
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
Der har du problemet
Kabler osv skal ikke hænge
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
Så helt sikkert den er dit problem... til en transporter T5 koster den 391 kr inkl moms
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
kan vist ikke betale sig hvis en sprit ny hos VW koster 4-500 kr
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
VW monterede armen og har ikke haft hoved nede i motorrummet og hive i den efter.
og kan heller ikke tjekke efter, for den har smidt motoren pga. en tilstoppet oliesi i bundkaret >:( >:( >:(
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Hvis du stadig har motor og gearkassen i bilen så behøver du vel ikke at starte den men blot lige pille lidt i den og se hvor løs den egentlig er nu.
Hvad hedder sådan en, egentlig ? skiftearm eller ?
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
bilen holder splittet ad på et værksted der skal regne noget pris ud på en anden motor så kan ikke komme til armen
til transporteren sidder den på billede 2 del nr. 23
http://www.partsbase.org/parts/vw-7h0711051g/
og så kalder de den for en gearshift lever mener VW kalder den for en skiftearm, men er ikke 100%
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Okay, det er nøjagtig den samme, ingen tvivl der.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
he he - har bare brugt siden da jeg havde reservedelsnummeret
ellers bruger jeg denne side - kræver du gratis registrer dig - http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/BO/2001/208/55/2538457/
men muligvis er det denne du skal bruge MEN ER IKKE SIKKER PÅ DET ER DEN RIGTIGE!!!
https://www.google.dk/search?q=1J0711051B&newwindow=1&biw=1600&bih=785&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ulgPVLTyPKXMyAOi24LYDQ&ved=0CAYQ_AUoAQ
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Hvis jeg kigger ned i motorrummet og skifter gear ved at bruge skifte-armen så går den let og smurt. Når bilen er slukket så kan den godt gå i gear, når bilen er tændt så har den svært ved det. Hvis bilen er tændt og står stille og jeg skal have den i 1 gear så har den meget svært ved at komme over det første trin som mærkes og ind i hak som dne skal, MEN, hvis jeg lige lader bilen trille 1 m frem så kommer den i med det samme.
Og jo, jeg har også tænkt lidt at den ikke kobler ordenligt ud pga udtryklejet bla. rasler. Men som skrevet i starten af tråden så er svinghjulet gået og kan høres samt mørkes med voldsomme vibrationer ved acceleration.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
https://www.google.dk/search?q=1J0711051D&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=J1kPVMKpG6iaygOOloH4BA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=785
kommer an på hvilken model gearkasse osv du har
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Men på de 1,9tdi, er der godt nok bare et eller andet med svinghjul og kobling. Hvornår er den sidst skiftet, hvis den nogensinde har været skiftet?
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
enige det meste af vejen.
på min kunne jeg ikke trække armen langt nok "ind i gearet" så når jeg koblede til så skar den tænder og slog den også helt ud af gearet igen
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
#16 Jeg har ikke lagt mærke til at den filer i koblingen overhovedet, oveni det så er den chippet, så jeg burde kunne mærke koblingen være mere svær eller hvordan ?
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
jeg aner det ikke, købte bilen med små rystelser i kabinen, og endte med at jeg skiftede stort set hele undervognen, samt træk-aksler for at få det væk, og nu viser det sig at det er svinhjulet der har drejet sig mere end normalt da det er dual-mass.
Derfor har jeg købt en singel-mass svinghjul så ungår jeg det problem.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
det er bare en generel svaghed på de der "fine" dualmass svinghjul som VW synes er noget så smarte - T4 har også samme problem og flere af de andre modeller har også problemet.
men det er da også super smart at spare fjedrene i koblingspladen og så putte dem ind i svinghjulet istedet for... så er man jo sikker på der kommer penge i kassen efter et stykke tid
min har lige rundet 200.000 km hvilket skulle være der-omkring de smider svinghjulet.
var på et VW værksted og her havde de "gode" erfaringer i intervallet 190.000 - 240.000 km for et svinghjul
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
#26
Nu skal jeg i weekenden igang med at skifte svinghjul og komplet kobling med trykleje, jeg vil derefter se om gearene går bedre, hvis det ikke er tilfældet så skal jeg gå efter armen samt kablerne ikke sandt ?
Flot forklaret ellers, lige i skabet, kort og forståeligt.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
på min kunne jeg heldigvis nøjes med armen, hvis jeg havde været "rigtig heldig" så havde hele skifteakslen der går ned i gearkassen også skulle skiftes... den koster 1500 kr og så er det ikke sikkert det er til at skifte den uden gearkassen kommer af bilen
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Så tvivler jeg på at armen fejler i dette situation, for den klikker rigtig fint i alle gear når motor er slukket og har ikke lagt mærke til at den 13mm møtrik ikke følger med.
Jeg starter med kobling og svinghjul som planlagt her i weekenden, armen kan jeg altid skifte ovenfra.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
min geararm sidder helt fast... ikke noget med at rokke/fjedre op/ned eller til siderne.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Der er skiftet følgende her i weekenden :
Svinghjul
Kobling
Trykplade
Udtrykleje
Slavecylinder
Men den har samme problem med gearskiftet, skærer tænder i bakgear. Har det svært ved at komme i andre gear af og til.
Er jeg ude i en gearjustering ?
Den skifter ikke ordenligt gear ?