{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.311 visninger | Oprettet:

Har mistet min eneste nøgle :( {{forumTopicSubject}}

Har mistet den sidste nøgle til min Ford fusion, har Heller ikke den lille plade med nøglekode på. Kan jeg køre ned til Ford og få lavet ny nøgle til bilen ? Og ved nogen hvor lang tid det tager. Kan en låsesmed et. Lave nøgle og kode den ? Håber nogen kender svarene.

Mvh kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mistet min eneste nøgle :(
  • #1   13. sep 2014 Du bør kunne bestille ved ford

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   13. sep 2014 Fik du ikke dine svar tidligere idag?
    Eller var det en anden, som havde samme problem?
    Men forbi ford, de kan skaffe dig en ny nøgle ud fra stelnr.. Men få skiftet tændingslåsen.. Tænk hvis nøglen er faldet i de forkerte hænder, og du en morgen står uden bil.. Forsikringen kan IKKE lide at ens bil bliver nakket med ens egne nøgler..


  • #3   13. sep 2014 Få Ford til at bestille 2 nye nøgler til dig, de skal bare have reg nr og så skal nøglerne kodes. Sværere er det ikke.

  • #4   13. sep 2014 bg pirat. de gamle nøgler virker ikke mere når der er kodet nye!

  • #5   13. sep 2014 Lagre kommer jo an på om Ford sletter de gamle...

  • #6   13. sep 2014 Ken p.
    Vrøvl. De gamle nøgler kommer ikke til at virke efter kodning af nye nøgler.


  • #7   13. sep 2014 Jo da... Hørt om at man kan have mere end 2 nøgler til en bil...

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   13. sep 2014 Morten
    Nej de kommer ikke til at virke, HVIS de går ind og koder bilen om samtidig.. Det er langt fra altid de gør det, og endnu sjældnere hvis man ikke spørger dem om det!
    HVIS man får lavet 2 nye nøgler ud fra stelnr, så er det samme kode som de gamle nøgler har, og derfor vil den gamle nøgle sjovt nok stadig virke.. smiley


  • #9   13. sep 2014 Bo piraten.
    Jo jo, men alle nøglerne skal jo kodes til bilen. Og det Gør man jo med computeren, og de nøgler som ikke bliver brugt i kodnings produceren, vil derfor ikke virke. Det er min erfaring inden for Peugeot.


  • #10   13. sep 2014 Sådan er det så ikke med alle....

  • #11   13. sep 2014 Så det du siger er at jeg kan tage dit reg nr, kører ned til forhandleren og bestille en ny nøgle, som allerede er kodet til startspærreren, og så stjæle din bil. Det holder jo ikke rigtigt

  • #12   13. sep 2014 Det kommer til at blive dyrt, hele bil omkodet med nye nøgler, nye låse, og ny ratlås.

    Morten J
    Du skal jo også bevise at du ejer bilen, du kan have 100 nøgler hvis du vil, den gamle nøgle kan altid bruges hvis der ikke bliver pillet ved bilen, og med de gamle låse kan den gamle nøgle bruges til at låse døre og ratlås op så bilen kan trækkes væk.


  • #13   14. sep 2014 Morten j har ret. Og det er min erfaring som Ford mekaniker på et Ford mærkeværksted

  • #14   14. sep 2014 De skulle bruge reg attest for at ville skaffe til min bmw.

  • #15   14. sep 2014 Laier .
    Ford mærkeværksteder kan jo ikke engang skaffe originale bremserør, og de har heller ikke kraveværktøj til et par tusinde til selv at lave dem, mage til uprofessionelt forhandler/værksted skal man lede længe efter.

    Du burde i øvrigt holde lav profil når du "arbejder" i sådan en baggårdsbiks.


  • #16   14. sep 2014 Pind.
    Og det mener du gælder alle Ford forhandlere i Danmark?


  • #17   14. sep 2014 Ja jeg spurte jo i Horsens om de kunne henvise til et andet Ford værksted der havde, men de sagde at ingen andre havde det heller, altså udtalte de sig på vegne af jer andre.
    Heldigvis havde jeg målene så det tog kun Mekonomen 5 min at lave dem, og i modsætning til Ford gav de kaffe, god service, og jeg slap for at vente 15-20 minutter for at se på et surt fjæs.
    Jeg har aldrig siden haft nogen af mine Ford biler i nærheden af Ford-værksted/forhandler. Så dårlig service finder man ikke andre steder.


  • #18   14. sep 2014 Pind nu har fordværkstederne ikke noget tilfælles udover Ford. Det er et franchise. Og Ford sælger ikke bremserør. Vi bukker dem selv i kobber som holder længere end 4 år. Du kan ko ikke skære alle forhandlere over en kam. Det svare jo til og sige alle der køre Ford er bøsser fordi jeg jeg kender en bøsse der køre Ford.

  • #19   14. sep 2014 Man bukker dem først når de skal monteres så det gør i ikke, udover når i tager af rullen, men i Horsens har man absolut intet og slet ikke evnerne til det. Jeg må sige at jeg blev slemt skuffet.

  • #20   14. sep 2014 Nemlig men fortæl mig lige hvordan man montere de langsgåene bremserør hvis de er formet fra fabrikken. Når de skal over tanken og forbi forbroen når de er bukket i forvejen ?

  • #21   14. sep 2014 Tanken skal jo ned uanset og rørene sidde i plastikholderne, så hvad er det du spørger om?
    Jeg foretrækker kobberrør, men da jeg kun skulle skifte de bageste ved caliberen mente jeg at det var nemmest at købe nogle org.


  • #22   14. sep 2014 Nu ved jeg ikke hvilken bil vi snakker om men det jeg prøver og sige er at du kan ikke montere de langsgåene bremserør hvis de ikke kan kan bøjes hen af vejen som kobberrør

  • #23   15. sep 2014 hej alle tak for jeres svar, har været hos ford idag og de kunne ikke skaffe mig nogen nye nøgler fordi jeg ikke havde nøgle koden, så der skal nye låse og tændingslås i bilen

  • #24   15. sep 2014 Kan de virkelig ikke finde frem til koden via stel nr? Det satme ringe.

  • #25   15. sep 2014 ja så må du på ebay og finde et låsesæt

  • #26   15. sep 2014 Kasper - hvis bilen ikke er låst kan man afmontere en dørlås eller måske endnu nemmere en bagklaplås. Dengang jeg arbejdede ved Ford kunne jeg forholdsvis nemt lave en ny nøgle ud fra sådan en lås - prøv at spørge din Ford-forretning om de vil påtage sig det, det vil gøre det hele nemmere og billigere.
    Fx er det temmelig trals at bore tændingslåsen ud for at kunne sætte en ny i...
    Men husk at din nye nøgle stadig ikke vil kunne starte bilen - det hele skal til Ford for at de kan kode startspærren til den nye nøgle.
    En anden mulighed er evt at spore bilen tilbage til den forhandler der i sin tid har solgt bilen som ny. Der er en lille mulighed for at sælgeren dengang har noteret nøglekoden ned.
    Held og lykke smiley


  • #27   15. sep 2014 ford sagde de ikke ikke kunne gøre noget, den model jeg har er står nøgle koden ikke nogen steder sagde de, jeg har bestil nye nøgler og låse samt tændingslås, er uddannet auto mekaniker så skifter selv tingene. men tak for dit indlæg 627 smiley

  • #28   15. sep 2014 Man kan skille en lås ad og "aflæse" koden med lidt snilde smiley
    Men jeg tænker at dit nye låsesæt ikke var stygt dyrt - hvad måtte du af med?


  • #29   15. sep 2014 1695 kr plus moms

  • #30   16. sep 2014 Det bliver du glad for - og det lidt hyggearbejde at skifte låsene efterhånden.
    Når du får den første gamle lås af, så prøv at skille den ad - så kan du se at dimserne (pladerne) er nummereret/kodet, svarende til den nøglekode der kan låse op.


  • #31   16. sep 2014 Koden står oppe under instrumentbrættet på en sort ting lidt til venstre for bremsen, det er de sidste 5 cifre der er din kode.

  • #32   16. sep 2014 # 31: Jeg arbejdede på et autoriseret Ford-værksted fra sidst i 1980-serne og indtil 2008.
    Og det der har jeg aldrig hørt om.....??


  • #33   16. sep 2014 Jeg fandt det på nettet, http://www.youtube.com/watch?v=UVLcPNtZqrs

    Hvis det er en gammel Peugeot 405 så sidder koden inde i modtageren i loftet.


  • #34   16. sep 2014 Som set i en anden tråd er det helt utroligt hvad man kan finde på nettet smiley
    Jeg tror ikke den Ford Fusion du har fundet der har ret meget at gøre med den Ford Fusion TS har mistet sin nøgle til.....
    Men jeg ved det naturligvis ikke smiley


  • #35   19. sep 2014 #33
    Det er ikke nøglekoden, men fabrikskoden til det panel du ser lige over dørhåndtaget.
    http://www.youtube.com/watch?v=Vyf1-cuWW1o


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #36   17. okt 2014 Jeg kan hjælpe dig. Jeg har udstyr der kan læse koden ud af låsen og derfra kan jeg skære en ny nøgle til dig.
    Mht. startspærren skal jeg vide om det er en benzin eller diesel og hvilken årgang, da den sandsynligvis enten anvender en Texas Crypto ID60 eller ID63 transponderchip til startspærren.


Kommentér på:
Har mistet min eneste nøgle :(

Annonce