{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.988 visninger | Oprettet:

VW T5 Div. El Problemer {{forumTopicSubject}}

Godaften

jeg har en t5 1,9 tdi fra 2006 som har nogle mærkelige el problemer.

Jeg har lige fået skiftet motor i den pga. Delvis stoppet oliesi - og herefter er der kommet flere el problemer.

Mit for og baglys står og pulserer i styrke både i tomgang og ved omdrejninger - i tomgang er det ikke så hurtigt men når man giver den nogle omdrejninger så ligner det næsten en politibil's forlygter der blænder op og ned... Dog ikke lige så kraftigt smiley

hornet laver det samme når man trykker på det - op og ned i lyd styrke.

Min olie lampe bipper 3 gange og fortsætter med at blinke - der er rigeligt olie på - og nogle gange slukker den og andre gange fortsætter den med at blinke og til tider bipper den gladeligt 3 gange mens den blinker.

Vandtemperaturmåleren i instrumentbrættet kommer ikke over 50 grader - et par få gange har den været oppe på 60 grader - der er blevet skiftet føler samt thermostaten er også helt ny.

Ved ratstammen er der noget relæ der står og klikker - lyder som 1 eller 2 stk. - og når der er kliklyde virker min forreste vinduesvisker ikke som den skal, men stopper op undervejs hen over ruden.

Idag kom der så et nyt problem til... Når jeg blinkede til en af siderne så skete der ikke noget inde i bilen - altså hverken blinklyde eller lys i pilene, men blinklygterne ude på bilen blinkede som de skulle og når jeg drejede lyskontakten kom der heller ikke lys i instrumenterne... Da jeg havde slukket bilen for at læsse af og tændte den igen ca. 10 minutter senere virkede disse 2 ting igen.

Alle problemer ovenover var der ikke før jeg fik skiftet motor - jeg ved ikke om det er samme generator som sidder på fra den gamle motor, men det burde det være.

nogle gode forslag til hvad det kan være der er sket :?:

mvh.
Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW T5 Div. El Problemer
  • #1   2. okt 2014 Lyder rigtig meget som en stelforbindelse som ikke er monteret/ forkert monteret.

  • #2   2. okt 2014 Tænker jeg også - nogen ide til hvor den evt. kunne være gal?

  • #3   2. okt 2014 Tjek dem alle så du ikke ødelægger noget. smiley

  • #4   2. okt 2014 den der sidder oven på gearkassen er den største, prøv at tjek den og den sidder på..

  • #5   7. okt 2014 Så er jeg på den igen smiley

    Alle forbindelser mellem motor og karos m.m. er afmonteret og slebet så der er kontakt som der skal være.

    men problemerne er der endnu smiley

    når bilen står i tomgang lader den med 14.4 V og med nogle rpm kommer den op på 14.68 som det højeste.
    da remmen blev taget af generatoren forsvandt blinkeriet med lyset og så snart den kom på gik der lige 5-10 sekunder så blinkede lyset igen.

    man kan skifte regulatoren i generatoren, men vil det være bedre at skifte hele generatoren istedet for - OG kan dette have indflydelse på de fejl der er inde i kabinen med relæer der står og klikker???


  • #6   7. okt 2014 for høj spænding er lige så slemt som for lav spænding.. men det er nok nærmere fordi din generator hopper op og ned i ampere prøv at mål det.. har set nogen køre mellem 30 og 180 ampere

  • #7   7. okt 2014 Er det relæ klikket du tænker på mht amp?

  • #8   7. okt 2014 nej at din generator lader for meget. det tænker jeg gør at lyset blinker meget og alle de andre små ting som der også er med strømmen.. har du haft en tester på?


  • #9   8. okt 2014 har ikke haft en tester på endnu, kun multimeter til ladestrøm.

    nu har jeg så lagt mærke til der er en kort skrabelyd der lyder som om den kommer ved hver omgang - lidt svært at forklare smiley men den kommer regelmæssigt i tomgang. Og hvergang lyden er der så blinker lyset, så tænker det ikke er nok kun at skifte relæet i generatoren, men skifte hele generatoren istedet for.... så er det bare hvilken en det er der skal sættes på - der er minimum 5 at vælge imellem uanset hvor jeg søger smiley
    http://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/n360195032/?regnr=XT88500&tid=17370&refloc=1&regnrrecid=10565753&group=1900&refloc=3#top


  • #10   8. okt 2014 og så skal du ikke købe den ved t-hansen med mindre der står bosch på den.

  • #11   8. okt 2014 du skal tage den af der sidder på, kigge på nummeret der står og så bestille ud fra det, der ikke anden vej ud af det.. nogle vw forhandlere kan dog oplyse hvilken en bilen er født med, men det er ikke dem alle der vil ud med det.. prøv at ring til nordic autoparts i risskov, hør efter allan han er sublim vw mand. han kan hjælpe dig, og der får du kvalitets vare.

    ved du hvad der kendetegner en rigtig vw nørd? når man trykker ham på dunken så siger han VeeWee


  • #12   8. okt 2014 nu har jeg smidt opgaven med at finde en generator til værkstedet som skiftede motoren, så må de klare den derfra smiley


    Var helt flad af grin da jeg læste din joke smiley


  • #13   13. okt 2014 Så er der kommet ny generator på og *7-9-13-Banke-Under-Bordet* blinkeriet samt relæ-klikke-ræset er stoppet smiley

    Men min temperatur måler virker stadig ikke.... Hvor sidder føler en på motoren og kan jeg tjekke forbindelsen ved at sætte ledningen direkte på stel for at få den til at give udslag?


  • #14   14. okt 2014 jeg er ikke lige helt 100 på hvor den sidder, men mener det er foran på motoren henne mod gearkassen.. tjek ledningerne helt ned ved stikket, de kan godt være brækket. og ellers så bare skift føleren.. 300 vil jeg tro den koster

  • #15   14. okt 2014 jeg prøver at lede der smiley

Kommentér på:
VW T5 Div. El Problemer

Annonce