{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

amazon lader ikke {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg lavede et opslag om hvorledes jeg testede dynamoen på min amazon for et stykke tid siden. menble ikke så meget klogere på det. jeg har sat en anden dynamo på, men ladelampen lyser endnu. så nu ligger mistanken på laderelæet. men hvordan tester jeg lade relæet? og evt dynamoen. Det er en renoveret dynamo jeg har monteret. men har læst at den kan tabe "magnetismen" ved at ligge længe. nogen der har et godt råd til hvad jeg lige gør her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amazon lader ikke
  • #1   2. okt 2014 Vil tro sådan en gammel Amazon er med et gammeldags elektromekanisk laderelæ - Du kan så prøve at ommagnetisere den ved at sammentrykke tilbagestrømskontakten på laderelæet et kort øjeblik - bare rolig du kan ikke brænde fingrene eller ødelægge noget - det er kun 12 volt. Kun hvis du holder den forkerte kontakt inde i for lang tid med motoren igang - springer pærerne.

    Forstår bare ikke hvorfor du ikke monterede en moderne generator med indbygget laderelæ/chip istedet, så du altid havde strøm smiley
    En dynamo lader ikke ret meget og lader den for meget, smides en del af strømmen bare væk - ihvertfald med et gammeldags elektromekanisk laderelæ - med et elektronisk laderelæ er styringen hurtigere og spildet undgås.
    Synes også det er lidt tåbeligt at lave en ny tråd om det samme emne, da kontinuiteten så ryger.


  • #2   2. okt 2014 Det vil jeg lige prøve så. Ville gerne holde den så original som muligt, og jeg har ikke den store brug for strøm. Har ikke gps eller telefon der skal laves op i den. Og heller intet anlæg. Som du måske kan læse er jeg en dør til elektronik. Så tænkte jeg ville spørge igen, da der ikke var meget hjælp at hente i den andet indlæg.

Kommentér på:
amazon lader ikke

Annonce