{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Altea ECU tilbage til standard {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Seat Altea 1.9 TDi 105 hk. fra 2005. Bilen er skruet op til 216 hk. med større dyser, turbo, udstødning osv..

Nu har jeg hevet den hurtige ost ud og lagt en fuldstændig standard 105 hk. motor i den. Og så vil bilen selvfølgelig ikke starte. Havde jeg lidt forudset..

Der er en Landberg box med til den, med stage 1, stage 2 og original program.
Men heller ikke på original vil den starte. Vil gætte på at den allerede var dimset med inden den landede hos Landberg.

Mit spørgsmål er så, hvem kan lægge standard maps ind i sådan en EDC16 computer?
Jeg går ikke ud fra at der er en "reset" funktion, de nye data har vel overskrevet originalfilerne?
Er der nogen der har "standard" maps på lager til specifikke motorer?

Min kammerat har en tilsvarende bil og har tilbudt at jeg kan "klone" hans boks, men jeg skal jo beholde min egen identitet, startspærre osv.
Og udover det ville jeg ikke ane hvordan jeg skulle gøre det.


Jeg har brugt mange timer på google uden held!


På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea ECU tilbage til standard
  • #1   19. okt 2014 Ring dog til dem i morgen. Den kan hjælpe dig bedre end nogen herinde...

    Landberg.dk ApS

    Lupinstien 15
    8800 Viborg
    Tlf. 70 23 66 27
    info@landberg.dk


  • #2   19. okt 2014 Bare kør til Seat. Og sig den skal software opdateres. Det fjerner alt.

  • #3   19. okt 2014 Nu kører den jo nok ikke ret langt før starteren løber tør for power smiley
    Måske du kan sende en fil fra utune til landberg også få ham til at sende en standart fil retur, det koster jo nok lidt men er sikkert billigere end at køre til Seat.
    Hvis ikke der findes en software opdatering så kan Seat heller ikke hjælpe, det er hvad de sagde til mig da jeg ville have overskrevet ecu


  • #4   19. okt 2014 Landberg ligger i Hjallerup. Kun webshoppen ligger i Viborg. Det har han solgt fra. Tror hans nye hjemmeside er chiptuning.nu. Mener han gratis bringer en bil han har tunet tilbage til standard.

  • #5   19. okt 2014 Jeg må prøve at ringe til ham imorgen smiley

    Problemet er jo at motorstyringen nok ikke var standard da han lavede filerne, nogen har jo mappet den da den fik kæmpe dyser osv..
    Så hvis han har taget backup af computeren inden han skrev filerne om, er det nok ikke originale Seat filer han tog backup af..


Kommentér på:
Altea ECU tilbage til standard

Annonce