{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Kobling opfører sig mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Min kobling begyndte at opfører sig lidt underligt. Den tog ikke fat når jeg holdt stille eller kørte ved lav hastighed/omdrejninger. Som om at når pedalen blev trykket i bund var der ikke den modstand man forventer, og kunne selvfølgelig ikke skifte gear.

Fik den så sendt på værksted hvor de konstaterede at det var pga mine bremser, da det er hydraulisk kobling så den kørte på samme væske som bremserne. Der var en lille lækage i bremserørene, så der blev skifter bremser hele vejen rundt. Dette løste problem en 2 ugers tid. Men nu er den begyndt på det igen, og jeg tænker selvfølgelig at koblingen skal skiftes, det er også ved at være på tide, men jeg forstår ikke hvordan udskiftingen af bremser kunne lindre problemet en periode for så at opstå igen?

Håber nogen kan være behjælpelig med et godt svar.

På Forhånd tak

- Jørn Ege


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling opfører sig mærkeligt
  • #1   24. okt 2014 Den er lidt speget den her.

    Det er korrekt at selv samme væske bruges både til bremser og kobling. Jeg mistænker at systemet enten ikke har været luftet ordentligt ud eller simpelthen er utæt. Væsken må forsvinde fra beholderen til under det niveau hvor slange til koblingscylinderen går. Har du kontrolleret dette?



  • #3   24. okt 2014 Som #2 siger, du er blevet snydt af det værksted. Tilbage igen.

  • #4   24. okt 2014 Problemet med bremserne kommer ikke lige så hurtigt som koblingsproblemet, da der stadig vil være en del væske i beholderen under slangen til koblingscylinderen.

    Det kan være at de snyder dig, men det kan lige så let være en menneskelig fejl hvor rørene ikke er monteret korrekt


  • #6   24. okt 2014 Deutsche:

    Den har fået skiftet bremserør så vidt jeg kan læse mig til!


  • #7   24. okt 2014 Det jeg har fået afvide af værkstedet er; De har lavet komplet bremseskift hele vejen rundt. Dette kan jeg også se, og overværede dem lave det, da jeg lige var oppe forbi og tjekke status ud.

    Men ja kan godt se hvad i mener, så i tror at det er koblingscylinderen der er mit problem? Det jeg så ikke helt forstå, det er at det er et periodemæssigt problem. Ved start fra stillestående tilstand kan problemet opstå, men ikke når jeg er oppe i fart (+35 km/t). Og når jeg har oplevet problemet er jeg selvfølgelig holdt ind til siden, ventet lidt, og så har jeg kunne køre videre.

    Men ja der er nok en utæthed i systemet der dræner væsken ud. Må ha den på lift og tjekket efter.

    Og om værkstedet har snydt mig. Tjah, skulle alligevel ha skiftet bremserne her til Januar, så det nok ikke så galt.

    Men tak for hjælpen drenge.


  • #9   24. okt 2014 Deutsche: smiley

    "Fik den så sendt på værksted hvor de konstaterede at det var pga mine bremser, da det er hydraulisk kobling så den kørte på samme væske som bremserne. Der var en lille lækage i bremserørene, så der blev skifter bremser hele vejen rundt. Dette løste problem en 2 ugers tid. Men nu er den begyndt på det igen, og jeg tænker selvfølgelig at koblingen skal skiftes, det er også ved at være på tide, men jeg forstår ikke hvordan udskiftingen af bremser kunne lindre problemet en periode for så at opstå igen?"


  • #11   24. okt 2014 Okay Deutsche, så selvom de deler væske kan de ikke ha indflydelse på hinanden da der er to forskellige niveau, hvis jeg har forstået det rigtigt?

    Og mange tak for hjælpen. Må vist lige ha snakket med værkstedet igen..


  • #13   24. okt 2014 Super Deutsche! Jeg takker mange gange for hjælpen. God dag og god weekend.

Kommentér på:
Kobling opfører sig mærkeligt

Annonce