{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

DN
DN
Tilmeldt:
12. feb 2007
Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 109

Golf 5 TDI mister gassen {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Golf 5 TDI som pludselig er begyndt at miste gassen en gang i mellem når man er ude at køre! Når dette sker, kan jeg slippe speederen i 2 sekunder og derefter er alt normalt igen. Men i det at den mister gassen, og jeg holder pedalen nede, falder den bare ned og står i tomgang uden at der sker noget som helst. Igen kan jeg slippe speederen i 2 sekunder, så er alt tilbage til normal.

Hvad f..... kan det lige være? Tænker på om det kunne være noget gaspedal-potentimeter eller noget? (mener den er uden gaskabel).

Nogen som kender til dette problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 TDI mister gassen
  • #1   24. okt 2014 Tjek alle vakuum slanger til turboen.
    Hvis de er iorden så få læst fejl ud.


  • #2   24. okt 2014 Hvis den skulle lagre en fejlmelding, burde motorlampen så ikke have lyst?

  • #3   24. okt 2014 Jeg har prøvet med min seat hvor man kørte også pludselig kunne man ikke give gas så skulle man slukke og tænde bilen så virket det igen. jeg fik læst fejlen og det viste sig speederkontakten skulle skiftes og nu virker det bare (elektronisk speeder)

  • #4   24. okt 2014 tomminicolaisen

    Sidder den samme sted som bremselyskontakten? Altså under speederpedalen?


  • #5   24. okt 2014 Altså jeg skiftede hele pedalen det var ''et sæt'' kostede 800kr ved Seat

  • #6   24. okt 2014 Det giver god mening Tommi. Måske jeg skulle prøve at skifte den. Det kan næsten ikke være andet..

  • #7   24. okt 2014 altså ta da og få læst fejlen hvis du ha mulighed for det først smiley

  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #8   24. okt 2014 Få en VCDS på og få den fejludlæst.

  • #9   26. okt 2014 Har lige købt mig en OBD2/EOBD tester i Biltema, men bilen har ikke registreret nogen fejl de gange det er sket. Motorlampen har heller ikke haft lyst på noget tidspunkt.. Jeg må satse på at det er en ny pedal der skal til, så jeg prøver at se om jeg kan skaffe en ny i morgen.

  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #10   26. okt 2014 Du skal stadig få en VCDS på, og så måle luftmasse sensor om den holder sig indenfor værdier.

    Luftmasse sensoren registreres ikke med en fejl, der skal man se på værdierne den giver motor og se om den holder sig inden for det foreskrevne.
    Jeg tror ikke det er pedalen. Det har jeg ikke hørt om før.
    Du kan også måle om pedalen giver de rigitge værdier på pedalen med en vcds. Den vil heller ikke registreres som fejl, der kigger man også på værdierne


    Jeg hjælper gerne i Odense for et beskedent beløb




  • #11   26. okt 2014 Jeg er bare bange for at jeg ikke når til Odense... smiley Det giver bare ret god mening at den mister signalet fra gaspedalen.

  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #12   26. okt 2014 Eller luftmasse sensoren der er død.
    Det kan være mange ting


  • #13   26. okt 2014 Jeg havde lige testeren på i mens jeg kørte for at checke alle værdierne, men jeg kunne så typisk ikke fremprovokere fejlen. Så nu køre den fint.. Er bange for at den en dag bare står stille desværre.

  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #14   26. okt 2014 Kan du udlæse real time værdier på luftmasse sensor og gas pedal på den stik du har købt?

  • #15   26. okt 2014 Jeg kan måle realtime flow gennem MAF og jeg kan måle motor belastning (0-100%), tror dog ikke at det er direkte signal fra speederen.

  • #16   26. okt 2014 Det denne her at jeg købte igår. Ganske imponerende til pengene..

    profilbillede
  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #17   27. okt 2014 Tjo.. Et kopi vagstik koster 200kr hvis du har en pc du kan koble det til.

  • #18   27. okt 2014 Ny passer denne jo til alle biler og ikke kun VAG..

  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #19   27. okt 2014 Jeps.
    Det er skam heller ikke for at nedgøre den.

    Men der er flere muligheder for både programmering og fejlfinding med et vagstik.
    Jeg ville få målt på den gaspedal inden du skifter den.

    Det kan være 100 andre ting der gør at den opfører sig som den gør - eneste der kan finde fejlen med sikkerhed er et vagstik.


  • #20   27. okt 2014 Det kunne godt være at det er løsningen. Men efter at jeg har haft gaspedalen af og monteret den igen, har der ikke været noget... Så nu kan jeg kun vente på at fejlen vender tilbage.

  • #21   27. okt 2014 Tror nu mere det er stoplyskontakten. Prøv at trykke på bremsen mens du kører og se om ikke den gør nøjagtig det samme. Fejl på speeder vil udløse en fejl da der er 2 sensore i den netop for at undgå at bilen pludselig selv giver gas hvis det går i stykker.

  • #22   27. okt 2014 Jeg er ret sikker på at bremsekontakten ikke lukker af for dieseltilførslen, det det skal da lige prøves. smiley

  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #23   27. okt 2014 Så er det bare at vente og se om fejen kommer igen

  • #24   27. okt 2014 Nå... Bremselyskontakten har ingen indflydelse, man kan sagtens bremse selv om man giver gas. Så har jeg lige været en tur forbi VW og haft en VCDS på, som ikke kunne detektere nogle fejl. De mente heller ikke at en ny gaspedal kunne løse problemet. Men de havde aldrig hørt om lignende fejl. smiley Så enden blev på det at jeg må køre i indtil bilen dør helt, så må jeg tage den derfra...

  • #25   27. okt 2014 Hvad giver man for sådan et vcds besøg hos VW ?

  • #26   27. okt 2014 Det kommer an på hvor godt man snakker med mekanikeren. smiley

  • #27   27. okt 2014 Lasse L : Tag et "Frit" værksted med VCDS vi tager 200 kr i testertillæg, kunne ikke forestille mig at vw var billigere.

  • #28   27. okt 2014 Anders T

    Tak for info. Af interesse, hvor arbejder du? smiley


  • #29   27. okt 2014 Automester i Nordjylland.

Kommentér på:
Golf 5 TDI mister gassen

Annonce