{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

centreringsring, tolerance på 0,05 mm? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har desværre mistet en centreringsring til mine vinterfælge, og skal bruge en ny til den ene fælg.
De nuværende hedder 76-66,45 mm (hhv. ind- og udvendig diamenter)

ville det være fint at købe en der hed 76-66,5. dvs en afvigelse på 0,05 mm? - Eller har dette indflydelse? - det er desværre ikke muligt for mig, at finde dem med præcist indvendigt mål på 66,45 mm.



På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  centreringsring, tolerance på 0,05 mm?
  • #2   21. nov 2014 super.
    tak


  • #3   21. nov 2014 Du kan også køre uden og spare de penge

  • #4   21. nov 2014 Det er ikke super rart at kører med Bjørn... Jeg havde en Corsa engang hvor jeg tænkte at de da ikke kunne gøre stor forskel... MEN kunne næsten ikke holde ved rattet over 80... Så jo de skal være der!!!

  • #5   21. nov 2014 claus så er det fordi du har skruet fælgene forkert på. Da boltene også skal centrere fælg. Men spænder du den ene bolt helt fast først, så har du ikke mulighed for at justere det på plads via de andre bolte. Så nej de skal ikke være der, det er en hjælp for lettere centrering og ikke en ting der skal være der.

  • #6   22. nov 2014 #5 det er så ikke helt rigtigt.

    Jeg har altid sagdt det samme.
    Men dag fik købt nogen 16" fælg. Uden centerringe.

    Og monterdd dem på min bil. Som spore 100%.
    Der rystede ratet en smule.

    Og de var spændt rigtig på. Og med .moment.

    Jeg købte nogen centerring. Og så holdt de op med at ryste.
    Og de var afbalanceret.

    Fik fortalt. Ved hjule center. At komme man op i en hvsi størelse og brede
    Og alt efter hvilken bil man har.

    Så kan det være nødvendigt.

    Jeg har kørt bil i 17 år. Og aldrig før haft problemer.
    Ved og køre uden centerringe


  • #7   22. nov 2014 Sønderjyden centerringe støtter ikke efter boltene er spændt. Det er kun en hjælp ved montering så den har samme afstand på navet. Du snakker om sporing og afbalancering.Som intet har med denne sag at gøre.Ved montering uden centerringe, skal man sørge for at fælg ikke kommer for langt ned ad eller for langt op hvis du spænder første bolt næsten helt ind.derfor du skal spænde alle bolte lidt ad gangen så fælg langsomt bliver centret på navet.
    Centerringen er der jo netop kun der for at holde fælg centreret når du spænder det fast. efter fast spænding har de ingen effekt så ligger alt vægten på hjul boltene. Så igen man kan sagtens køre uden da de kun er til hjælp for at centrere ved montering. g kan man finde ud af det så kan man montere uden brug af centerringe.


  • #8   22. nov 2014 Centerring er ligegyldig...

  • #9   22. nov 2014 Kan godt høre der ikke er meget erfaring indenfor hjul branchen. Og kun hørt /læst sig frem. Centrering er ikke kun for at hjælpe. Nu har jeg arbejdet en del år med hjul på virksomheder.

    Centrering er vigtig da det er en del af at "holde" hjulet på plads. Når du kun bruger bolte uden centrering så kan du lave skade på alufælge netop fordi det kun er bolte der holder hjulet. Hvor imod når du bruger centreringsringe så holder ringen hjulet på plads så du bruger hele hjulet på navet, og ikke kun på boltene...


  • #10   22. nov 2014 Det går ellers fint derud på racerbanerne med 200km/t... hvor meget tror du sådan en hjulbolt har af bæreevne i overklipning ??

  • #11   22. nov 2014 Trulle

    Seriøst, tænk dig om.. Hvor meget pres tror du selv sådan en fesen plastikring kan håndtere?? Sæt dens side i et skruestik og drej. Der skal ingenting for at gøre den flad. Du kan endda presse den sammen med en papegøjetang. Og du vil have, at den skal hjælpe hjulbolte med at HOLDE hjulet på plads??
    Du må tage og arbejde lidt flere år med hjul på virksomheder og få lidt mere erfaring...


Kommentér på:
centreringsring, tolerance på 0,05 mm?

Annonce