{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.934 visninger | Oprettet:

OEM bluetooth i bmw E46 {{forumTopicSubject}}

Hej bg..

Jeg blev træt af mit eftermonter dynavin multimedie unit, og besluttede mig derfor at gå tilbage til det originale navi anlæg..

Det virker skide godt, men fandt hurtig ud af at jeg manglede den ene ting som jeg synes var godt ved den eftermonteret navi. Nemlig Bluetooth håndfri...

Jeg lavede så en masse "research" på hvad man kunne gøre for at få Bluetooth i bilen.. Jeg valgt så den dyreste løsning, et oem bluetooth module fra BMW...

BMW udkom med deres første bluetooth modul i 2003, og da min bil er fra 99, ja så skulle installationen af dette bluetooth modul lige gennem tænkes...

Da min bil er født med oem telefon, ja så skulle jeg sådan set bare erstatte det gamle telefon modul med det nye bluetooth.. Dog krævede det at jeg måtte lave nogle adapter kabler.. Men i sidste ende, fik jeg det til at virke.

Der var så bare et lille problem. E46 fra 99 og til omkring 2001, som havde det gamle radio modul i, havde en separat højtaler til telefonen... Dette er ændret på de e46, som køre med det nye BM54 radio modul. På dette modul køre lyden fra bluetooth modulet ind i radio modulet, og videre til forstærker og så bilens højtaler..

Jeg har så kigget lidt på om man skulle opgradere til det nye radio modul, men dette er et støre projekt..

SÅ HVAD GØR JEG HVIS JEG GERNE VIL HAVE LYDEN UD AF BILENS HØJTALER??????

Jeg tænker at man måske kunne koble udgangen fra bluetooth modulet til forstærkerens input sammen med de ledninger fra radio modulet.. Men er lidt usikker på om det kan lade sig gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OEM bluetooth i bmw E46
Kommentér på:
OEM bluetooth i bmw E46

Annonce