{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.900 visninger | Oprettet:

Christian M
Christian M
Tilmeldt:
11. nov 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Fejl på Opel Vectra 1.9 cdti 150, årgang 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har lidt problemer med min vectra.
En gang imellem oser den meget. Rimelig meget.
Egr ventil renset, termostat skiftet, dyserne tjekket, gløderør tjekket inden for de sidste 4 uger. Testet på pc flere gange. Partikelfilter regenereret via pc.
Da termostaten var defekt gik bilen pludselig i meget lave omdr, som om den kørte på nødprogram og lige efter osede den meget. 5 min efter så stopper det og bilen køre igen normalt.
Nu falder den så ikke i omdr, men oser en gang imellem meget. Specielt 1-2-3 gear. Når jeg køre på motorvejen oser den lidt i samtlige gear og så stopper det. Samtidig med at den oser så stiger brændstof forbruget. 5 min efter ingen os og bilen køre som en drøm.
Har snakket med tre forskellige mekanikere og ingen kan give mig svar på det. Her på siden har jeg læst om diverse problemer med diesel biler og mange nævner Egt ventil, partikel filter regenerering. Dette er min første diesel bil, så jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har så meget forstand på det.
Nogen der ved hvad grunden kan være at den type motor ryger så meget? Bud på hvad den kan fejle. Er lidt irriteret over det.
Håber i kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl på Opel Vectra 1.9 cdti 150, årgang 2008
  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #2   25. nov 2014 Jep ca 4-5 mdr siden og de sagde at den var god nok. På det tidspunkt kom der også meget røg ud af udstødningen, men ikke så meget som nu.

  • #3   25. nov 2014 Hej
    Pr 600-800km foretager køretøjet en automatisk regenerering af partikel filter.
    Du vil opleve det som ekstraordinær høj brændstofforbrug over en distance på ca 20 km. Man kan se at de bagvedkørende enten trækker forbi eller synker bagud for at komme fri af den ildelugtende røgfane.
    Det stinker fæl af kuttermotor medens det pågår. hele udstødningsdelen bliver kraftig opvarmet ved processen. Hvis du gentagne gange efter hinanden ikke har fuldført en komplet rensecyklus ved 20 km eller mere, tilstoppes systemet og der skal andre midler til. Desværre er det ikke sådan, at køretøjet fortæller at den er i gang, så man kan tage sine forholdsregler.I tomgang bruges ikke 1,4 l/h men 4,6l/h! Når jeg ved parkering ser dette køres en rask tur på 10 -20km.
    MVH KP


  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #4   25. nov 2014 Hej Karsten P
    He he det er godt skrevet. Det er netop det de gør når det sker.
    Hvor tit skal man køre sådan en tur?
    Har læst her på siden at folk anbefaler 15-20 min ved 2-2500 omdr. Andre siger 3000.


  • #5   25. nov 2014 Hej
    Der står ikke en pind i manus om emnet.
    Det er dog mit indtryk at rensning er bedst med belastning, altså en køretur som beskrevet.
    MVH KP


  • #6   26. nov 2014 Vildt skrevet Karsten p, har ledt efter det svar længe, døjer med drt samme problem på min vectra c 1.9cdti 150hk, og der sket nøjagtig som du har beskrevet.

Kommentér på:
Fejl på Opel Vectra 1.9 cdti 150, årgang 2008

Annonce