{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

lasse a
lasse a
Tilmeldt:
23. aug 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Bmw E90 fusk med km tælleren? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står på vippen til at købe en BMW E90, fin bil men desværre uden servicebog. Når jeg kikker tidligere synraporter igennem kan jeg se et fint samhæng mellem kørte km og årstal, men siden sidste syn (1,5 år siden) og til nu har den nærmest ikke kørt. Jeg tænker at den måske er skruet tilbage i tælleren men er der en måde jeg kan finde ud af det på? kan jeg evt få en tester såt på den og på den måde se om den er go nok? håber der er nogen som kan hjælpe mig.. bilen er en BMW E90 fra 2006


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw E90 fusk med km tælleren?
  • #1   20. dec 2014 En BMW tester kan se bilens rigtige km tal smiley

  • #2   20. dec 2014 Ja få en tester på og se hvad den rigtigt siger smiley

    men har nu aldrig forstået at en servicebog bare lige blir væk smiley

    Skulle jeg selv købe en uden bog skulle det være en ældre bil hvor det er ligemeget eller prisen skulle være serdeles god når det er en nyere som den du kigger på da den er det svære og sælge igen




  • lasse a
    lasse a Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #3   20. dec 2014 Great, så må jeg forbi et BMW værksted på en prøvetur smiley så selv om tælleren viser et tal så gemmer bilen på det rigtige tal? er det sådan det hænger sammen

  • lasse a
    lasse a Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #4   20. dec 2014 ja det har jeg også undret mig lidt over, men jo prisen er rigtig god og derfor at jeg ser lidt gennem fingre med servicebogen. men det ville være lækkert hvis den var der.

  • #5   20. dec 2014 Altså nu kan kørselsforhold jo skifte for hver person der har den, og sågar også samme person gundet jobksifte med mere.. Jeg er da selv på vagt overfor det, og må sige at jeg er overrasket over alle de synsrapporter hvor biler er skruet tilbage beviseligt.

    Men f.eks. så kørte jeg ca. 40000 KM om året for år tilbage grundet arbejde osv., men dagen i dag har jeg samme bil jeg kun bruger 20000 KM om året.. Folk kan jo også have fået en firmabil ved siden af, så der er mange muligheder..


  • #6   20. dec 2014 -Og en servicebog er efterhånden intet værd i forhold til KM.. Det er så let at skaffe en ny servicebog, stempler osv..

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #7   20. dec 2014 Hvis dem der har ændret km-tallet har virkelig forstand på det kan bmws tester ikke afsløre det.

    Det kræver noget grundigere analyse af bilens styreenheder at afsløre det så.

    du kan evt kontakte info@loaded-cars.dk hvis du vil have analyseret bilen.

    Mvh Per


  • #8   20. dec 2014 KM fusk
    hold dig langt væk!


  • #9   20. dec 2014 Thomas M
    det meget muligt man kan det men de gange jeg har købt dyrere bil så har jeg ringet til nogle af de værksteder som har stemplet og hørt hvad den har fået lavet da de jo har det i systemet og hvis de ikke har bilen i systemet så ved jeg der er noget galt

    den forige bil jeg ville købe var en passat 3c spurgte om den havde fået skiftet dyser turbo ovs men vidste han ikke noget om men den var stemplet ved vw så ringede og spurgte dem og de kunne oplyse hvad den havde fået skiftet



  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #10   20. dec 2014 Karsten P, hvordan kan du sige det er km fusk uden overhovedet at have set bilen?

    Det er jo rent gætteri fra din side uden at forholde dig til facts overhovedet. Efter min mening er det da et total usaglig og ubrugeligt svar.


  • #11   20. dec 2014 Ville da prøve at spørge ejeren hvor han har fået lavet service på den, og så ringe til det værksted for at høre med km osv.

  • #12   20. dec 2014 Du kunne køre forbi en BMW forhandler (Jan Nygaard), giv dem bilnøglen. De kan via en nøglescanner finde alt om bilen, også kørte KM. Det gjorde jeg med min, da det var en E46 fra 1998 kun kørt 123.000km.

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #13   20. dec 2014 Kmtal i nøglen kan også rettes.

  • #14   20. dec 2014 Ja folk er altså naive hvis de tror at man ikke kan slette sin spor i nøgle osv..

    Alt i dag er software baseret - alt kan rettes.


  • lasse a
    lasse a Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #15   9. jan 2015 Hej, Nå status er nu at bilen er købt smiley jeg kørte til BMW service center og de udlæste boks og nøgle. ifølge dem så tingene fine ud, så det er det jeg forholder mig til. Tak for jeres svar og hjælp.

Kommentér på:
Bmw E90 fusk med km tælleren?

Annonce