{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Marc N
Marc N
Tilmeldt:
25. nov 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21

Opel Kadett E motorskift {{forumTopicSubject}}

hej folkens og kloge hoveder :),

er i gang med et kadett E Gsi projekt og skal have noget andet motorværk i og har tænkt på en af disse følgene

C20xe 2.0 16v
C20let 2.0 16v
C25xe 2.5 v6
og planen er at jeg også ville have nogle ekstra heste ud motoren hvilken en ville i vælge,

har hørt/læst lidt at v6 eren meget holdbar motor messigt så længe den ikke er tunet/pillet ved er det rigtigt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Kadett E motorskift
  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #2   24. jan 2015 Vectra altså en 2.5 v6 motor

    men en 4 cylindreet er mere ormdrænings villig?


  • #3   24. jan 2015 C20LET kan rimeligt nemt råtunes, og den kan holde til det.

  • #4   24. jan 2015 tror mere det er et temperament spørgsmål.
    også hvad du vil ofre af penge.

    for forøger du med mere end 20% i HK,
    så skal der betales afgift af ombygningen.

    og er din bil en 20 16V kan du jo lægge en 2.5 V6 med 170 HK i lovligt.
    da den kan godkendes til 180 HK.

    men er det en 2.0 8v kan man lovligt lægge en motor med 138 Hk i.

    ved så ikke om man kan få synet og godkendt(betale afgift) af en kadett e
    med en c20let.




  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #5   24. jan 2015 Sønerjyden bilen er godkendt med en 2.0 16v 150 hestes motor, hvor meget ville afgiften lægge på vis jeg smed en motor i med fx 200 heste er det noget jeg skal ringe og høre told/skat om?

  • #6   24. jan 2015 er den født 2.0 16V eller ombygget.

    men uanset, så koster det det samme i afgift, his du vil lægge en c20let i.

    da man betaler ny afgift, af bilen.
    det samme som, hvis du hente en i tyskland.

    og ja det er SKAT, man skal kontakte ang afgift.


  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #8   24. jan 2015 Sønderjyden det er en kadett E Gsi 2.0 16v men da motoren brækkede sig smed jeg en 2.0 8v i men på papirne er den godkendt med 2.016v

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #9   24. jan 2015 Digweed det vil sige jeg godt kan smide en 2,5 V6 i uden at betale afgift af det når bilen er godkendt med en 2.0 16v med 150 HK, så vidt jeg har læst mig frem til har en V6,er 170 HK standart så den overstiger ikke de 20% effektforøgelse man må lave?

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #10   24. jan 2015 digweed vis jeg nu havde en 2.5 v6 motor og satte et c20xe svinghjul på skal motoren/svinghjulet da afbalanceres? eller hva man kalder det?

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #12   24. jan 2015 Super tak for informationen :), har bare et sidste spørgsmål ang montering af letter svinghjul på en V6,er skal man slet ikke lave nogle ændringerne eller passer c20xe svinghjulet lige på?, så man kan køre med det samme uden motor skader?

  • #14   24. jan 2015 Behold C20XE'en og giv den et sæt knaster, portet top, dbilas spjældhuse, banan, supersprint udstødning, justerbar benzintryksregulator... Så kører du satme godt... Og med fuld gas dagen lang uden at bekymre dig om noget!

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #15   24. jan 2015 Ham x er det ikke beder at skifte min 2.0i 8v ud med en 2.6 v6 ??,

  • #16   24. jan 2015 der skal lægges en del penge i en 2.0 8v.
    hvis den skal være lige så hurtig som en 2.0 16 v eller 2.5 V6


  • #17   24. jan 2015 Troede du havde en 16V... Den ville jeg stoppe i... En af de bedste motorer der er lavet...

    Jeg har gjort en del i dem da de var på sit højeste


  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #18   24. jan 2015 Sønderjyden tror sku jeg smækker en 2.5 V6er,

    Ham x nej bilen er godkendt med en 2.0 i 16v, men den brækkede sig så smed en 2.0i 8v i som jeg havde stående smiley


  • #19   24. jan 2015 Den bliver noget snudetung med en V6'er i... Forvent ikke at kurverne er sjove smiley

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #21   24. jan 2015 Hvad vejer en 2.0i 16v i forhold til en en v6,er?

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #23   24. jan 2015 Syndes ikke det lyder af så meget :), har det den store betydning i forhold til køre enskaberne? Og hvad kan man gøre for at Hove nogle ekstra heste ud af v6eren?

  • #25   24. jan 2015 Voldtuner og træk fra 1800 omdrejninger hænger bare slet ikke sammen...

    Der har vi vist en nooget forskellig opfattelse af at voldtune!


  • #27   24. jan 2015 Den der V6 skal jo ud når der skal ny tandrem i, ikke så sjovt.

  • #29   24. jan 2015 Så det på en Opel nede ved Opel i Kolding, Vectra V6 tænker jeg det var.
    Lars Kruse var mekanikeren, idag indehaver af "Det Dur Biler" Ambolten.


  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #31   25. jan 2015 Digweed lad os nu sige jeg havde en v6er i min kadett og smed et c20xe svinghjul på er bilen så klar til at køre uden at motoren tager skade?, har bare hørt at vis man sætter et lettere svinghjul på sø skal motor/svinghjul afblanceres eller hvad det hedder? smiley

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #34   25. jan 2015 super tak for alt den gode information igen igen :D,

    men når min kadett er godkendt med en 2,0l 16v og jeg sætter en v6.er i istedet for 16v.er skal der så betales afgift eller hvordan er det, da det ikke er en effekt forøgelse på over de 20% man må?


  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #36   25. jan 2015 er gjort havde lige glemt vi havde haft det emme oppe smiley

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #38   25. jan 2015 Enig :), nu har jeg søgt meget på Google osv men kan ikke rigtigt finde nogle plejlstænger samt stempler vis jeg ville tune/opgrader v6eren noget mere?

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #40   25. jan 2015 Hvor meget kan/må man pumpe en standart 2.5 v6 uden den tager skade?,

  • #41   25. jan 2015 Det sker jo aldrig, igen en tråd der render op i astronomiske beløb, timer og anstrengelser,men hva fan, man har vel lov at spørge, det er vel derfor sitet er her.

  • Marc N
    Marc N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #42   25. jan 2015 Spørger kun for at blive klogere på og ang V6eren og planen er at jeg får skaffet mig sådan en motor inden længe og laver et side projekt med den motor tid osv har jeg masser af til dette smiley

Kommentér på:
Opel Kadett E motorskift

Annonce