{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.873 visninger | Oprettet:

Jess H
Jess H
Tilmeldt:
19. maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Ford Focus utæt {{forumTopicSubject}}

Kære kloge debattører

Jeg har en Ford Focus Ghia st. Ti-VCT fra 2005.

Problemet er, at der er begyndt, at dryppe store mængder vand ned fra oppe under tagbeklædningen i venstre side ved enden af loftet / bagsmæk.

Umiddelbart er det ikke listen, den er gal med og ej heller synlige huller / rust eller lign.
Jeg har skruet tagbeklædningen løst og kan lokalisere vandet til, at komme ud oppe under taget. Vandet drypper relativt kraftigt efter et stykke tid og efter kørsel hvis jeg f.eks. hælder vand på bagerste del af bilen så det løber ned langs tagrendelisten og ned bag bagsmækken og ned langs kanalen der. Samme når det regner.

Jeg har haft bagerste del af tagrendelisten skruet af men der er tørt under og der er ikke vådt omkring møtrikken ej heller inde i bilen.

Er der nogle forslag til hvor jeg skal lede eller kigge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus utæt
  • Jess H
    Jess H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   10. feb 2015 Hej Anders, tak for hurtigt svar. Umiddelbart har jeg allerede tjekket det du skriver om. Jeg vil dog gøre endnu et forsøg - jeg tror dog ikke det er det. Så andre muligheder eller tanker er stadig meget velkommen smiley

  • #3   10. feb 2015 Det er en sealing der er utæt. Kendt problem på focus.

  • Jess H
    Jess H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   10. feb 2015 Så en samling et eller andet sted? Har også søgt rundt på nettet og selvfølgelig fundet et par andre med lign. problemer. Pt. tror jeg, at jeg har lokaliseret det til at være i området omkring hængslet hvor bagsmækken sidder fast og så hvor ledningerne fra bagsmækken går ind i bilen.
    Jeg har desuden ved et grundigere eftersyn fundet bitte små revner / sprækker næsten 'usynlige' i hjørnerne ved rummet til hængslet til bagsmækken. Jeg har fuget akvariesilikone de forskellige steder og vil nu se om det hjælper. Hvis det hjælper vil jeg anvende noget mere permanent fuge der ikke kan gnubbes af.


  • #5   10. feb 2015 Det plejer at Være i det område du påtaler at de er utæt. Så jeg håber for dig det virker.

  • Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #6   10. feb 2015 Jep seelingen der er utæt/revnet

  • Jess H
    Jess H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   10. feb 2015 Jeg må vente med at se om mine fuger har hjulpet til imorgen desværre. Testede områderne med vand først og fugede herefter og så en test til senere. Da jeg senere kørte en tur røg der en del vand ud fra de nævnte steder - men det plejer der når jeg kører og det har regnet eller lign. Håber at vandet er fra min første test, der har ligget stille indtil jeg kørte og ikke min senere hvor jeg skulle afprøve om fugerne havde hjulpet.

Kommentér på:
Ford Focus utæt

Annonce