{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.288 visninger | Oprettet:

Westfalia aftageligt træk {{forumTopicSubject}}

Hi BG

Jeg har netop købt en bil med et aftageligt træk fra Westfalia, i stil med det i kan se på billedet. Den røde, runde "dingenot" på højre side er som bekendt den nøgle, hvormed man kan låse trækket.

Desværre er der mange, som lader nøglen sidde, selv om trækket er på bilen og så får det - især om vinteren - en "shitload" af vand, skidt, salt mv. som desværre resulterer i, at "nøglen gror fast" i låsecylinderen.

Det samme var selvfølgelig sket på mit træk, hvor den tidligere ejer har ladet nøglen sidde og trækket har sikkert været permanent monteret. Jeg startede med at give det ca. 2 liter WD40 (overdrivelse fremmer forståelsen), men nøglen var stadig ikke til at rykke af.

Herefter fik jeg lirket den røde plast-top af, hvor selve nøglebladet blot er sat ind i. Herefter var der fri adgang til selve nøglebladet, hvis man da kan kalde det sådan.

Igen fik det noget WD40, som jeg lod sidde i nogen tid, men det rokkede sig ikke ud af stedet. Herefter begik jeg den fatale fejl, at jeg tog fat med en tang om nøglen og trak til.

Det sagde selvfølgelig "KNÆK" og nu er nøglebladet næsten knækket rent af, dvs. der er ikke mere at få fat i med en tang. Dermed sidder der en rest tilbage af nøglen, i selve låsecylinderen.

Kan man få sat en ny låsecylinder i sådan et træk? Eller er det mon bedst at forsøge at bore nøgleresten ud? (Lykkes det, har jeg jo herefter fortsat en ekstra nøgle, jeg kan bruge). Eller risikerer man, at man blot beskadiger låsecylinderen, når man forsøger at bore nøglen ud?

Hører meget gerne jeres råd!

(Og beklager den lidt lange tekst).

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Westfalia aftageligt træk
  • #1   28. feb 2015 Ja, man kan godt få en ny komplet lås på smiley Jeg havde Westfalia aftageligt på Subaruen også, men fik aldrig nøglerne med til det fra forhandleren af. Så måtte skifte låsen, kostede mig bekendt ca. 300.- hos Mekonomen smiley

  • #2   28. feb 2015 Tak for svaret @Dyhring smiley

    Det er jo ikke så slemt. Havde bestemt frygtet, at det var langt, langt dyrere smiley


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   19. jul 2016 Hej @Dyhring,

    Jeg har lige været v. Mekonomen men de kunne ikke klare opgaven... Wesfalia har ikke nogen "kit" man kan købe. Har du lidt mere info om hvad der var de brugte?

    Vh.

    Peter Kaufmann


  • #4   19. jul 2016 Ikke andet end at jeg kunne bestille et nyt sæt med lås osv. i - skulle dog selv skifte det smiley

    jeg snakke med Westfalia dengang, som gav mig et bestillingsnummer.


Kommentér på:
Westfalia aftageligt træk

Annonce