{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.244 visninger | Oprettet:

Jacob A
Jacob A
Tilmeldt:
4. sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Airbag fejl på Peugeot 307 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en peugeot 307 2,0 HDI fra 2005
Den skal til syn nu, men jeg har en airbag fejl. Når jeg tester med Peugeot Planet får jeg denne fejl "tændsats i førermodulet niveau 2 åbent kredsløb"
Jeg har læst flere steder at det sikkert er stikkene under førersædet den er gal med. Jeg fandt en ledning der var knækket under sædet, og den er blevet fixet, men jeg har stadig en fejl.
Jeg har læst flere steder at ledningerne skal loddes sammen, men hvilket stik? Og med den fejlmeddelse er det så der fejlen er?

Jeg håber virkelig der er hjælp at hente her, jeg har prøvet på peugeot club, men der er godt nok ikke meget hjælp.

Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbag fejl på Peugeot 307
  • #1   28. mar 2015 Hvad er selve fejl koden? Altså tallene

  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   28. mar 2015 Hvis bare jeg vidste det.
    Der kom ingen kode da jeg testede det med PP. Lidt underligt, men der kom kun tekst.
    Jeg har også tested det med en Autel fejlkode udlæser, og den siger P1802 permanent fejl og A305, det sidste er jeg ikke sikker på er korrekt eller brugbart.
    Jeg kan ikke rigtig finde en forklaring på koden, kun at det skulle clutch interlock safety sw


  • #3   28. mar 2015 P1802 Transmission clutch Interlock safety switch short circuit to Battery

    Har du fartpilot ?


  • #4   28. mar 2015 Hmm altså mange gange er det de stik under sædet som bare skal loddes sammen istedet for det stik der er der under, da den kan få en dårlig forbindelse der under..
    Slettede du fejlen efter du lavede det stik ?


  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   28. mar 2015 Jeg vil selvfølgelig også gerne have hjælp, hvis der er en der gider. Jeg bor i næstved. Bilen skal synes senest tirsdag, så jeg vil køre langt for at få løst problemet!

  • #6   28. mar 2015 Desværre for langt for mig smiley ville ellers gerne hjælpe

  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   28. mar 2015 Ja der er fartpilot. Jeg tror ikke P1802 er en brugbar kode.
    Det var ikke stikket, men en ledning der var knækket, og en anden var dårlig, men det er begge blevet repareret. Jeg mener koden ændrede sig fra permanent til periodisk efter ledningerne blev lavet, men det var kun i meget kort tid.
    Jeps fejlene er blevet slettet- flere gange.


  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   28. mar 2015 Når du siger for langt, er det så på den anden side af broen? Ellers kommer jeg gerne til dig.
    Jeg kan sagtens prøve at klippe stikkene af, men hvilkes? der er jo flere


  • #9   28. mar 2015 Jeps bunden af Jylland, hmm tror desværre du må finde et lille værksted mandag og evt hør dem ad

  • #10   28. mar 2015 Når der nu står tændsats føremodul niveau 2 åbent kredsløb så tror jeg ikke så meget det er stikket under sædet den er gal med, men mere forbindelsen til tændsats nr2 i airbag'en i rattet. Der er ofte de køre med 2 tændsatser, problemet ligger højst sandsynligt i ratkontakten com2000

    Har du erfaring i hvordan du skal håndtere airbags ?


  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   28. mar 2015 Tak Jesper, det lyder også som det jeg lige har fundet på en engelsk side.

    Nej jeg har ikke erfaring med det, men jeg ved det er af batteriet, og vente nogle minutter. Og passe på med statisk elektricitet.
    Ellers andet jeg skal vide? Jeg er godt kar over det er følsomt "udstyr"
    Men igen, jeg vil stadig gerne have hjælp hvis der er en der har tid. Selvfølgelig mod betaling.


  • #12   29. mar 2015 jeg ville godt hjælpe, men der er sq lang til næstved her fra smiley

    Men ja, det er rigtigt, pil batteriet fra, vent mindst 15 min inden du gør noget.
    Du skal bruge et multimeter med meget tynde målespidser.
    Så tager du beklædningen af under rattet, og frakobler de to, 2 benede stik med orange/gule ledninger som sidder i ratkontakten.

    Derefter skal du dreje rattet lidt og omme bag på rattet vil du finde 2 huller, et i hver side af rattet. Inde bag de huller sidder en fjederbøjle/lås til airbag elementet, den skal du have udløst ved at sætte en skruetrækker ind i hullet og trykke ind på den fjeder (hvis du kan se derind så vil det bare ligne en 2mm tyk lige jernpind)

    Dette skal du gøre i begge sider indtil airbagelementet selv hopper ud.
    Når dette er gjort skal du afmontere begge de gule stik der er på airbaggen, der sidder en lille gul låsetap ned i toppen af stikket som du skal løfte op og derefter tag stikkene af.

    Lig airbaggen væk så du ikke kommer til at skade den eller andet mens du laver resten

    så tager du multimeteret og sætter det til Ohm og så sætter du den ene målepind i et af de to stik du lige har pillet af og den anden målespids ned til de stikben som er inde i din ratkontakt.

    Mål modstanden i ledningerne 0.1 - 0.2ohm er ok - mere så er det ikke ok eller OL så er der en åbenkreds/brudt ledning

    samling forgår i omvendt rækkefølge. airbaggen skal bare trykkes ind, så låser fjederbøjlen den selv når den sidder korrekt.


Kommentér på:
Airbag fejl på Peugeot 307

Annonce