{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Bilers km tal {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har altid været meget kilometer forskrækket når jeg har skulle købe biler og ikke mindst eje dem. Jeg har altid gået efter så lavt km tal som muligt i forhold til slid på motor, karosse og drivlinie men kunne godt tænke mig at høre folks erfaringer med km tallet?

Er biler i dag så holdbare at 150-200.000 km ikke er noget at være bange for og er der forskel på hvilket bilmærke man snakker om?

På forhånd tak

Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilers km tal
  • #1   29. mar 2015 Jeg kigger mere efter hvordan de er holdt... Hvordan ser sæder og bundmåtter ud... buler og skræmmer, lytter til motoren... Jeg vil høre den slå i gang helt kold og prøve den sådan...
    Men jeg må også sige at når de når over 300 så har jeg heller ikke interesse i dem længere...

    Men jeg synes generelt at alle biler er misholdte i dag... Sæderne er skjoldede og de er klamme og uhygiejniske i kabinen... Det er så klamt at jeg vender om på stedet.

    De fleste fatter slet ikke at det er noget jeg hænger mig i...


  • #2   29. mar 2015 Holdbarheden er kun gået een vej de sidste 20 år, og det er meget kraftigt nedaf.

  • #3   29. mar 2015 Har lige købt en passat 1.9tdi med 547.000 på bagen, der kører helt fint.
    Har haft både A4 og flere Vectra B'er med omkring 400.000 på tælleren, der kørte uden problemer.

    Tror i sidste ende det drejer sig om, hvordan bilen er passet af tidligere ejere, hvilket man aldrig kan vide sig sikker på, ligegyldigt om det er 2000 eller 200.000 km.


  • #4   29. mar 2015 Jeg vil hellere købe en velholdt bil der har gået 300.000km end en der er 150.000km og ligner lort

  • #5   29. mar 2015 Motorenes holdbarhed er på retræte.

    I 80'erne og 90'erne blev der bygget gode motore hvor 400.000ikke betød så meget menneskelig nu en Det en anden sag.
    Ville være betænkelig med en bil fra 2005 og frem. Biler er ikke bygget til at holde mere.


  • #6   29. mar 2015 Hmm ja det er mest min mavefornemmelse der ikke er rigtig og km tallet skal helst være under 100.000km for at jeg overhovedet vil overveje bilen. Men kigger man på markedet herhjemme er der mange lækre biler med 150.000km og mere på tælleren og derfor jeg er begyndt at kigge lidt på dem med højere km tal.

    Jeg er på udkig efter ny brugt bil om et par måneder og har et budget på 225.000kr.


  • #7   29. mar 2015 Min Dodge Caliber har kørt 184.000 og kører stadig som ny bil..

  • #8   29. mar 2015 Ja som i er inde på handler det nok mere om bilen er velholdt ude som inde og passet med service osv.

  • #9   29. mar 2015 Misligeholdt udvendig, betyder nødvendvis ikke at det er en bil der er i dårlig stand mekanisk..)
    -Det er også derfor at der tit er mange penge at spare på en luksus-bil med små rider, kantstens-kys på fælgene og en bilka bule eller 2.. De er nogle gange ejet af folk med penge der "dont give a shit". Servicebogen er det vigtigste værktøj i den sammenhæng..

    Du kan nogle gange spare op til 50000 kr på en bil der vil koste dig 15000 at få til at ligne en ny bil, samtidig med at gear, motor og undervogn er i fineste stand.

    Bilmærker som Mercedes, BMW(6 Cyl) og Toyotaer er biler jeg aldrig vil frygte at købe med høje KM-tal.. Har selv set flere af de tyske som har rundet 500000 KM og kører som ny.. Igen, service er det ypperste..

    En bil der har gået 150000 Km kan ligeså godt trænge til nye støddæmpere, bøsninger og andet som en bil der har gået 300000 KM. Den der har kørt det dobbelte har sikkert allerede fået lavet en del af de samme ting.


  • #10   29. mar 2015 Jeg har især kig på BMW E90 325I fra midt 2007 og frem samt 330I fra 2005 smiley

  • #11   29. mar 2015 Det er biler jeg især kender til.. Der er KM absolut intet problem, og personligt valgte jeg hellere en der har kørt 180-200000 Km end en der har rullet 100000 Km..
    -Prisen selvfølgelig taget i betragtning..:)


  • #12   29. mar 2015 Ja problemet er bare at enten er jeg nødt til at gå på kompromis med udstyr eller km tallet indenfor mit budget. Jeg vil helst købe en 325I fra midt 2007 da de er med N53 motoren og forholdsvis billigt kan optimeres til 272hk hvor N52 motoren fra før kan optimeres til 232hk og 275nm mener jeg det er.

    Og vil helst have med manual gear men har været ude at prøve en 330I med auto og den kørte nu lækkert men ikke så smooth og hurtige gearskift som DSG desværre.


  • #13   29. mar 2015 Det du nok mest af alt skal være opmærksom på ved at købe sådan en E90 i den prisklasse er at du bliver den som tager den næste lussing økonomisk på den..

    De er pt. på et niveau hvor de kun bliver billigere for hver måned der går.. Jeg ville personligt ikke købe en BMW E90 til 200000+ KR nu, MED MINDRE jeg var sikker på at det er min bil de næste 5-6 år mindst for at afskrivningen giver mening..

    De er efterhånden nede i et pris-niveau om allerede 1½-2 år hvor du pludselig skal sælge til et helt andet segment, end det nuværende. -Altså unge mennesker. Og den gruppe af mennesker kan ikke altid se forskel på kvalitet og pris.
    Skriver det blot for at det giver dig lidt eftertanke inden du smider checken på bordet..


  • #14   29. mar 2015 Tak for det Thomas smiley Planen er at beholde bilen så længe som overhovedet muligt indtil vi ikke skylder mere i den. Så mindst 5 år smiley

    Jeg har sendt dig en venneanmodning og sender dig nok lige en pb eller to omkring de BMWer smiley


  • #15   29. mar 2015 Du skriver bare! smiley Har accepteret.. Har efterhånden været ejer af 25+ BMW´er, og min far er i gang med sin E90 nr. 5 efterhånden og har vel haft 15+ nyere BMW´er de seneste 10 år.. Har ldit erfaring, og er altid frisk på at tage ud at se på sådan nogle biler..:)

  • #16   29. mar 2015 Det lyder godt og vi er begge fra Østjylland smiley

    Jeg vil hoppe i kanen. Vi skrives ved.


  • #17   30. mar 2015 Deal! smiley

  • #18   30. mar 2015 Jeg er ligeglad, bare bilen lyder, kører og føles rigtig så er jeg ligeglad med kilometer alt mekanisk kan jo skiftes så ingen problemer der

    Min nuværende Astra DI ha rundet 480000km på samme motor og gearkasse og kører stadig super

    Og så har vi lige sidste tirsdag købt en Audi A4 Avant med 333300km på klokken den kører også fantastisk så heller ingen problemer der


  • #19   30. mar 2015 Lige nå det gælder BMW så fortrækker jeg Automatgear.
    Deres manuelle gear køre ikke specielt lækkert.


  • #20   30. mar 2015 Har du prøvet det med stort shift om det hjælper?

  • #21   30. mar 2015 Det for tungt I skiftet til Min smag.
    shortshift har jeg ikke prøvet men har prøvet på andre biler og det gør kun skiftet kortere. Selve følelsen af det mekaniske er det samme.

    Men det en smags sag. Min kami mener BMW ikke kan lave noget forkert og amt ved dem er genialt og gennemtænkt.

    Synet automat kassen passer rigtig godt til i BMW og Mercedes generelt


  • #22   30. mar 2015 Mange tak for input smiley

  • #23   30. mar 2015 Kommer meget an på hvordan bilen er kørt, samt passet og plejet med service osv, jeg har en audi fra 94 der har kørt snart. 400.000 og den starter og kører hver dag, den er dog begyndt at tikke en smule:)

  • #24   30. mar 2015 Kører selv E91 330i fra 07' Har kørt den i snart 2½ år.

    Motoren har ikke fejlet noget (har kørt 34k i den), men der har været masser af bøvl med El systemer/computer. Det koster en bondegård hver gang... Havde heldigvis BMW premium selection garanti på, ellers havde det været et dyrt bekendtskab.

    Synes at det manuelle gear er dejligt og smooth. Det er nok en smagssag.

    Jeg ville gå efter en N52 motor. mere silkeblød motorgang og færre problemer end N53'eren der især er kendt for "carbon buildup intake valve" problemer der reducerer ydeevne. Det kan du finde meget mere om på ude på nettet.
    De 14 HK i forskel og en anelse længere på literen overlever man nok.

    Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere.

    Mvh.
    Christian


  • #25   30. mar 2015 Hmm håber ikke mit ejerskab bliver problem fyldt. Jeg vil stadig helst have en med N53 som med optimering og indsugningsmanifold lander på 272hk og 320nm. Det immervæk noget mere end 232hk og 275nm på N52 motoren med optimering.

    Jeg sender dig lige en venneanmodning Christian W smiley


  • #26   30. mar 2015 Det må så være en 325i du taler om? En 330i med N53 har 272 HK standard.

    En 330i med N52 kan også ECU optimeres og rammer ca de 270 hk. Den mulighed er der også. Om de 10-12 hk så er 4000 kr. værd er et andet spørgsmål.

    Hvis du kan så gå efter en der har fået skiftet olie oftere end for hver ca 30k kilometer som er standard. Jeg stoler ikke på det der longlife olie og skifter min olie med halve intervaller, så lader den køre max 15k imellem olieskift. Men det er vel et trosspørgsmål.

    Mvh.
    Christian


  • #27   30. mar 2015 God pointe med olieskift smiley

    Ja en 325I med N53 motor med indsugningsmanifold og software optimering tror jeg går rigtig godt. Den må også være lettere end en 330I?


  • #28   30. mar 2015 Nej den er ikke lettere. Det er lidt forvirrede men 325i fås både med 2.5 og 3.0 motor. Reelt er den med 3.0 motor den samme motor som i en 330i med anden indsugningsmanfold og software. Det er netop derfor at den kan opnå samme effekt med netop de to ændringer smiley
    Hvis du får fat i en 2.5 så kan den af naturlige årsager ikke få samme effekt.
    Er dog i tvivl om N53 også kom i en 2.5 udgave eller om det kun var N52.


Kommentér på:
Bilers km tal

Annonce