{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.247 visninger | Oprettet:

BMW e46 ryster/vibrerer ved høj fart. {{forumTopicSubject}}

God aften bg...

Som overskriften siger, så har jeg vibrationer i bilen, som er ved at drive mig til vanvid..

Det er primært noget jeg ligger mærke til ved høj hastighed.. Dvs motorvejs kørsel.. Vibrationerne bliver være og være jo hurtigere man køre...

Vibrationerne kan mærkes i rattet og i sædet, eller skulle man sige, at det mærkes i hele bilen.. Det kan også ses på solskærmen og bak spejlet.. Spejlet ryster så meget ved bestemte hastigheder, at det faktisk bliver sløret at kigge i..


Jeg et lidt på bar bund, på hvad det forårsager disse vibrationer, og håbet nogle kan hjælpe...



Det skal lige siges, at bilen har mere eller mindre fået skiftet alt..


Alle inputs er vekommende..




Kommentarer på:  BMW e46 ryster/vibrerer ved høj fart.
  • #1   20. apr 2015 ved godt det er et langskud men tjek fart koden på dine dæk og se om de kan holde til hastigheden du køre med.. kan også være dine dæk evt er skæve i stål kasserne i gummiet eller måske dine fælge er skæve? hvis ikke bilen ryster ved 80-90 i timen men ved 110 og op efter så kan det sagtens være dine dæk der er skæve hvis bilen f.eks har stået stille længe smiley eller måske noget styrekugle eller bærearm.. det kan være lidt forskelligt smiley prøv evt at få dine hjul afbalanceret.. det kan også være derfor og det er billigere at få afbalanceret dem end det er at skifte dæk eller andet så prøv at starte med det og se om den stadig gør det smiley

  • #2   20. apr 2015 Tak for inputtet Daniel, men jeg tror/ er næsten sikker på at det ikke har noget med dæk og fælge at gøre...

    Jeg har lige skiftet fra vinter til sommer hjul. Det fjernede lidt små rystelser fra rattet, men vibrationerne i bilen er der stadige..

    Mine sommer hjule fik nye dæk sidste summer og vinter hjulene fik nye dæk før vinteren... Jeg vil lige få dem afbalanceret for en sikkerheds skyld, men tror som sagt ikke det er dem der er årsagen..

    Bærerarme er skiftet


  • #3   20. apr 2015 okay smiley men det er i hvert fald et bud smiley har oplevet det med et par af mine egne biler at når jeg sætter sommerfælgene på så ryster de en smule så jeg fylder dem med luft og afbalancere dem hver gang og køre 100km og så er det overstået smiley

  • #4   21. apr 2015 Når vi først er igang med undervogn er der så mange dele som kan være defekte at det ville spare dig tid og hovedpine ved bare istedet at tage til en mekaniker..

    Jeg har set E36´ere og E46´ere med samme symptomer som din hvor det har været alt fra bremser der hænger, sporing, afbalancering, bærekugler, bøsninger i bagbro og you name it.. En erfaren mekaniker vil kunne smide den på lift og burde på en god times tid have fundet problemet smiley


  • #5   21. apr 2015 Hej thomas...

    Jeg kan sige med det samme at det ikke er bøsninger eller bærerarme der forårsager det..

    Jeg kan kun forstille mig at det har noget med drivlinen at gøre...

    Jeg får for meget besvær ved at skulle på værksted..


  • #6   21. apr 2015 Jeg ser du skriver at du lige har skiftet til sommerhjul.. Har du tjekket at der ikke er smuttet en klods på fælgen? Og hvordan har de sommerhjul været opbevaret/lagt henover vinteren?

    Hvis du er sikker på det ikke er de ting du skriver så er vi nok ovre i noget afbalancering/sporing.. Men det selvom bøsninger og bærearme er nye kan det være monteret forkert jo..


  • #7   21. apr 2015 Ordnede det samme med min egen igår inden syn , det var heldigvis en bremse klods der havde sat sig lidt , men det var nok , for rattet rystede en del når jeg skulle bremse i høj fart , men ikke så meget ved lav fart , tjek det op

  • #8   21. apr 2015 Jeg havde tænkt mig at få hjulene afbalanceret idag, så det ihvertfald kan udlukkes...

    Som sagt, er alt næsten skiftet, og bilen har lige fået lavet en 4 hjuls udmåling for en måneds tide siden..

    Det der ikke er skiftet på bilen, er motor, gearkasse, kobling, kardanaksel, trækaksler og de bagerste kaliber.

    Det kunne godt være jeg lige skulle kigge på de bagerste bremser... Vil de kunne give vibrationer hvis de hang lidt, eller hvis skiven er skæv????


  • #9   21. apr 2015 Ja det kan de sagtens.. SKæve skiver eller caliper der bare hænger en smule er lort.. Kan også være din håndbremse der er faldet sammen i bag..:)

  • #10   22. apr 2015 Skriv enedelig hvad problemet var , når det er fixet

  • ZJ
    ZJ Tilmeldt:
    feb 2012

    Emner: 1 Svar: 36
    #11   27. apr 2015 Fik du det løst ? Min gør det samme nemlig

  • #12   28. apr 2015 Nej det er ikke blevet løst endnu...
    Har ikke haft tid grundet arbejde...

    Jeg regner med at kigge på det i næste uge hvor jeg har fri..


  • ZJ
    ZJ Tilmeldt:
    feb 2012

    Emner: 1 Svar: 36
    #13   28. apr 2015 Fair nok.
    Vend gerne tilbage hvis du finder ud af det, det ville være en hjælp.


  • #14   28. apr 2015 Har du prøvet at få dækkene afbalanceret hos en med en Hunter GSP9700? Det afhjalp problemerne på min BMW.

Kommentér på:
BMW e46 ryster/vibrerer ved høj fart.

Annonce