{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.675 visninger | Oprettet:

Christian M
Christian M
Tilmeldt:
11. nov 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Opel vectra 1.9 cdti 150 årgang 2008. Motorstyringlampe lyser/dårlig trækkraft {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har et problem med min vectra. Motorstyringslampen er begyndt at lyse og den trækker elendigt.
Den er blevet testet hos 2 forskellige mekanikere og den viser fejl på gløderør og luftindtag. Gløderør tjekket ok. Luftmængde målet tjekket ok.
De sletter fejlen og lampen slukkes. 100 M køres og den tændes igen. Nu har den dårligt nok kræfter til at flytte sig i 1 og 2 gear. Man skal nærmest køre morfar kørsel for at få den i gang. Når man giver den lidt mere gas i 1-2 gear, så kommer ser sort røg ud. Det er ikke sket før.
Når jeg starter bilen om morgenen, så oser den rimelig meget og selvfølgelig, så lugter det meget af udstødningsgas.
En nævner Egr ventilen, men tester viser ingen fejl på den. Den er blevet renset for ca 40000 km (overvejer at skifte den ud)
Partikelfilter renset via en computer på et værksted og de siger den er god nok.
Jeg køre den jævnligt i høje omdr for at rense den på den måde.

Nogen der har oplevet nogen lignende eller haft en bil på værkstedet med disse symptomer?

På forhånd tak
Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel vectra 1.9 cdti 150 årgang 2008. Motorstyringlampe lyser/dårlig trækkraft
  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #1   5. maj 2015 Der sidder en vacuumventil der styrer turbo-geometrien, det kunne være den eller en af vacuum-slangerne der er revnet. Jeg var på værksted 3 gange uden de kunne finde fejlen (autoriseret endda) så gik jeg selv igang med at fejlfinde.

    alternativt kan VNT-vingerne i turboen være kokset, eller en revnet turboslange.


  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #2   5. maj 2015 Tjek evt. om armen ved vacuumdåsen på turboen bevæger sig som i videoen;
    https://www.youtube.com/watch?v=wfEhlTMPWoU


  • #3   5. maj 2015 Hvor mange mbar modtryk er der før partikkelfilter, det lyder meget som om at det er stoppet totalt til trods værkstederne siger det er ok.
    Prøv at løsne røret fra egrventilen som går ind på manifolden og start den uden.


  • #4   5. maj 2015 Hej
    Som nogen nævner- ledevi ger i turbo defekte
    Tilstoppet og træg EGR grundet tilstopning
    2. Sæt indsugningsporte uvirksomme grundet slidte flap toppe
    Indsugningsmnifol total stoppet til af sod
    Defekt højtrykspumpe
    Defekte dyse
    Tandrem ude af korrekt taktni g
    Cam føler defekt
    Defekte trykfølere jo - mange muligheder
    Som ofte resultat af uhensigtsmæssig køremønster, korte ture, for megen morfarkørsel, dårlig vedligeholdelse og for mange afbrydelser af den automatiske rensecyklus som køretøjet næsten umærkrligt udfører for hver ca 700-800km.Mærkes somumotiverede ryk og fæl Scania Vabis diesel hørm for både fodgængere og bagvedkørende.


Kommentér på:
Opel vectra 1.9 cdti 150 årgang 2008. Motorstyringlampe lyser/dårlig trækkraft

Annonce