{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.625 visninger | Oprettet:

peugeot 307 catalytic converter fault. {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.
Har lige fået en fejlmelding på dytten. Motoren begyndte pludselig at gå mærkeligt hakkende, som om den ikke går på alle cylindre og der kom fejlmeldingen catalytic converter fault i infodisplayet.
Er det katalysatoren der er færdig eller en føler eller hvad tror i? Nogen gode ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 307 catalytic converter fault.
  • #1   24. maj 2015 tester på, det er umuligt at vide om det er en føler eller ej på det punkt. Men hvis kat'ten er kollapset så er bilen VIRKELIG død.

  • #2   24. maj 2015 Det er måske en falsk positiv fejl. Hvis din tændspole er dårlig, så spytter den uforbrændt benzin ud i udstødningen og det går ud over katalysatoren. Få udlæst fejl og se om der er nogle cylinder misfire i mellem dem. Har selv døjet med dårlige tændspoler på min 406 coupé. Desværre blev den bageste katalysator permanent skadet.

    Med falsk positiv mener jeg at det ikke er katten der er problemet men symptomerne ved misfire der tolkes som "færdig" kat.


  • #3   24. maj 2015 Ok. Prøve at få en tester på den så

  • #4   25. maj 2015 Jeg har samme fejl på min 307 2.0 benzin samt anti pollution fault.. Den har været på værksted i en uge nu denne gang og de har svært ved at rette fejlen. Det er 3 gang min er på værksted nu og købte bilen for 3 uger siden ved forhandler og det er samme forhandler/værksted der har fået bilen igen og tændspolen er blevet skiftet.. Ved ikke hvormeget de har skiftet denne gang men har fået kundebil fra dem istedet

  • #5   25. maj 2015 Når først katten er brændt/sodet efter dårlig tændspole så er løbet kørt. Der skal ny kat på. Men det ses først når fejlen er rettet.

  • #6   31. maj 2015 Jeg har fået min tilbage fra værksted og har kørt i 5 dage nu uden problemer og fejlmeldinger. Det viste sig at være pakdåser/simmerringe ved indsprøtningsdyserne der var møre og utætte så den fik lidt falsk luft.. Den køre rigtig godt nu og mere jævnt i motorgangen

  • #7   31. maj 2015 Det lyder godt Michael. Så er vi begge kørende igen. Min skiftede jeg tændrør og tændspole på så virkede det.

Kommentér på:
peugeot 307 catalytic converter fault.

Annonce