{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Volvo 850R hvilken gearkasse + turbo {{forumTopicSubject}}

Min 850R er begyndt at være træls og få i gear når man kører i den ? ved acceleration lyder det ikke gode ved skift er 3. Til 4. Gear. Mistænker en færdig gearkasse.
Men... Kan jeg bruge en gearkasse fra en anden model? Eller skal det være fra en R model?? (manuel gear)

Samtidig er min km tæller stoppet med at virke efter jeg ville nulstille triptælleren en dag.
Nogen bud på hvad der højst. Sandsynligt er i stykker?

Og mistænker min turbo er ved at være træt (den sviner med olie), og påtænker Derfor en udskiftning. Nogen link eller ideer til hvad turbo der vil være bedst at smide på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 850R hvilken gearkasse + turbo
  • #2   27. maj 2015 FLOT.. Måske du skulle undersøge hvad en Volvo 850R koster, før du smider sådan et åndsvagt link..

  • #3   27. maj 2015 Du kan godt bruge en fra en T5.
    Men jeg valgte at få min renovert. Fordi der er en lille forskel på R gearkassen, og den er ikke nem at finde brugt.
    Jeg gav 7-8000 hos et firma der ikke laver andet end gearkasser, og den var som ny der jeg fik den igen.
    På min var det et leje der var slidt op. Kan selvfølgelig være dit er noget der kan hæve prisen.

    Ang turbo så er der flere I Sverige der sælger turboer. Både den std og opgraderinger.
    Org hedder 16T. Så kan du få 18T og 19T.
    19T kræver helt anden downpipe I 3", som koster 3-4000 kr. Så sådan et skifte bliver ofte dobbelt så dyrt.
    Men en 18T vil være en lille opgradering til den du har nu og den ligger typisk på 7000 danske kroner. Og passer lige på.


  • #4   27. maj 2015 ja ellers skulle du bare være realistisk smiley

  • #5   27. maj 2015 du kan købe en turbo ved biltema en 16t til Volvo til omkring 3000 kr. ang din triptæller så er det sikkert det lille tandhjul i spedo der er gået i stykker det er et kendt problem på dem du kan købe et nyt sæt og det skulle være rimligt nemt at skifte. din gearkasse har spær og det er kun Volvo 850R der har det dvs at du ikke bare skal smide en på fra en t5 så kommer den til at lave mere hjulspind end den gør i forvejen:) der er også nået med træk aksler ikke er det samme så jeg ville nok få den renoveret eller finde en fra en anden R

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #7   27. maj 2015 Michael M

    Ang. triptælleren, så døde min på samme måde. Jeg har skiftet et par stykker efterhånden, så hvis du køber rep. kittet (helst begge tandhjul) så kan jeg være behjælpelig med at skifte dem for dig. Jeg bor lidt udenfor Randers, kan se du også er fra Østjylland.

    Det tager en time eller 2, da toppen af instrumentbordet skal af før man kan få instrumentet ud.

    Skulle du have interesse, så drikker jeg Thor, Tuborg, Carlsberg eller alt andet øl. smiley


  • #8   27. maj 2015 Don Herman: er skam realistisk. Prøv du at søge på f.eks. mobile.De efter en 850R, og du vil finde den billigste til 9.000 euro. Så mon ikke det sagtens kan hænge sammen at smide 8 - 10.000 kr i den. Nu er det jo ikke bare en eller anden kedelig Golf eller lignende, men en special udgave som kun er bygget i 1996, og som selv den dag i dag, kan give en hel del nye biler med tilsvarende antal hk., røvfuld.
    Der er jo nok også en grund til at en gammel Golf 3 VR6 stadig koster en del penge...


  • #9   27. maj 2015 Ja fordi folk er urealistisk med deres priser!.. Og en gammel kneppet vr6 ka vist ikk gi ret mange biler røv smiley .. Du behøves ikk forklare hva en 850R er for en bil.. Jeg ved jo tydeligvis mere om biler end du gør smiley

  • #10   29. maj 2015 Herman: eller også gør du tydeligvis ikke, når du mener en 850R er 15.000 kr værd....

  • #11   29. maj 2015 Jo.. Du er igen urealistisk!.. Gamle sure 850r og gamle vr6'er var fede for 15år siden.. Ikk mere!!..

  • #12   29. maj 2015 Det er da ikke noget med at de er fede eller ej. Jeg har min fordi jeg godt kan li den 5 cylindret motorlyden, og at den har 250 hk. Mit emne her gik ikke på nogen måde på at jeg mente det var en herre sej bil der er en mio værd. Men derimod søgte jeg hjælp til om de dele der skulle skiftes/laves, var specielle dele, og ideer til hvad der evt var galt hvis det nu var et velkendt problem.
    At du så synes det er en gammel skod kasse, er så din mening, var ikke folks mening om bilen jeg søgte, men hjælp til fejl løsning. Med andre ord var dit indlæg upassende og uaktuelt da du ikke svarede på hvad jeg spurgte om. Folk har ret til at have deres egen mening om de forskellige bilmærker, og der bliver der aldrig 100 % enighed om hvad der er godt eller fedt. Fuldstændig lige som folketingsvalget, Der er jo en grund til at der er flere forskellige partier at stemme på.


  • #13   29. maj 2015 derudover er det jo heller ikke alle der kan eller vil gå ud og smide en masse penge på en ny bil. Nogen må nøjes med en ældre bil, og nøjes med at drømme om en ny bil. Men man behøver jo ikke træde folk over tæerne og kalde deres bil en gammel skod kasse.

  • #14   29. maj 2015 Og da slet ikke folk der har kørt seat og touran. Haha vor herre bevars. Tøffelhelt.

  • #15   30. maj 2015 Men det er stadig en gammel skrammel kasse sån en 850r smiley .. Og til Thomas så er en tøffelhelt en der er underlagt sin kone.. Og ikk automatisk en der kører seat og Touran.. Der er nok lige nogen begreber du ska ha styr på smiley

  • #16   30. maj 2015 Det har jeg helt styr på don.
    Det kan da kun være en kone der har bestemt at man skal kører touran.


  • #17   30. maj 2015 Volvo 850R kører med M59 kasse.. den er ikke ret stærk.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg tage forbi returbilen og købe to m56 kasser, som er fra en T5-R, og T5, split dem ad, og se standen på dem, og evt samle dem sammen til en gearkasse. Hvis du virkelig gerne vil have spær på, så køb et Quaife spær, og monter den i m56, så har du en gearkasse der holder til rigtig mange kræfter!
    Gearkasserne koster 800 kr stykket (400 hvis de er fra lageret) smiley


  • #18   30. maj 2015 Ved ikke hvordan en bil automatisk kan være en skrammel kasse. Men Ja ja, vi siger at sådan en Volvo 850R er en gammel lorte skrammel kasse. Du får ret, og jeg får fred.
    Men så vil jeg fortsætte med at nyde at køre i en gammel skrammel kasse, der trods 19 år på bagen, stadig kan give en hel del nye biler baghjul, incl. bla Seat Leon og Altea Cupra FR og mange andre.
    Og apropros skrammel kasse, så ved du jo selvfølgelig alt om hvad en skrammel kasse er, hvis du har kørt Touran, for det er da en skrammel kasse med store rust, mekaniske og elektriske fejl.
    Og jeg taler af erfaringer da jeg rent faktisk har kørt rigtig rigtig mange km i sådan nogle.


  • #19   30. maj 2015 Der altså bare ikke noget der federe, end når en 5 benet bliver skudt af. Den lyd bliver man aldrig træt.

  • #20   30. maj 2015 Haha.. Arr jeg er ked af og ødelægge dit glans billede af den gamle skrammel kasse men den ka alligevel ikk køre fra en Leon Cupra smiley .. Jeg har selv haft en 850r for 7-8 år siden.. Og den gang var de ved og være kneppet og slidt..

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #21   30. maj 2015 Michael M

    Jeg fandt denne lille guide til fix af triptælleren, hvis du ikke allerede har set den så er den ret god:

    https://www.youtube.com/watch?v=-5XzLpfCMTE

    PS. Umulige børn skal bare ignoreres smiley


  • #22   30. maj 2015 Don, yeah right du har.

  • #23   30. maj 2015 Haha hvorfor sku jeg ikk ha haft det smiley ?.. Så speciel og unik er den jo ikk.. Haha i er godt nok noget bagud hva angår fede biler smiley

  • #24   30. maj 2015 Så er det gået ned af bakke for dig.



Kommentér på:
Volvo 850R hvilken gearkasse + turbo

Annonce