{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Audi B5 1,6 kører dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Vi har en del problemer med en kammerats A4 B5 fra 1995, en 1,6'er med motorkode ADP. Bilen har kørt ca. 340.000 km.

Motoren kører meget dårligt, trækker dårligt over 4000 omdrejninger og har rigtig dårlig gasrespons. Det lyder for mig til at den får for lidt benzin.

I vinters begyndte den at være MEGET lang tid om at blive varm, og var uøkonomisk, hvilket skyldtes en thermostat.

Da muligheden var der for at skifte termostat, bliv bilen da også hurtigt varm, men den var stadig MEGET uøkonomisk (ca. 7 km/l, han kører normalt 12-15 km/l)

Der kom tester på, som meldte fejl på lambdasonde, så denne blev skiftet. Samtidig blev der skiftet brændstoffilter, som var meget tilstoppet.

Den kørte lidt bedre, men stadig uøkonomisk. Den meldte fejl på lambdasonde IGEN, og LMM. LMM blev så skiftet til en anden, og alt virkede godt i en dags tid.

Nu melder den fejl på lambdasonde igen, at der ingen aktivitet er, samt at blanding er overskredet.

Den kører altså på lambdasonde nr. 3 på 2 år, hvilket jeg synes lyder mærkeligt. Der er tjekket for utætheder ved indsugning, og vi kan ikke lokalisere nogen. Div. slanger også tjekket.

Fordelerdæksel/rotor samt tændkabler er også skiftet. Ligeledes uden resultat.

Hvad i helvede kan der lige være galt? Vi har snart prøvet alt, undtagen at skifte hele motoren, og den kører meget dårligt nu.

Nogen forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi B5 1,6 kører dårligt
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #1   30. maj 2015 Alt står rigtig på mærker?

  • #3   30. maj 2015 Din kølevand temperatur sensor prøve at køre noget life data på den med en tester vil næsten tro at det er den der driller dig så den giver for meget benzin

  • #5   30. maj 2015 Alt skulle stå rigtigt, da den har kørt rigtig godt, men så er den bare begyndt at drille.

    Tommy: synkronvinkel, hvad er det? Har jeg ikke hørt før.

    Jeg har et kabel jeg bruger til pc'en sammen med VCDS, til at se fejl, og der lader det til at alle sensorer virker - dog med undtagelse af "luft temperatur indsugning" som konstant står på 19.5 grader. Har dog læst mig til, at denne ingen indflydelse har på det her alligevel.

    Og så lige info: jeg er ret sikker på den får for lidt benzin. Meget dårlig respons, og "dør" lidt idet man går på gassen.

    Prøver at måle ledninger ud til lambdasonde smiley


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #7   30. maj 2015 Den kan også dø på den måde ved at få for meget benz så jeg vil da starte med at tjekke om tandrem står på mærker og tænding er rigtig indstillet

  • #8   30. maj 2015 Den står på mærker mht tandrem, men den skal snart skiftes, så det kan da blive tjekket ekstra.

    Når man drejer på soklen til fordelerdækslet, og altså justere tændingen, sker der ingenting overhovedet, selv om man drejer den en kvart omgang?


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #9   30. maj 2015 Sikker på den kører på alle cylindre

  • #10   30. maj 2015 Det lyder det ihvertfald til

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #11   30. maj 2015 Så skulle det også gerne gøre en forskel at der bliver roteret på strømfordeler

  • #12   30. maj 2015 Og i tror ikke fordeler dæksel er færdig, når du kan dreje det uden resultat... ?

  • #13   30. maj 2015 Der er nemlig lige monteret spritny dæksel og rotor, original Bosch

  • #14   30. maj 2015 Ok undrede mig bare over at i kunne dreje det uden resultat, og samtidig skriver at tænding står ok... smiley

  • #15   30. maj 2015 Det undrer vi os også MEGET over!

    Fordelerdækslet var også ovre det, det skulle have været skiftet for 40.000 km siden. Men ikke desto mindre, ændrede det mere eller mindre intet.


  • #17   30. maj 2015 Mener også at AHL motoren har 4 seperate tændspoler, og altså intet fordelerdæksel?

    Fordelerdækslet kan kun sidde på én måde, da der er nogle indhak og tapper der skal passe ned i soklen


  • #19   30. maj 2015 Fejlen på det med temp er føleren der sidder, men har hørt fra et par stykker at den ikke rigtig gør noget alligevel på den motor, og da slet ikke når det ikke er en turbomotor.

    Og nåår ja, den har fået en komplet BellAdd kur, med det i benzinen, det gennem indsugningen og det i olien smiley


Kommentér på:
Audi B5 1,6 kører dårligt

Annonce