{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

Opel smallblock styreboks {{forumTopicSubject}}

Inden jeg går i gang med at lave en motor swap fra 1.4i ( c14nz) til 1.6i(c16nz) så tænkte jeg at jeg lige ville høre herinde af om andre har prøvet det samme.

sagen drejer sig om at jeg ikke har styrboks til den 1.6I og umildbart ville jeg heller ikke mene at jeg ville få brug for den da alt elektronik er ens.

Den eneste forskel er at 1.6 er boret større op, større dyse samt større indsugnings manifold så styreboksen burde jo kunne finde ud af det da blandingsforholdet stadig bør være den samme ( bare lidt større mængde men dette klarer den større dyse samt indsugning) så umildbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle virke.

Tændings tidspunktet er også ens så kan ikke se hvor der skulle være nogen forskel.

Havde det været multipoint så kunne jeg godt se forskellen da styreboksen bestemmer brændstof mængden hvor det på monopoint som min blot er dyseåbnings tid.

Men er der nogle der rent faktisk har testet dette inden jeg bytter motor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel smallblock styreboks
  • #1   13. jun 2015 Hvis du ved dysen er tilsvarende større i 1,6 så burde det være plus and play, men er dysen uforholdsmæssigt større, så kan du risikere det giver problemer, men jeg har aldrig forsøgt mig med den ombygning.. Men du skulle hellere finde en c16se og putte i, den er vældig meget sjovere smiley

  • #2   13. jun 2015 Dette ved jeg da åbnings tiden på dysen er den samme men smider du den over i en 1.4 så går den ikke særlig godt pga den er større.

    Ja men der kommer en 2.0 8v i, i stedet hvor den skal synes og godkendes som gsi. Se motoren er lidt sværere at finde og priserne for høje.


  • mads v
    mads v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #3   19. nov 2016 Hvordan endte historien?
    Kan man bruge boxen fra c14nz på en C16nz ?

    Mvh
    Mads


Kommentér på:
Opel smallblock styreboks

Annonce