{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dacia?
  • #1   28. jun 2015 Det er Renaults 'discount' mærke..

    De er bygget af Renault dele, men med knap så meget komfort og udstyr..
    Hvilket også afspejles i prisen..

    Men jeg tror ikke det er dårlige biler som sådan..
    Man får jo hvad man betaler for.


  • #2   28. jun 2015 Overvejer nemlig ny bil pt står valget mellem en picanto og citigo da de er billige at køre i

  • #3   28. jun 2015 dacia duster er nok den eneste af deres biler som er ok, den virker til at være velbygget osv.
    deres øvrige model-program syntes jeg er dårligt lavet indvendigt, dårlig pasform, ting der efter kort tid går løs osv.
    deres motorer fejler intet, det er en velprøvet motor med en del år på bagen, men kan man leve med ældre teknik er det jo helt fint.
    til prisen er det nok en udmærket bil, bare man er klar over at der er en grund til at de er billige og det ser man med det samme man sætter sig ind i en dacia.
    hold kæft det er discount på lav klasse


  • #4   28. jun 2015 Ja self er det billig lavet men derfor kan det stadig være ok som en aygo

  • #5   28. jun 2015 Nu har jeg selv haft en logan i 1 år og har kørt 60000 km i den. Har ikke haft problemer af nogen art. Selvfølgelig er den lidt tarvelig inden i. Men skulle jeg have haft feks en ford fokus med samme udstyr, ville den koste 100000 mere end daciaen, som så for øvrigt har større bagagerum.

  • #6   28. jun 2015 Hvad med vægtafgift?

  • #7   28. jun 2015 Hej
    Pisse billig
    Ingen langtidserfarring endnu
    Måske OK eller på nivau med kia sonato da de kom frem
    Mvh KP


  • #8   28. jun 2015 Rigtig fin kvalitet på alt det mekaniske. Arbejder med dem til dagligt og vi har stort set ingen problemer med dem, og har set stykker der har kørt over 100000km uden skift af andet end servicedele.
    Triste indeni med tingene virker og rustbeskyttelsen ser også fin ud.


  • #9   28. jun 2015 Eneste minus er vel deres crashtests smiley

  • #10   28. jun 2015 Jeg kiggede i sin tid på en Dacia Logan MCV... Og hold da kæft en gang skrammel at køre i. Den havde kørt 15km da jeg testede den, og alt knirkede, man skar sig på plastic-grater overalt, Rattet var kæmpestort og skyggede for de klapper, lys og informationer som normalt er bag, inkl. instrumentbrættet.

    Motoren i den jeg testkørte var en 0.9 turbo benziner. Ganske frisk med 2 personer i bilen i forhold til størrelsen af bilen... Men fuldt oppakket med 4 eller 5 personer, så vil den ikke kunne trække op af en bakke medmindre man kørte 30km/t i 2. gear.

    Absolut ikke en bil jeg vil anbefale.


  • #11   28. jun 2015 Skal man ikke være ualmindelig træt af livet for at vælge at kører Dacia?

  • #12   28. jun 2015 man skal godt nok hade sin familie for at sætte dem ind i en Dacia. Mener faktisk de blev forbudt i sverige fordi crash testen var så ringe.. køb du en kia i stedet. Så griner folk heller ikke hver gang de ser dig.

  • #13   28. jun 2015 Vedrørende crashtest, er det noget unuanceret nonsens det SuperFjams lukker ud. For skal man ud og købe en europæisk bil i samme størrelse og prisklasse, bliver den brugt/ældre, og dermed med ringere sikkerhed, end en tilsvarende ny Dacia.
    Det er muligt at en 5 år gammel Focus har fået 5 stjerner i EuroNCap som ny, men det er trods alt efter standarden for 5-7 år siden, og ikke i dag. En 5 år gammel Focus vil i dag kun opnå 2-3 stjerner.


  • #15   28. jun 2015 Ja de er billigt lavet

  • #17   28. jun 2015 Ja har også kigget på en opel corsa men synes lidt picantoen er en papkasse at køre i

  • #19   28. jun 2015 Har hørt de nye ruster hurtigt men det gør picanto os i dørene men den er der 7 års garanti på

  • #21   28. jun 2015 Kender en der har en efter knap et år så var der rust men ikke noget man ser hvis man ik ved det

  • #23   28. jun 2015 Ja også under lakken er kun 70 my

  • #25   28. jun 2015 Kender en mekaniker som har købt en pga antallet af børn de har, de er godt tilfreds med den.

  • #26   29. jun 2015 Rene Ø. Så man kommer mindre til skade fordi bilen skal måles med 5-7 år gamle biler ?

  • #27   29. jun 2015 Superfjams: Det kan man vel godt sige, hvis alternativet er at man køber en ældre brugt bil for sit budget. Det giver jo sig selv for de fleste, at kriterierne for at opnå x-antal stjerner hæves med årene der går. Så en bil der for to år siden opnåede 4 stjerner er da klart bedre, end en der opnåede 4-eller 5 stjerner for 5-7 år siden.

  • #28   29. jun 2015 I et af bilprogrammerne på Discovery har de lavet en frontal kollision mellem en Volvo 740/850 og en nyere Fiat, tror jeg det var, den Volvo gik fuldstændigt i smadder, meget mere end den almindelig mand ville tro, dem i Fiaten kunne overleve, det kunne dem i Volvoen ikke. (som jeg husker det)

  • #29   29. jun 2015 OK, det var så en 940 og en Renault Modus (der er så lidt Dacia i den må man formode)
    Se de første 2 min og spol så frem til 5.00

    https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs


  • #30   29. jun 2015 Stod jeg og skod jeg og sku havde en Børne kontainer så ville en lodgy være helt perfekt. Børn sviner og ødelægger ting og så det godt Dacia er billig



  • #31   29. jun 2015 men der står jo netop at der ellers er kigget på picanto og citigo som er nye modeller. Man kan ikke bare sige at hvis ikke der ville blive købt dacia ville man vælge en fransk fra bil fra 80'erne fordi det hjælper ens argument.

    om man så hellere ville sidde i en citigo og køre galt ved jeg ikke. uanset hvad så ville jeg til hver en tid gå uden om dacia også fordi restværdien er så utrolig ringe..

    Jeg var nok gået efter en brugt passat eller hvis man skal være lidt kedelig en avensis.


  • #32   29. jun 2015 Kun 5-8 års ejerskab vil vise om økonomien er dårligere end på andre biler, jeg ville personligt ikke være bange for at købe en Duster 4x4 fra ny, men det kommer ikke til at ske, da jeg ikke køber nye biler, men kun mindst 10-15 år gamle.
    Jeg er ret sikker på jeg får en Duster på et tidspunkt.


  • #33   29. jun 2015 Var ude og prøve køre en Duster idag og må sgu sige man sad fint i den... God lyd.. altså højtalerne. Bilen lød dog fesen og var ikke speciel behaglig at køre i.

    Plastik plastik plastik


  • #34   30. jun 2015 Jeg er ret pjattet med min smiley -> http://www.bilgalleri.dk/galleri/307751-dacia_lodgy

    Hvis man forstår, hvad man køber, at det ikke er luksus eller status, så er det en kongebil synes jeg smiley - og som søpropellen siger, så er den perfekt med små børn - man er ikke speciel øm over mad på sæderne smiley


  • Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #35   30. jun 2015 Vi elsker vores logan.
    Tre børn i hver deres autostol på bagsædet.
    Vi er lige hjemvendt fra italien. Og kørte 1900 km hver vej, uden problemer.
    Vi har ikke brugt motor olie eller kølervæske.
    Vi købte en demo model (kørt 500kr. Og 6 mrd gammel) med al udstyr.
    Og gav 120.000 kr
    Vi hat haft 5 brugte biler inden for 2.5 år og alle har været noget skrammel.
    Vi har pt. Kørt 19000 km i vorea og der er igen problemer


  • #36   30. jun 2015 Og pga det danske afgiftssystem er de fleste nyere biler der er ENCAP godkendt til 5 stjerner, kun en 3 stjernet herhjemme fordi at folk fravælger det udstyr som giver den 5 stjerner fordi at det koster for meget.

  • Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #37   30. jun 2015 Angående ejerafgift på Dacia logan. 280 hver 6mrd

  • leif L
    leif L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Svar: 2
    #38   9. jul 2015 Dejlig bil til små penge

  • Nicklas D
    Nicklas D Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #39   16. jul 2015 Alle har en mening om dacia...

    Jeg kender intet til dem men de ser fine
    ud og jeg ville ikke være nervøs for at købe en smiley

    Tror bare det vigtig at huske at man får hvad man betaler for smiley


Kommentér på:
Dacia?

Annonce