{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat punto blæser stik
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #1   29. jun 2015 Tror ikke det kan betale sig at lede efter det andre steder kan ikke forestille mig det er dyrt smiley

  • #2   29. jun 2015 Og når du har skiftet stikket og det stadig ikke virker kommer du måske til at tænke på at stikket har en modpart.

  • #3   30. jun 2015 Modparten af stikket er blæsemotoren, og ved at stikket ikke lige er til at finde ved Fiat heller, så det letteste og billigste er at tage 5 kabelsko og lodde på ledningerne og så sætte dem enkelvis på de rigtige ben, så har du også bedre forbindelse.

  • #4   3. jul 2015 Man kan godt få ledningsnettet til blæsermodstanden.. Det er ikke så stort og går kun til blæser, blæsermodstand og 2 ledninger til 2 stk pære til regulering.. en klassikker på de biler har skiftet tusindvis af dem.. smiley

  • #5   3. jul 2015 #4 Michael S, har du skiftet mange på en Grande Punto ??

  • #6   3. jul 2015 Ja det er korrekt smiley ring 81818135 hvis du skal have det lavet ??

  • #7   3. jul 2015 Eller hvis du har spørgsmål smiley

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #8   12. apr 2016 Hvordan skifter man selve ledningerne og stikket?
    Jeg har forsøgt med en ny modstand, og det holdt ca 1 time. Så virkede kun trin 4 igen... øv.

    Så kan en venligst fortæller eller henvise til en fremgangsmåde, for hvordan jeg skifter ledning og stikket? Er der evt en youtube video?
    vh


  • #9   12. apr 2016 Få fat på ledningsnettet og klip det gamle stik af og lod så det nye stik på med friske ledninger... Nemt.dk smiley

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #10   12. apr 2016 Tak
    Jeg skal altså købe et nyt stik.
    Det så elles helt fint ud. Men det må nok være stikket, da jeg har skiftet modstanden.
    Det er da ikke helt let at lodde i bunden af bilen. ?
    Vh


  • #11   12. apr 2016 De plejer at være brændt/smeltet i de tykke stelledninger. Burde være til at se. ? Jo lidt besværligt, kommer jo lidt an på hvad man er vant til at lave.

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #12   12. apr 2016 Tak for svaret.
    Altså jeg køber selve stikket - uden ledninger. Klipper det gamle af. Lodder det nye stik på de gamle ledninger. ?
    Eller kabelsko? ?? Er det en løsning der er lettere?
    Tak for de gode svar.
    Vh


  • #13   12. apr 2016 Man kan ikke få stikket løst. Det du skal bestille hos Fiat er : komplet ledningsnet til blæsermodstand,blæser. Så får du et lille ledningsnet som iøvrigt også går til belysning i din varmereguleringsknapper. Så skifter du det sammen med din nye blæsermodstand. Eller lav den hurtige, klip stikket af med ledninger og lod sammen eller kabelsko som du selv nævner. Er du med eller

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #14   12. apr 2016 Mange tak for hjælpen.
    Ja, jeg tror jeg er med. Enten bestiller jeg et sæt kabler med stik. Og måske endnu en ny modstand ? Virker den nye ikke?
    Eller også klipper jeg stikket af og tager nu de fri kabler og loder kabelsko på og sætter dem tilbage i modstanden. Men når nu der ikke er et stik længere, så er modstanden jo uden "ophæng " i hullet. Et nyt problem. ..
    Tror jeg bestiller stik med kabler. Og evt endnu en ny modstand.
    Hvor sidder den anden ende af de nye kabler? I motorrummet. ?
    Tak for din tålmodighed.
    Vh
    Bb


  • #15   12. apr 2016 Tror ikke jeg er helt med det ophæng du mener? Ring gerne på 81818135 så skal jeg nok forklare dig det

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #16   12. apr 2016 Tak. Det vil jeg gerne på mandag.
    Høres ved der.
    Vh
    Bent.


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #17   22. apr 2016 Nåh. øv . Det holdt kun en lille time. Så var den modstand også ødelagt.
    Så nu har jeg skiftet selve blæseren (motoren) og endnu en ny modstand i.
    Blæsermotoren fik jeg hos en hugger for kr. 600- (kørt 15.000 km) og en modstand med for kr. 100- Selve en helt ny modstand kan dog købes hos Fiat for 250- .
    Og en blæsermotor kan fås til ca. kr. 700 for en helt ny på nettet. Men jeg valgte altså den originale men brugte hos huggeren.

    Selve det at skifte blæsermotoren er lidt besværligt, da man skal ligge på ryggen under handskerummet. Men ellers let nok, da der er tre skruer på motoren 5,5 størrelse vist, og en til røret til luftkanalen som lige skal af først. Men ret let når man først har fundet skruerne. Tag noget lys med....

    Hvis jeg kan, så kan de fleste...
    smiley

    Tak for hjælpen undervejs.


  • Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    aug 2022

    Svar: 1
    #18   24. aug 2022 Fiat Punto 188 2001
    Formodstand Blæsermotor. Kan finde mange på nettet. Skriver jeg nr.plade. Kommer der mange forskellige??skal man bare vælge en og prøve?
    Min er smeltet, hvilket vist er meget almindelig!


Kommentér på:
Fiat punto blæser stik

Annonce