{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Bilvalg diesel VW eller FORD {{forumTopicSubject}}

Halløj Halløj

Overvejer stærkt at skifte bil, men der er mange muligheder og det skal helst være noget der er OK driftsikkert da jeg pendler hverdag 50 km pr vej. kører ca 40,000 km om året .

Jeg havde i tankerne en FORD FIESTA fra 2008 med 1,6 TDCI ( Pug motor )
Eller SEAT IBIZA 1,6 TDI 90 hk fra ca 2008 . Nu vil jeg høre jeres mening og erfaringer med de biler og hvilken man skulle vælge hvis man skulle vælge en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilvalg diesel VW eller FORD
  • #1   2. jul 2015 Den der Ford TDCI motor KAN koste dig al din tid og mange penge,
    Pumpen KAN sende partikler rundt i systemet så dyserne stopper til konstant, det er et mareridt, men det sker kun for få biler, den begynder at hoppe når en dyse er stoppet, og så må der skiftes pumpe, dyser, alle brændstofslanger, tanken samt filter ca kr 10.000.
    Køber du sådan en bil må du som det første få et filter på returløbet, det har den ikke ab fabrik.
    Kender en som har sådan en bil, han har haft den i 1 år her den 26 og kørt i den i 2 måneder, resten af tiden står den på værksted, han betalte 14.000 sidste gang og den kørte kun i 14 dage.
    Desuden er der meget bøvl med 1.6 diesel motorer fra 2005-2012, både i VW og alle de andre mærker, da de deler motorer, så jeg ville ikke købe noget inden for den årrække.


  • #2   2. jul 2015 Hvad med en Toyota 1,4 diesel?

  • #3   2. jul 2015 Jeg mener ikke den er på listen som FDM har lavet, men google den selv.

Kommentér på:
Bilvalg diesel VW eller FORD

Annonce