{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Audi 80 cabriolet kalcehedæksel vil ikke åbne? {{forumTopicSubject}}

Satser på at der er nogen som kan være behjælpelige med mit problem.

Bilen er en Audi 80 Cabriolet 2,3E fra 1992.

Der er tale om manuel kaleche og problemet ligger i at "klappen" hvorunder kalechen befinder sig ikke vil åbne ved tryk på kontakten i B stolpen. Dog låser den bagagerummet som den skal og lampen i instrumentbrættet blinker ligeledes.

Jeg har søgt i andre fora, tyske og engelske uden held.

De melder om at den mest normale fejl er at ledningerne i bagklappen er "gnavet" over, men det har jeg tjekket og det er de ikke. ligeledes er alle sikringer også undersøgt.

Nogen der har en ide til hvad eller hvor fejlen kan ligge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi 80 cabriolet kalcehedæksel vil ikke åbne?
  • #1   28. jul 2015 Er det i begge sider den ikke vil låse op?

  • #2   28. jul 2015 Ja

  • #3   28. jul 2015 Så må det jo være et elektrisk problem, for hvad er sandsynligheden for at begge låse strejker samtidig.

    Prøv at checke - og evt massere - diverse stik.

    Jeg har lidt det modsatte problem med min. Somme tider vil den ikke låse klappen i højre side når kluden er nede.

    PS:

    Har du, eller kender du nogle, som har en højre bageste sidebeklædning i sort læder i overskud? Evt bare det midterste stykke. smiley


  • #4   28. jul 2015 Mit bedste bud er at der ikke bliver sendt signal frem til låsene som fortæller at baggage rummet er låst og at de derfor kan låse op, men ved bare ikke lige hvor fejlen ligger, har været igennem alle ledninger og stik og der er ikke noget at komme efter smiley

    Nej det kan jeg desværre ikke være behjælpelig med smiley


  • #5   28. jul 2015 Så vidt jeg ved, så går signalet den modsatte vej, sådan at når klappen ikke er låst, så er bagagerummet.

    Det var en skam, men hvis andre læser med her, så kunne hjælpen måske findes. En hel kabine i måske en anden farve kunne også være interessant, men den skal stå til rød lak smiley


  • #6   28. jul 2015 Så signalet går:
    1. Knap
    2. "klap" lås
    3. Bagagerum

    ?


  • #7   28. jul 2015 Det er hvad jeg oplever ved min, men der er problemet som sagt også modsat.

    Jeg har også oplevet at kunne åbne kalecheklappen, mens konen havde bagklappen oppe, men da hun lukkede var den låst smiley Af ubegribelige årsager spiller det også ind på tankklappen. I hvert fald på min smiley


  • #8   28. jul 2015 Hmm underligt.

  • Hans N
    Hans N Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Svar: 2
    #9   7. maj 2017 Hej Benjamin
    Jeg har samme problem, med min Audi 80 Cabriolet.
    Nu er jeg kun murer, men tror problemet ligger i bagagerummet
    Giv venligst besked hvis du finder ud af problemet
    Det samme herfra
    God Søndag.


  • #10   7. maj 2017 Hej Hans

    Problemet lå i at der var en bane på en printplade der var brændt over i en "mikroswitch" der sidder i bagklappen - Den var/er ikke designet til at få op men tog en sav og savede den stille og roligt op hele vejen rundt om for så at lodde en ny bane på. - Det er vidst et ret kendt problem på de modeller.

    Men kunne dog også se at den tidligere ejer havde forstærket ledningerne der sidder ude ved hængslerne. - Hvilket også ofte er en af årsagerne til at de holder op med at virke.


Kommentér på:
Audi 80 cabriolet kalcehedæksel vil ikke åbne?

Annonce