{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flipup nummerplade?
  • #1   29. jul 2015 Pas, det kan du sikkert, ellers er det nemt at lave, bare husk det ikke er helt godkendt smiley

  • #2   29. jul 2015 Godkendt..? Hvad skulle dog være godkendt om jeg må spøger.
    Der står intet i loven om hvordan eller på hvad din Nr. plader skal monteres. og da slet ikke noget om nogen form for godkendelse.

    Hvis nede stående §69 overholdes, så kan du gøre som du vil.
    §69. Nummerpladen monteres uden på køretøjet og således, at den er synlig og let læselig foran eller bag køretøjet.
    Stk. 2. Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et
    plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.
    Stk. 3. Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en
    sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være
    dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer.
    Stk. 4. Nummerpladens udformning må ikke ændres. Nummerpladen må ikke
    påføres mærkater eller anden information eller udsmykning. Nummerpladen må
    ikke forsynes med rammer eller indfatninger, der dækker nogen del af pladen, bortset fra den del af pladen, der er uden for den opprægede kant.
    Stk. 5. Nummerpladen skal holdes ren, så den umiddelbart kan læses.
    Stk. 6. Den bagerste nummerplade skal være belyst i lygtetændingstiden. Dette
    gælder dog ikke nummerpladen på en knallert.

    Dog kommer der den tilføjelse engang i dette år at nummer pladen SKAL være skuet fast eller monteret i godkendte "skrue løse" Nr. plade holder. Hvad de så bliver skruet fast i er fuldstændigt ligegyldigt når blot §69 overholdes.

    Og hvornår skal §69 overholdes....!!! Det skal den når bilen befinder sig på offentlig vej.
    At Nr. pladen så er eller kan klappes væk, eller helt afmonteres når den ikke befinder sig på offentlig vej, det er der intet galt i.


  • #3   29. jul 2015 Jan >

    Færdselsloven
    Kapitel 1
    Lovens område m.v.
    Lovens område
    § 1. Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej, som benyttes til almindelig færdsel af en eller flere færdselsarter.


  • #4   29. jul 2015 Med godkendt mente jeg nu også bare at politiet ikke er så glade for det smiley

  • 300
    300 Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #5   29. jul 2015 Den må jo heller ikke kunne blive "usynlig" ved en "fejl" Og da det er tvivlsomt at man kan købe en godkendt ordning (testet imod fejl) er det ret sikkert man står med en dårlig sag. Men det kunne da være spændende at høre fra nogen der har været i retten ang. en sådan anordning... Da det først er her vi kan få vished om lovligheden.

  • #7   29. jul 2015 Onkel Per.

    Du snakker færdselsloven. Og der er der en masse regler der forbyder og pålægger folk alverdens ting og sager. Sådan som f.eks at du må ikke køre bil uden gyldig kørekort der hvor færdselsloven gælder. Hvilket igen vil sige at du f.eks. ikke må køre bil uden gyldigt kørekort selv om det forgår på privat grund så længe der er direkte adgang for andre.
    Hvorimod du gerne må hvis der er afgrænse adgang... som f.eks. med hegn.
    Der er en masse små finurlige heder i færdelsloven.

    Men registrering pligt af køretøjer og dermed pligt til Nr. plader har du kun på offenligvej, ikke på privat grund, om der så er offentlig adgang eller ej er sagen underordnet.
    Din bil må ikke stå på offentlig vej uden, men stiller du den på privat grund så der igen problemer.
    Hmm... autoforhandlerne ville da godt nok også stå med noget af en udskrivning hvis der var registrerings pligt på privat grund.

    Mads A
    Jeg er heller ikke et minut i tvivl om at de ville skide grønne grise hvis de stødte på sådan en anordning.
    Men ændre ikke ved at der intet er ulovligt i den.
    Men ret sikker på de så nok skal gøre deres for at finde noget andet og true med bål og brand og syns indkaldelse og ligene.... Men stadig. Der kommer intet Ciro-kort på baggrund af sådan en holder. Men sikker noget andet.... smiley


  • #8   29. jul 2015 Hej
    Kan med garanti købes i Guds eget land
    Og husk at der skal købes til bag også
    Har oplevet at citronmåne bilerne nu er begyndt at holde 2 og i vejsiderne + ekstra blåstribede køretøjer længere fremme til fangst af uautoriserede match mellem reg. nummer og køretøj. Så husk at kreere en/to nummerplade kloninger som i det mindste referer til samme køretøjs model. Farven tror ikke har nogen betydning. Endnu.
    Men dem, der står på trefod har du ikke chance på! Medmindre du har falkeblik
    MVH kp


  • #9   29. jul 2015 Jan > Undskyld hvis jeg ikke fik det udtrykt klart nok.

    Det var blot henvendt på: "Og hvornår skal §69 overholdes....!!! Det skal den når bilen befinder sig på offentlig vej."

    Og det rette udtryk er jo "lovens område", da den kan strække sig lidt ud over "offentlig vej", f.eks.:
    - en privat vej i et villakvarter.
    - Et privat område f.eks. under DHB, hvor vejene i perioden kommer ind under lovens område.


  • #10   29. jul 2015 Ved ikke lige om vi misforstår hinanden.

    Men et tænk eksempel.:
    Hvis jeg og min knægt tager ned på tanken, så lander vi på privat grund så snart vi kommer ind på den anden side af fortovet, og det er til trods for at der frit adgang for alle.
    Der må jeg gerne pille nr. pladerne af, afmelde bilen og så henstille bilen, eller i kraft af at jeg har kørekort så må jeg også køre rundt der inde selv om der ikke er nr. plader på. (alt dette, selvfølgelig kun vel at mærket at jeg må for grundejeren) lige såvel som automekanikeren må ha bilen ståenden eller køre rundt i bilen inden på pladsen selv om der ingen plader er på køretøjet.
    Min søn eller lærlingen på værkstedet som derimod ikke har kørekort, han må ikke køre nogen af stederne.

    Men er der derimod lukket af med hegn og bom, port eller ligene så offentligheden ikke frit har adgang, så må han gerne køre der. For så gælder færdselsloven ikke længer.

    Kort og godt, på privat grund uanset adgangs forhold, der SKAL køretøjet IKKE være indregistreret og dermed forsikret, det skal det til gengæld være til enhver tid det befinder sig på offentlig vej/område.
    Brug af køretøjet, er så en anden sag, for der skal man have kørekort til det, både på offentlig og privat område, med mindre der er tale om lukket område.

    Og så lige... En privat vej, det er stadig en offentlig vej. Vedligehold og ligene er blot overgået til grundejer. og derfor må der ikke befinde sig uindregistreret biler der.
    En lang indkørsel, markvej og ligene (uanset hvordan den er udført) der ligger på grundejeren matrikkel er derimod privat vej/område, og der må der godt være uindregistreret biler. Dog stadig med det at der kræves kørekort for at køre der.
    At der f.eks. ikke må stå uindregistreret biler på en pakeringsplads tilhørende en bolig forening eller ligene, det er ikke lovgivningen der forbyder dette, det er boligforeningen.

    Jeg må f.eks. godt starte Bimmer'en og køre op og ned af min indkørsel/markvej... og for den sags skyl med 250km/t hvis det passer mig. Men ved kanten til landevejen hvor matriklen slutter, der slutter det.
    Knægten derimod, han må intet da der ikke er lukke af på nogen måde.


Kommentér på:
Flipup nummerplade?

Annonce