{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.511 visninger | Oprettet:

Drypper olie!!! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har i en længere periode haft problemer med at min bil drypper olie. Har haft den til værksted hvor jeg fik skiftet en pakdåse mellem motor og gearkasse og de viste mig den efterfølgende hvor jeg godt kunne se den var gået i stykker. Efterfølgende fik jeg lavet service på den (andet værksted) og fortalte dem om problemet. De fandt problem med ventildækselpakning, som nu også er skiftet, MEN den drypper stadig olie......

Hele undervognen er søbet ind i olie og det er træls når olie kommer på varm udstødning for så begynder det at ryge og det er ikke pænt når man holder for rødt i en kryds -.- (eneste fordel er selvfølgelig mht. rust :P)

Anyways, er der nogen herinde der har en idé omkring hvad fanden det kan være. Hvor mange flere pakninger er der at skifte ?? Ved ikke selv noget omkring biler, derfor jeg søger hjælp.

Bilen er Audi A4 1,8 20v m. aut gear fra 1995.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drypper olie!!!
  • #1   15. aug 2015 1.8 motorerne, har en svaghed ved oliefikterkonsol, krumtapfølerens oring, men hvis det er ved udstødningssiden, kan det være ventildæksel, eller måske knast pakdåsen, hvor olien løber ned

  • #2   15. aug 2015 Det lyder dyrt, håber ikke du har fået en regning, nu hvor motoren stadig ikke er tæt.

    Det kan være svært at se hvor olien kommer fra hvis hele motoren er smurt ind i olie. Rengør derfor motoren først og start bilen op og hold øje med hvor olien løber ud. Nogen pakninger, kan godt have svedt lidt olie gennem tiden, uden at det nødvendigvis vil få bilen til at dryppe olie.


  • #3   15. aug 2015 Slanger ved olie filter til oliekøler er også kendt problem smiley

  • #4   15. aug 2015 #1 og 3 tak for budene. Dem tager jeg med mig videre.

    #2 Pakningen mellem motor og gearkasse var lidt krydret ja, men fik super rabat + den var i stykker anyways så det går nok. Skal jeg smide den i vaskehal med 2xundervognsvask og derefter kigge ned i motorhjelmen og under bilen eller hvordan vil du gøre? smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   15. aug 2015 du kan ikke få din motor renset i en vaske hal og deres undervogns vask er fuldstændig spild af penge den sjasker bare lidt vand og fjerne minimalt du skal købe noget bremse rens og spule den ren med og så starte op og du skal bruge en rigtig god lomme lygte ikke for stor og så er det ellers at gå motoren igennem minutiøst for det kan være vanskeligt at finde stedet hvor det kommer fra

  • #6   15. aug 2015 Spray motoren ren med noget bremserens. Kør en kort tur og tjek hvor der er olien kommer fra. Der sker ikke, så meget ved at køre uden bundplade, når du laver forsøget, mange biler er født uden.

  • #7   15. aug 2015 Når værkstedet skifter en defekt pakning skal de selvfølgelig have penge for det.
    Det kan også være toppakning, der plejer det dog ikke at vælte ud.


  • #8   15. aug 2015 kør forbi et undervognscenter og spørg om de lige vil damprense motor for lidt til kaffekassen.
    det gjorde jeg før i tiden.
    de værksteder du har været på har da også skiftet i blinde. normalt renser de da af for at lokalisere problemet inden de skifter løs.


  • #9   15. aug 2015 En mulighed er også at din motor er slidt og laver underkompression. Så kan man skifte alle de pakninger man vil. De bliver blæst i stykker igen

  • #10   15. aug 2015 Men så vil den sikkert skyde oliepinden op, det er meget normalt.

  • #11   15. aug 2015 Kan du se om motor er sovset ind foran, kan det være en af de to pakdåser bag tandrem. Der sidder en ved krumtap og en ved det remhjul der trækker tænding. Yderligere kan det være servo der lækker, det er ofte returslange/rør der går ud foran køler. Jeg har lige skiftet pakdåse på en 2.0 8v, den var skudt helt ud, hvilket gav en god rustbehadling smiley . Mvh. Gert

  • #12   16. aug 2015 Vi købte en Audi A4 1,8 i 1995 (96) model, alt virkede fint
    da vi byttede til en ny Peugeot 407hdi 2,0.2004
    og efter 10 års brug og tilfredshed, havde den fået problem med at dryppe olie, vi fik vores nærmeste mekaniker til at ordne det, men den dryppede stadig, og han gjorde det om igen, han sagde at motoren var slidt (200.000km)
    FDM mente kun den var normal brugt og derved lidt slidt.
    Audi ville have haft 8.000 kr for at ordne olie dryppet.

    Sidste år købte vi en brugt Honda Accord benzin
    Fordi Peugeot 407hdi ville hakke i motoren

    Da vi skulle hente den kørte jeg bag efter den Audi vi havde haft
    RN 50999 den var stadig pæn og velholdt.


Kommentér på:
Drypper olie!!!

Annonce