{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.693 visninger | Oprettet:

Kilerem sprunget - Mazda 6 2,3 - 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Min mors kilerem sprang i går.
Så skal lige høre om der er andet i motoren der kan have taget skade?

Den holder nemlig på værksted nu og hun er lidt interesseret i hvad hun skal regne med at komme af med? 50kr for kilerem eller 20.000kr for en ny motor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kilerem sprunget - Mazda 6 2,3 - 2004
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   23. aug 2015 hvis motoren er blevet slukket umiddelbart efter remmen er sprunget er det ikke sket noget...

  • #2   23. aug 2015 Hvis det bare er kileremmen der er sprunget sker der ikke noget, med mindre hun har kørt i den så den har været varm, hvis det er tandremmen er det straks meget værre

  • #4   23. aug 2015 Tandrem er næsten lig med ny motor

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   23. aug 2015 det er en kilerem "Torpedo" lad nu være med a male fanden på væggen.. smiley

  • #6   23. aug 2015 #1 - Først havde hun problemer med servostyringen og så lød der en høj lyd og så begyndte hun er tabe fart hurtigt og hun nåede kun lige at få den ind til siden og så kunne den ikke mere.

    #2 #4 - Det var også det jeg frygtede at det var smiley Mener dog ikke at den køre med tandrem men kæde?
    Men hun mener at den flinke mand fra falck sagde at det var kileremmen hun er ikke sikker.. Og jeg har ikke selv haft mulighed for at se på det.



  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   23. aug 2015 at sevostyringen gav problemer kan skyldes kileremmen er sprængt, men at der så derefter kommer en høj lyd og motor går i stå kunne tyde på at tandremmen er sprunget umiddelbart bagefter...

  • #8   23. aug 2015 #5 - Hvad skal jeg sige? Os der køre japansk har jo ikke prøvet at køre i stykker før, så når det sker er fanden løs smiley

    #7 - Hmm tror lige at jeg skal have hende til at beskrive det lidt bedre, vender tilbage smiley


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   23. aug 2015 har rodet lidt rundt: Mazda 6 findes ikke med tandrem... Kun Kæde.. Mazda 6 findes kun i 1,8 - 2,0 og 2,3.... -

  • #10   23. aug 2015 Ok det var da altid noget... Glemte at skrive at bilen lige kom fra værksted og hun kun havde kørt 20min da den begyndte på det med servo..

    Værksted besøget skyldtes at det røg fra motorrummet, og vi ville derfor ikke køre i den, værkstedet mente først at det var en knastaksel, men fandt frem til at det var en ventil, som de så skiftede..


  • #11   23. aug 2015 Hvis den er med kæde trækker remmen også vandpumpen. Så har hun kørt uden rem, er der en rigtig god chance for at motoren er kørt varm = ny motor.
    Udover servostyringen må den også have lyst i ladelampen, og temperaturen har også været meget høj på den inden den er gået ud.

    Måske hun skulle overveje at stoppe når de røde lamper lyser smiley


  • #12   23. aug 2015 #11 - Say what? Altså kileremmen trækker vandpumpen?
    Hun siger at temperatur nålen var oppe på halv hvor den normalt står på kvart.. ved så ikke hvor langt tid den har været så varm.


  • #13   23. aug 2015 Ja, den trækker generator, vandpumpe, servomoter.
    Har hun kørt 20 min uden rem, så er det ikke godt i alt fald.


    profilbillede
  • #14   23. aug 2015 Hmm.... det billede stemmer overens med alle de problemer / små fejl bilen har haft siden de købte den for 2 måneder siden.. !! Den rem skulle være skiftet for længe siden.. utroligt.. A/C gik for en måned siden og bilen har hakket meget under 2000 omdr

  • #16   23. aug 2015 Min mors mazda 6 sport har også snuppet kilerem en, det var den nederste strammer der havde sat sig, den fik ny rem og strammer så kørte den igen.. Det kan være det samme hvis der kom røg, så kan stammeren der er i plastic have sat sig så ryger rammen indtil den er slidt så langt ned at den ikke er stram længere..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #17   23. aug 2015 Røg fra motorrum kunne skyldes at kileremmen har gledet, det kan også forklare at den ikke køle nok, og når så den har gledet et stykke tid så smutter servoen også og umiddelbart efter springer remmen....

  • #18   23. aug 2015 Beklager, men så er man sku også selv uden om det, hvis man køre videre... Ja undskyld.

    Tror nu umiddelbart ikke der er andet i det end en ny rem / muligvis en rem strammer, men det er umuligt at sige uden at have bilen holdende foran sig.

    Men sådan er det, når der heller ikke er service interval på de remme længere.

    og ja, den er med kæde smiley men igen en 2,3L er meget sart mht varme / udglødet stempelringe.


  • #19   23. aug 2015 KJ-tek.dk

    Hvordan kan det være kvindens skyld, jeg ved godt hun skulle have stoppet og kørt tilbage med det samme. Hun havde den jo på værksted som jo så har fejlet i deres opgave derinde.

    Du skal tænke på det er en kvinde der har bilen smiley Kvinder og mekanik går jo ikke altid ligegodt i hånd


  • #20   23. aug 2015 Jeg behøver ikke skære det ud gør jeg? kvinde eller ej, røde lamper lyser ikke for sjov.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #21   23. aug 2015 Hvem har sagt at der var "røde" lamper KJ-TEK-DK ?

  • #22   23. aug 2015 Det er der når den ikke lader eftersom der ingen rem er på!

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #23   23. aug 2015 #22# K-J hvis du lige kigger på #6# så er der ingen røde lamper !

  • #24   23. aug 2015 Hvis remmen er knækket, lader den ikke, dvs. der ikke er noget signal på +D og lampen vil lyse på samme måde som den lyser når du kun står med tænding på..

    Lyser lampen ikke, lader generatoren og remmen er IKKE knækket


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #25   23. aug 2015 Jamen så er det helt klart at remmen
    først knækkede til sidst, ikke ? der er jo ikke på noget tidspunkt sagt noget om "lysende lamper" vel ?


  • #26   23. aug 2015 Som jeg forstår det har den mistet servoen og langsomt mistet trækkræft, og man har valgt at forsætte indtil den døde selv ( kom sikkert under 8volt batteri spænding ) eller misforstår jeg bare det hele fuldstændig? hvis ikke, har ladelampen også lyst!

  • #27   23. aug 2015 #26 - Hun sagde at servoen drillede og hun måtte dreje med lidt extra håndkraft næsten fra hun kørte fra værkstedet, men hun havde travlt og var sent på den til en aftale så hun tænkte ikke at det kunne være alvorligt lige i nu`et.
    Men hun mistede først servo styringen fuldstændig da motoren mistede trækkræft og det var kun over 100m. den gjorde det. Beklager hvis jeg ikke har skrevet detaljeret nok.. smiley


  • #28   23. aug 2015 Ahhh.. så tror jeg nu ikke der er sket det helt vilde. Formentlig et defekt remhjul og så en ny rem, men som skrevet er det meget svært at sige uden at have bilen foran sig.

Kommentér på:
Kilerem sprunget - Mazda 6 2,3 - 2004

Annonce