{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Klonklyd bremser måske? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,
Er helt ny bruger og heldig ejer af en Ford Focus fra 2007,
Bilen er begyndt at sige klonk, klonk når jeg kører.
Rytmen følger omgange på det ene baghjul og jeg mistænker mine bremser eller kaliber for, at hænge lidt.
Det stopper når jeg bremser og hvis jeg motionerer håndbremsen, så kan det være væk i mange km.
Helt op til 50-60km.
Jeg køber nye skiver og klodser i næste uge, da de efterhånden er nået dertil.
Er der andet som jeg bør tjekke nu jeg har skidtet skilt ad og dermed bedre ved, at se derinde.
Er min mistanke i øvrigt helt ude i skoven?
På forhånd tak og god weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klonklyd bremser måske?
  • #1   28. aug 2015 Glidebøsningerne på kaliber er sikker møj beskidte/rustne.. Så en ordenligt rensning af dem og evt nye støv kapsler smiley og husk brug kun silicone fedt til dem smiley

  • #2   28. aug 2015 Velkommen til

    Det lyder til at du har fat i noget af det rigtige, hvis du siger at en omgang med håndbremsen, kan afhjælpe problemet i en periode.
    Det kunne måske være en ide at få smurt bremserne, når der alligevel skal nye klodser og skiver på


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   28. aug 2015 du skal rense/smøre alle bevægelige dele gliderne skal køre helt uden modstand klodsernes kontakt punkt skal være helt fri for rust tjek dine baghjuls lejer for slør kig på dine stød dæmpere om de sveder se om stød puderne er ok bremse slanger skal tjekkes for revner og placering

  • #5   28. aug 2015 Jeg ville tjekke håndbremsekabler, som det første og inden der bliver skiftet skiver og klodser. Mvh. Gert

Kommentér på:
Klonklyd bremser måske?

Annonce