{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.376 visninger | Oprettet:

Kobling/udrykkerleje piver {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med en pivelyd fra koblingen.

Jeg har fået skiftet kobling for en uges tid siden. Sammen med det fik jeg skiftet til et letvægtssvinghjul og selvfølgelig også skiftet udrykkerlejet og gearolien.

Problemet er, at bilen nu piver når jeg har sluppet koblingen. Lige så snart jeg træder en lille smule på koblingspedalen holde den op med at pive. Lyden er lidt alla en cikade lyd.
Det er ligemeget om bilen er i frigear eller gear, den piver altid når koblingen er sluppet.

To af mine venner der er mekanikere har sagt at det er udrykkerlejet, som højst sandsynligt er defekt, men da jeg var nede hos Honda for at høre om reklamation på dele man selv har skiftet, fik jeg at vide, at det ikke kunne være udrykkerlejet fordi det ikke er i bevægelse når koblingen er sluppet.

Så hvad kan det være der piver. Er det udrykkerlejet eller kan det være noget andet?


Kommentarer på:  Kobling/udrykkerleje piver
  • #2   29. aug 2015 Har samme problem på kærestens Mazda 323F fra 1996. Den har også fået skiftet kobling og udrykkerleje for 5000km siden...

  • #3   29. aug 2015 Udrykkerleje! Skift det og lyden er væk... Et defekt udrykkerleje piver når den eks står i frigear men påvirker du det en lille smule (træder på koblingen) holder det op... Det lyder 100 % som dit udrykkerleje ingen tvivl der!

  • #4   29. aug 2015 Hvorfor er folk så uenige? XD kan du forklare hvad det er der siger lyden ne-trom? Der må jo være noget der bevæger sig alligvel når det piver så meget?

  • #6   29. aug 2015 Aktiveringen af koblingen sker gennem et udrykkerleje, der er anbragt ved koblingstrykfoden. Udrykkerlejet er kugleleje og har ingen smøring. Hvis det er defekt vil der opstå en lyd i frigear og hvis koblingen påvirkes en lille smule vil den forsvinde.. Det går typisk i stykker hvis folk holder føden på koblingen men de køre.. Det er 100% dit udrykkerleje der er defekt

  • #7   29. aug 2015 Ok. Jeg må lige snakke med honda igen på mandag. Det er fandme irreterrende at skule have hele lortet af igen pga. et defekt udrykkerleje -_-

    Bare lige for at forstå det rigtigt. Drejer udrykkerlejet stadig rundt når det ikke er aktiveret? Det må det vel gøre hvis det piver?


  • #8   29. aug 2015 Ja det gør det i en vis grad.. Og det piver kun når ikke det laver noget..

  • #9   29. aug 2015 Ok, tak for hjælpen. Jeg smutter ned til Honda og brokker mig på mandag smiley

Kommentér på:
Kobling/udrykkerleje piver

Annonce