{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Alarm / Låsebolte {{forumTopicSubject}}

Der er desværre fælg tyve på spil i nabolaget, så jeg søger erfaringer med alarmer og låse bolte. Især alarm.
Jeg tror ikke på at låse bolte er meget værd hvis de har det rigtige værktøj med - og det har de jo nok.
Gerne med feks gps tracker osv. Jeg har aldrig efter monteret alarm, så jeg aner ikke hvad der er noget værd.
Gerne med link til feks eBay
Jeg ville godt nok blive ked af det hvis min bil stod på et par mur klodser en morgen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alarm / Låsebolte
  • 206RolandGarros
    206RolandGarros Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #1   31. aug 2015 Hvis det er dine fælge du er bekymret for skal du have fat i en alarm der bliver aktiveret ved bevægelse.
    Selvfølgeligt er låsebolte ikke en 100% garanti, men det gør det mere besværligt for tyven og man kan derfor håbe at de vælger en anden bil.
    Afhængigt af fælgen koster et sæt med 4 låsebolte 200 - 500 kr. og det vil jeg mene er en god investering.
    Jeg har selv 2 forskellige låsebolte på hver fælg og 2 almindelige. Så skal tyven have fat i 3 forskellige toppe pr. fælg hvis de altså har de rigtige toppe med.


  • #2   1. sep 2015 Det har ikke toppe med til låsebolte, de bryder ind i bilen og tager toppen, det er lettere for dem, for så har de toppen der passer dertil. Sådan er det meget tit

  • 206RolandGarros
    206RolandGarros Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #3   1. sep 2015 Ja, men idéen er så at man enten undlader at ligge toppen i bilen eller gemmer dem et sted tyven ikke kender til (som f.eks. at eftermonterer en (måske hjemmelavet) holder under et panel så det er unikt for netop ens egen bil).

    Man skal jo ikke bare lægge toppen i bagagerummet eller handskerummet, så giver det ingen mening.


  • #4   1. sep 2015 Tyven bruger ikke låse toppen. Han banker bare en "skærende top" ud over og skruer den af. Det tager 2 minutter, lige som når mekanikeren gør det når man har smidt sin låse top væk.
    Der fælge der er blevet stjålet var der låse bolte på


  • 206RolandGarros
    206RolandGarros Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   1. sep 2015 Ja, man kan jo sjældent gøre noget ved prof tyve. De tager dem jo uanset hvilken sikring du bruger hvis fælgene er nok værd.

  • #6   1. sep 2015 Du skal bare havde en alarm med tilt sensor. De fleste gode alarmer har det som tilkøb

  • #7   1. sep 2015 skift til vinterhjul, og gem dine alu banditter langt væk.

Kommentér på:
Alarm / Låsebolte

Annonce