{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

BMW 523 2.5 E39 1998 varmeproblem med aircon {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Lige siden jeg fik lavet min aircon (snart 2 år siden) har jeg haft problemer med at bilen bliver varm, så varm at jeg bliver nødt til at stoppe den, men kun hvis jeg holder i kø i længere tid.

Når det sker, efter cirka 7 - 8 minutter (tomgang) er det som om at motoren bliver mærkelig, den giver et lille hop, og varmemåleren flytter sig meget hurtig over i det røde felt.
Den har også en underlig tomgang når det sker, giver jeg lidt gas (får blæseren til at køre hurtigere rundt) holder den sig selv på 2000 omdr et stykke tid, derefter går ned på 1500 omdr, og derefter i "hak" på cirka 100 - 150 omdr indtil den når ned i tomgang på omkring 600 - 700 omdr.

Slår jeg aircon fra bliver bilen ret hurtig "kold" igen og opfører sig normalt, det sker heller ikke hvis jeg slukker for aircon, så kan den stå i tomgang i en hel dag uden problemer.

Desværre er jeg så glad for min aircon da det hjælper på at få duggen væk og jeg kan godt lide de 16 grader den kan lave (den er noget bedre end i de mini biler med aircon jeg har kørt i).

Er det noget der kan løses, for jeg synes ikke at det burde være normalt, og nogle gange når jeg slår aircon fra i kø (i denne årstid) kan forruden dugge fuldstændig til så jeg slet ingenting kan se.

Håber på lidt hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 523 2.5 E39 1998 varmeproblem med aircon
  • #1   13. aug 2016 Først tjek om der er luft i køle systemet ved at eliminere luft i systemet.

    Det kan skyldes følgende del fejler thermostat inkl hus,vandpumpe, viskose kobling og blæser, sidst hjælpe blæseren monteret foran. den skal aktiveres ved lave omdr. som feks når du kører i kø



Kommentér på:
BMW 523 2.5 E39 1998 varmeproblem med aircon

Annonce