{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Mucaad E
Mucaad E
Tilmeldt:
4. sep 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Ford Mondeo lampelyser {{forumTopicSubject}}

I tirsdag den 1 september, var jeg så heldig at købe min første bil. Jeg valgte at købe mig en brugt Ford Mondeo årgang 2001, 1.8V. Alt gik som det skulle.
Men 2 dage efter, på vej hjem fra en studieevent, begyndte bilen at ryste i de lave omdrejninger, og lå mærke til at motorlampen var tændt(orange).

Tjekkede bilen og fandt ud af der ikke var noget motorolie. Har fyldt motorolie på, men bilen oser en del når man giver gas?

Hvad skal jeg gøre? Er helt fortvivlet, lige købt den, og taget den 2 gange til universitetet.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo lampelyser
  • #1   4. sep 2015 de der 1,8'ere er ikke sjove, min brugte meget olie, det var stempel-ringene.

  • #2   4. sep 2015 nu kan jeg jo regne ud at en bil der er 14 år gammel ikke koster alverden, kan du lave noget på den selv, eller kender nogle der kan?

  • #3   4. sep 2015 det er et udmærket bilvalg, Men du er nok blevet taget lidt ved næsen, uheldigvis. Jeg har selv prøvet det. smiley

    Men den skal ikke æde så meget olie på 2 dage i hvert fald, det kan vi udelukke. Så den må jo smide olie et sted, nu siger du den oser meget, ergo må den brænde en del olie.. Det er nok en tur på værksted.

    Det kan ende med en stor udgift men nogle gange finder man også problemerne i de helt små..


  • Mucaad E
    Mucaad E Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   4. sep 2015 Tager den på værksted her til oktober måned, den må så bare stå og se pæn ud imellem tiden tror jeg. Er nemlig bange for den pludselig går ud.

  • #5   4. sep 2015 ja jeg vil heller ikke anbefale at du køre videre før den har været på værksted..

  • Mucaad E
    Mucaad E Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   11. sep 2015 Update: til andre nysgerrig eller bekymret læsere.
    Tog bilen hen til mekanikeren, hvor han hurtig havde en fornemmelse at bilen ikke kørte på cylinder, men skulle undersøge det nærmere. Mekanikeren ringede ihvertfald idag, og talte at det ikke så særlig godt ud. Det stod enten til en ny motor, eller en anden bil, han talte os muligheden for at få pengene tilbage var muligt. Men at han skulle se tingene igennem.


  • #7   12. sep 2015 fordi stempel-ringene er for dårlige på dem, men det lyder dyrt med en ny kværn

Kommentér på:
Ford Mondeo lampelyser

Annonce