{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

ib A
ib A
Tilmeldt:
4. sep 2015
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3

Ekstra fjernlygter {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Er der nogen der har erfaring med eftermontering af fjernlygter på en VW med pærekontrol og ved om bilen vil gå ind og melde fejl.. Eller om det er lige til at montere ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg har søgt mange steder og ik har kunne finde nogen hjælp til mit spørgsmål ??

Hilsen
Ib


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra fjernlygter
  • #1   4. sep 2015 Ellers smid dem på direkte uden om lygterne og med en switch i kabinen

  • ib A
    ib A Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
    #2   4. sep 2015 Det er fordi jeg gerne vil have dem til at køre sammen med bilens eget lys og tænker hvis svenskerne kan få det til at virke så må jeg jo også kunne ????

    Men tanken har da strejfet mig


  • #5   4. sep 2015 der skal bare bruges et relæ til at tænde dem med,
    relæet aktiveres af bilen eget lys,
    så burde pærekontrol ikke lave bøvl,
    da et relæ ikke bruge rigtig bruge noget strøm, for og blive aktiveret

    husk at monter en afbryde, så du kan slukker ekstra lygte,
    det skal der være, for at det er lovligt


  • ib A
    ib A Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
    #6   4. sep 2015 Tusinde tak for hjælpen og svaret Dennis ??????

    Så er der jo ik andet for end at få det købt og monteret smiley


  • #7   4. sep 2015 Dennis gsi. Hvor står det beskrevet der skal være en kontakt mellem de ekstra fjernlygter? smiley det har jeg ikke, og det er ikke sat på af tidligere ejers værksted smiley og min er da blevet synet med de lygter flere gange smiley

  • #8   5. sep 2015 Dennis. Siger loven at der skal være en afbryder til dine ekstra fjernlygter....!!!!
    For at starte med ordkløveriget, Så siger loven absolut intet om at der skal være en afbryder kontakt til dine ekstra fjernlygter. Kan du på en eller anden måde styre dem uden, så det dig helt frit.... Og så meget for ordkløveriet.

    Loven siger at hvis der er seks fjernlygter (4 ekstra) på bilen, må højest fire kunne tændes samtidig, og der med kræver det jo en form for styring som f.eks en afbryder/omskifter kontakt.
    Men er der kun fire fjernlygter (2 ekstra), så kan de bare køre sammen. Der kræves ingen mulighed for særskilt at kunne afbryde dem.


  • #9   5. sep 2015 Jeg vil nok anbefale alligevel at gøre som Dennis skriver.

    1)
    Ordlyden i Vejledning om syn af køretøjer er:
    (2)På køretøj med to eller flere fjernlyslygter må disse kun kunne tændes samtidigt eller parvis.
    Og der skal jo ikke "tolkes" meget på den tekst før man skal kunne begge ting!


    2)
    Jeg synes nu det er smart nok at kunne koble det ekstra lys fra. Det kunne jo være situatoner hvor der ikke var behov for det.


  • #10   5. sep 2015 Hvor er der situationer hvor det er godt at koble fjernlygter fra Per?

  • ib A
    ib A Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
    #11   5. sep 2015 Takker for hjælpen fra jer alle. Både med råd og med hvad loven skriver
    Har fundet løsningen hos biltema, der har et færdigt ledningsnet til biler med Canbus styring..
    Så nu skal jeg bare have fundet nogle gode lygter og så i gang med montering ??


  • #12   5. sep 2015 Ib.. Jeg ville købe hellas led luminator smiley lidt dyre end gennemsnittet, men der er satme på for pengene smiley

  • #13   5. sep 2015 Emil B>
    -IKKE koble fjernlyset fra. KUN ekstra lyset. smiley

    - Der var jo ok en grund til at jeg ikke beskrev en specifik situation, da det vil være Individual.
    Men, f.eks. hvis lysstyrken er for stor i ekstralygterne, skal der faktisk være omskifter mellem ekstra lys og det oprindelige fjernlys.


Kommentér på:
Ekstra fjernlygter

Annonce