{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.181 visninger | Oprettet:

Kodning af styreboks - Fiat Punto mk2 {{forumTopicSubject}}

Hey BG,

Jeg er simpelthen på bar bund og prøver nu selv at finde et svar på mit problem, selvom bilen er hos auto elektriker.

Har lige snakket med auto elektrikeren da bilen skal have skiftet styreboks. Han har så haft den nede hos en Fiat forhandler i 3 timer, siger han og forhandleren kan så åbenbart ikke kode styreboksen siger de. Hvorefter de åbenbart forklare ham at de ikke ved, hvad de skal gøre..

Mit spørgsmål går så på. Skal en mærke forhandler ikke kunne kode den uanset hvad? Hvis ikke, hvor skal man så hen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodning af styreboks - Fiat Punto mk2
  • #1   8. okt 2015 har du afleveret nøgle kort sammen med nøgler og bil?

  • #2   8. okt 2015 hvorfor skal den have skiftet styreboks? og er det en ny boks du har monteret eller er den brugt og jeg går ud fra at vi snakker motorstyrenhed der sidder ude på gasspjældet !

  • #3   8. okt 2015 Vi snakker om styreboksen det der på engelsk er body computer.. Den der sidder ude ved sikringsboksen og og styre tænding, vinduer osv :-).

    Og ja han har fået begge nøgler, kode kort og efter 3 timer dernede fik han bare at vide af forhandleren at de ikke kan kode den og ikke vidste hvad de ellers skal gøre..

    Det er en helt ny styreboks. Den skal skiftes fordi hver gang man tænder bilen var der langt lys på og ligeledes hver gang man blinkede til højre, så tændte det lange lys.. selve armen ved rattet er blevet skiftet før så fejlen blev lokaliseret hertil.


  • #4   8. okt 2015 synes bare at huske fra dengang vi var fiat forhandler at den blev bestilt hjem til den specifikke bil og mont. og så skulle speedometer tal lige kodes ind men ellers burde den sku da virke men det er også 7 år siden. men skal gerne lige høre mine kollegaer i morgen.

  • #5   8. okt 2015 Den er også bestilt igennem Fiat forhandler, som jeg forstår det på auto elektrikeren.. Synes bare det virker mærkeligt, at de ikke kan noget som helst, hverken kode den eller komme med en løsning.

    Tror også jeg giver dem et kald i morgen selv men tak for hjælpen på forhånd :-).


  • #6   8. okt 2015 Fiat er lidt specielle mht deres styreboxe, de skulle jo være umulige at omgå, så er der noget galt må man have både dørlåse, sender og antenne samt box for at få det til at spille igen. Problemet er oftest en mistet Master nøgle, den brune, smid endelig ikke den væk.

  • #7   8. okt 2015 Det er en 2001 Allan, så der er kun de to blå nøgler til bilen.
    Synes bare det virker utroligt, hvis alt det også skal skiftes bare pga boksen skal skiftes men den må jeg tage med dem. smiley


  • #8   8. okt 2015 Body computer og motorstyring er IKKE den samme !!!
    polobjørn


  • Charlotte B
    Charlotte B Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   29. sep 2016 Martin L. Lykkedes det ? Jeg står selv med problemer med styreboks har dog endnu ikke hørt fra auto elektrikeren. Hvad gav du for en ny boks ?

  • #11   29. sep 2016 Hej Charlotte

    Jeg kan ikke huske hvad det endte ud med men den idiot der har rodet med det før havde klippet nogle ledninger bag instrumentbrættet, så det skulle også laves. Jeg endte vidst med at give omkring 7000 kr i det hele. Så dit burde blive billigere.


  • Charlotte B
    Charlotte B Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   29. sep 2016 ?? øv.. Man er lidt itvivl om mit er styreboks eller knastaksel kæde . ????

  • #13   30. sep 2016 hva er dit problem helt præcist og hva er det for en fiat du har ?
    Mvh. Brian


  • #14   2. okt 2016 Jeg har været hos Fiat, som det tog over en time at finde ud af at de ikke kunne finde ud af det, trods deres computere - kr. 800,- for nothing - og så var det bare benzinpumpen, der skulle renses.

  • #15   2. okt 2016 Rensning af en benzinpumpe, det kan computeren ikke se, men så fik du da 0-stillet og vished for at der ikke var nogen fejl.

  • #16   2. okt 2016 #15 jo, men de burde ligesom vide, at det kunne være at benzinpumpen ikke lavede nok fortryk - men som jeg så en anden udtrykke det - og som nok havde samme problem: Fiat kan ikke engang finde ud af at lave deres egne biler.
    Først da jeg kom på et værksted, hvor de laver alle slags biler, incl. lastbiler, traktorer mv., fandt vi på at sætte en simpel trykmåler på brændstoftilførslen - og det nævnte de overhovedet ikke noget om at gøre hos Fiat - men de brugte nok mindst et kvarter på at få computeren startet op og samarbejde med bilen.


  • Melisa Lange A
    Melisa Lange A Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   13. okt 2016 Uha det lyder alligevel dyrt. Fiat er nået frem til ved mig efter at have skiftet tændrør og en tændspole at den også skal have en ny styreboks så regningen vil løbe op i 10.000 kr kan det virkelig ikke gøres billigere?

  • #18   13. okt 2016 Billige biler koster dyre reservedele, pengene skal jo tjenes et eller andet sted.
    Hyundai Getz panelkasser kr 2.800 stk


  • #19   21. okt 2016 #17 Nu ved jeg ikke hvad din Fiat fejler, men der sidder en inertikontakt inde bag hanskerummet - den kan udløses hvis du kører hårdt over f.eks. en kantsten - og så slukkes der øjeblikkeligt for benzinpumpen.
    Der sidder en lille låge - og så skal der en lang stang til for at nå ind til kontakten og nulstille den - men det burde mekanikeren vel vide?

    Det kan også bare være benzinpumpen, der skal adskilles og renses.


  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 1
    #20   5. okt 2019 Kan man få omkodet en styrboks brugt til ens bil .
    Har en Fiat idea som lige har fået en ny motor i,og da vi skal starte den op lyser motorlampen ikke ,og startspærre lampen lyser.
    Fiat i Rødbyhavn har sat den til computer men kunne ikke få den til at arbejde sammen.
    Derfor måtte de søge manual på den og fandt ud af at styre boksen nok var i stykker.
    For ikke og skulle ud og købe en ny til 5800kr ville jeg få en fra en ophugger ,men ville godt vide om der er et sted man kan få den kodet om til min bil for at slippe for en masse arbejde og penge da det er en gammel bil .
    Håber der er en som kan give mig svar på det ?????? da det Fiat har konstateret ,koster mig 900kr uden de er sikker på at det er det der gør at bilen ikke vil starte ,jeg at jeg skal ud og købe en styrboks fra en gammel en fra en hugger som ikke kan bruges.
    Mvh Pede Lolland


Kommentér på:
Kodning af styreboks - Fiat Punto mk2

Annonce