{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Svejse rustfri udstødning {{forumTopicSubject}}

Har lige købt rør til rustfri udstødning, men kom til at tænke på, om jeg vil ku' lave selve udstødningen, punktsvejse den med CO2, og bagefter fuldsvejse med TIG?

Vil det gå udover svejsningen, når der ligger CO2 klatter indenunder TIG svejsningen?

Har tænkt mig at svejse med baggas.

Min far er klejnsmed, og han mener ikke, at det vil ske noget ved det, men han er ikke helt sikker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svejse rustfri udstødning
  • #2   8. okt 2015 Det kommer an på hvor god du er, men jeg har rigtigt gode erfaringer med at tape rør sammen. Gode skarpe lige snit på røret også en god kvalitet isoleringstape eller gaffa. Det holder godt også kan man nemt ændre hvis længden eller graden er forkert.
    Når du er tilfreds med det hele eller det stykke du laver, så kan du snitte et stykke tape af og prikke det med tig.. Altså ikke et helt stykke tape af, men bare 1 cm eller sådan..


  • #3   8. okt 2015 Dur ikke! Sæt evt. en RF tråd i din CO2 svejser når du hæfter op. Husk at bruge Argon-gas eller lign. når der hæftes.

  • #4   8. okt 2015 Tror jeg prøver med Christians råd, med isoleringstape, og TIG hæfte bagefter.



  • #5   8. okt 2015 nu har jeg hæftet mange gange på den anden måde, skru op for strømmen og hæft kun kort så svejsningen ikke stikker ud, og tig bagefter mit m3 udstødning har jeg lavet i rustfri og det har holdt 5år nu, ellers når du har hæftet det hele op og afmont det så hæft igen med tig denne gang og slib mig svejsningerne væk, og fuldsvejs med tig,

  • #6   8. okt 2015 Rustfri tråd i co2 eller tig det sammen.. Ikk jern tråd.. For så ka du li så godt svejse det sammen med jern tråden som os holder fint :))

  • #7   8. okt 2015 Kan du ikke hæfte den op med tig imens du laver den?
    Lidt op i ampere, istedet for 60, (fx) Så kør den op på 80, så kokser den ikke på bagsiden, bare lige så du kan se det flyder sammen, og så færdig, 3 punkter jæhele vejen rundt.. de 2 af dem så langt op man kan, og en i bunden..Hvis du mærker den op med tape, og du tager den ned, så er det 100 det passer af helvede til når du sætter den op igen...


  • #8   8. okt 2015 Har ikke selv TIG værk, er en af mine venner, der har det.
    Jeg er heller ikke selv så god til TIG, så er derfor jeg ville lave det selv, og få ham til at fuld svejse det.

    Men tror jeg køber rustfritråd til co2'en og Argon, og eventuelt fuldsvejser med det også.


  • #9   8. okt 2015 Du kan vel godt lave en lille hæftning med co2, men, den skal ligge udenpå og slibes helt væk igen...
    Hæft den de tre steder, og så sørg for det helt tæt sammen, så i bare kan løbe det sammen... Så kan din makker lave tigge hæftning lige ved siden af, inden i sliber co2 hæftning helt væk..
    Har du båndsav? Hvis du skal save en bøjning over eller noget?


  • #10   8. okt 2015 Har gammel båndsav på værkstedet (y)

  • #11   8. okt 2015 Så kører det jo bare... Har lavet nogle stykker for mine kammerater, og syns altid det ender ud i at være lettere sagt end gjort.. Men god fornøjelse..!!

    Må jeg foreslå disse til samlingerne.: http://www.qualitec.dk/v-band-flangeclamp-rustfri-med-reces

    Man kan vist også få dem i biltema tror jeg?


  • #12   8. okt 2015 Har købt det hele ved turbodkshop, det er det billigste sted, har været meget godt tilfreds med deres kvali før.

  • #13   8. okt 2015 Og du har modtaget varene? Handler aldrig der igen....


  • #14   9. okt 2015 Har købt der 3 gange. Der har aldrig været problemer.

Kommentér på:
Svejse rustfri udstødning

Annonce