{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

Motor bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hej. Min VW Fox 1,4 2007, opføre sig underligt således at jeg ex. Køre en strækning på 50 km eller blandet kørsel så bliver min motor varm. Da temperatur lampen begynder at lyse.. Jeg får den så slukket ved at tænde varmluft ind til bilen på fuldskrue, og på kort tid forsvinder lampen. Det er somom motoren ikke køler ned eller kan ikk lufte ud. Vandbestanden står næsten max. Har købt en termostat, men dog ikke monteret den endnu. Ville lige hører jeres mening omkring dette. På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor bliver varm
  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #1   8. okt 2015 100 pct din termostat der er kaput og i lukket tilstand. Få skiftet asap og kør ikke før...du brænder din toppakning af og de er betydelig dyrere end 90 kr for en termostat

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #2   9. okt 2015 Hvis den,motor har plastik termostathus
    Som andre vw'er

    Så er det sikke knækket en tap
    Så termostaten ikke kan,åbne

    Dwt wr wt kendt priblem på vw

    Har selv skiftet en deltermostarthuse
    På forskellige vw'er


  • #3   9. okt 2015 Dennis: Det er nærmest et Haiku du har skrevet jo smiley

    OP: Det lyder, som Martin og Dennis også skriver, som en termostat. Det er en relativt billig reparation hvis du får det skiftet før det skaber yderligere problemer.


  • #4   9. okt 2015 Men der kommer jo varmt luft ind, og har hørt at termostat er kun defekt når der ikke kommer varmt luft ind i kabinen?

  • #5   9. okt 2015 hvis du er i tvivl så mærk på dine kølerslanger

  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #6   9. okt 2015 Hvis termostaten er defekt i åben tilstand er der som regel ingen eller lidt kabine varme.
    Hvis termostaten er defekt i lukket tilstand kommer der rigeligt med varme da kølervæsken ikke cirkulerer ud i køleren, mne bliver i motoren hele tiden.
    Det er altid bedst hvis den fejler i åben tilstand da eneste skade er at motoren ikke når operations temperatur. Katastrofen er når den fejler i lukket tilstand da motoren vil overophede og din toppakning formentlig ryger ved kørsel. Og så snakker vi altså mange mange dollars...


  • #7   9. okt 2015 Tak, det lyder til at være sandt.


    hvordan ved man om ens toppakning er gået i stykker? smiley


  • #8   9. okt 2015 kik på oliepinden er olien hvid og omvendt kik i din ekspansions beholder er der olie i eller rent kølervæske

    og ryger/damper bilen meget.. det kan den så godt gøre hvis den er kold hvilket er normalt


  • #9   9. okt 2015 nej disse symptomer har jeg ikke bemærket. Men skal prøve at skifte termostaten snarest muligt.

  • #10   9. okt 2015 god ide smiley


Kommentér på:
Motor bliver varm

Annonce