{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Mazda 323 S 1998 1,5 16v (BJ) motor har svært ved at tage omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået sådan en MazdMazda 323 fra 1998. Den går fint i tomgang, men dykker i omdrejninger når man giver hurtigt gas... Giver man langsomt gas, så kan den godt tage omdrejninger. Men den hoster og hakker og går slet ikke "rent".

Er der nogen der har en ide til hvad det kan skyldes? Motoren stiger i omdr. Hvis jeg piller stikket til gasspjælds potentiometeret, men kører ikke bedre eller dårligere. Den går lidt mere ujævnt hvis jeg piller stikket til luft masse måleren.

Jeg har forgæves forsøgt at få fejl koder blinket ud, men jeg har ikke den rigtige oversigt over diagnose stikket, da motorblæseren begynder ar køre, når jeg luser de stik der skulle passe til min model.

Hjælp. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 323 S 1998 1,5 16v (BJ) motor har svært ved at tage omdrejninger
  • #1   12. okt 2015 Et komplet service måske kunne gøre underværker smiley

  • #2   13. okt 2015 Ja det kunne måske være en god ide, men jeg er ikke interesseret i at smide mange penge i den, da jeg kun skal køre vinteren over.

    Jeg kan læse mig til på google at luftmassemåler og indsugningsrør er typiske fejl på dem, men ingen af de 2 fejler noget.

    Bilen kører næsten ok når den er kold, men når den bliver varm så kører den absolut ikke godt.

    Nogen på fyn der ved lidt om mazda, der kunne have lyst til at kigge på den?


Kommentér på:
Mazda 323 S 1998 1,5 16v (BJ) motor har svært ved at tage omdrejninger

Annonce