{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor kabine varmer
  • #1   24. nov 2015 Så koldt var det da ikke her til morgen... men kolde tider er virkelig god motivation for at få installeret kabinevarmer smiley

    Jeg har selv en Webasto - de findes (groft sagt) i 2 udgaver, 4 kW og 5.2 kW, hvor den største forskel er hvor meget brændstof de spiser i timen. Man kan installere begge typer på sin bil, uanset størrelse, men hvis din motor er større end 2.0, bør du vælge den store, da den lille vil tage for lang tid om at varme bilen op. Man kan sagtens sætte den store på en nul-komma-kommer ingen steder motor, så bliver den hurtigere varm.

    Enheden koster vel omkring 8000 kr, og installation kan vel koste alt fra 3-10.000 kr, afhængig af bil, ekstra-udstyr osv. Jeg mener de fleste fyr kommer standard med en timer, så man kan sige at kl. whatever vil jeg have bilen varm. Man kan købe en fjernbetjening for x kr, og man kan også så sms-moduler. Jeg aktiverer selv min via alarmen, som har større rækkevidde end den fjernbetjening, der fulgte med.

    Ud over at du kommer ud til en varm bil, vil du også slide mindre på din motor da den så sjældent starter helt kold, så det er på næsten alle måder en god idé. Brændstofforbruget øges heller ikke særlig meget, da en varm motor bruger mindre (så det brugte indhentes i drift - næsten).

    Der er også et mærke der hedder Eberspächer - det har jeg ingen erfaringer med, men jeg vil tro det er præcis samme koncept, cirka samme priser og specs.


Kommentér på:
motor kabine varmer

Annonce