{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Benjamin K
Benjamin K
Tilmeldt:
22. aug 2015
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 35

Bil til at rode med og lære med {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg leder efter en billig bil, som jeg kan rode rundt med i en garage og skille ad og forsøge at sætte sammen igen. Dog har jeg et par "krav" / ønskeliste:

- Nemt at rodde med, så tænker en ældrere bil uden diverse moderne system som er umulige at finde rundt i
- Må gerne "se godt ud" som selvfølgelig er relativt, men jeg vil også gerne kunne gøre lidt ud af den
- Billige / nemt at finde reservedele, gerne stort overskud af reservedele ved f.eks. skrothandlere osv.
[EDIT]
- Noget der kan smides turbo på ville også være godt, eller noget der har turbo fra start

Det er umiddelbart min liste, jeg leder altså efter en god bil at lære at være amatør mekaniker i, har længe haft en interesse i biler, men tør ikke lige skille min Hyundai fra 11 ad, da den næppe bliver den samme bil igen hvis jeg prøvede.... smiley

Mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil til at rode med og lære med
  • #1   30. nov 2015 golf 2 ! smiley

  • #2   30. nov 2015 Lav en annonce i marked. Forum er ikke til købes annoncer.

  • #3   30. nov 2015 Melder og Golf 2, evt. en GTD så du kan rode med turbo

  • #4   30. nov 2015 Hvis det til at starte med (eller bare for altid) er en, som kun skal stå på værkstedet og du skal øve dig på, kan du jo købe en bil uden afgift, så får du noget mere for pengene smiley
    Så kan du jo altid betale afgift og få den på vejen, når du er blevet selvudlært mekanikker smiley


  • #5   30. nov 2015 Golf 2-4 tænker jeg.

  • #6   30. nov 2015 Golf 3 ! smiley

  • Benjamin K
    Benjamin K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 35
    #7   30. nov 2015 #2

    Dette er ikke en købs annonce Rune, blot et opslag for at finde den mest "simple" men samtidig cool/billig bil for mig at starte ud med smiley


  • #8   30. nov 2015 Audi 80 2,0 - 2,8 Cabriolet.

    Simpel bil som der bliver kigget efter, og i 2,3 versionen har audi selv en turbomotor på programmet. Dog aldrig ilagt en cab fra ny.


  • nihad K
    nihad K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17
    #9   30. nov 2015 Opel kadett gsi

  • #11   30. nov 2015 Hva med at finde noget som faktisk er noget værd når den er færdig oven i købet?
    Spilde en masse penge på en golf, for så at ku få 20kg for den senere er der ikke meget ved.
    Kan ikke selv diske op med noget konkret, men find da en der falder i din smag, som original er noget specielt..
    Volvo 242 turbo? Eller noget gt model. Plade og male - arbejde koster det samme..


  • Benjamin K
    Benjamin K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 35
    #12   30. nov 2015 Volvoen er et rigtig godt bud, Jimmi. Trust me, hvis jeg kunne komme på noget selv så havde jeg købt en bil allerede, men siden jeg er ny til biler så er det svært at vide hvad der er nemt at lære på, og hvad der er umuligt smiley Men jeg savler lige lidt over volvoen, rigtig fed bil!

  • #13   30. nov 2015 Ved hvor der står en henne, men den er skilt ad, og skal laves lidt rust... Og han er IKKE til at handle med, trods jeg har prøvet i en del år....

  • Benjamin K
    Benjamin K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 35
    #14   30. nov 2015 Hvad ville han skulle have for den Jimmi, og hvor slem er tilstanden?

  • #15   30. nov 2015 Hvad med en Mercedes 190e 2.6?
    De er sku til at skrue i og så får du også lært at bruge et svejse værk, hvis du finder en gammel luder herhjemme.. smiley


  • Benjamin K
    Benjamin K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 35
    #16   30. nov 2015 Just Jack, godt bud. Hvordan er de sådan at lege med? smiley Er lidt til noget tunet turbo, det lyder godt, og er sjovt! smiley

  • #17   30. nov 2015 Hvis du bare gerne vil lære at lave bil, så start med at kravle inden du begynder at gå.. smiley
    At lave et turbo setup er ikke noget man bare klasker på og kan forvente at der fungerer..
    evt. søg på YouTube på turboed miata. Det giver dig lidt et billede af, hvor meget det egentligt kræver at bygge turbo på en non turbo.. smiley
    Held og lykke med projektet..


  • Benjamin K
    Benjamin K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 35
    #18   30. nov 2015 Jo tak Just Jack, god point, kunne altid fikse et lig og sælge den til noget jeg kan lave til et turbo projekt? smiley

  • #19   30. nov 2015 Jeg ville også starte ud med noget nemt.
    Jeg synes også en Golf 2 er et fint bud.
    Du kan stadig få alle reservedele til næsten ingen penge, oceaner af stylings muligheder og meget simpel opbygning.

    Jeg købte min Golf 2 af samme årsag, jeg ejer også en Civic TypeR men den skiller man ikke bare lige ad.

    Jeg købte Golfen med defekt motor og den havde stået stille i 2 år.

    Så jeg fik gjort den gjort klar til syn og derefter begyndte alt det sjove..

    Lige pt. yder den 2,5 gange mere end, hvad sådan en 1,6TD standard gør.

    Hvis du derefter har fået mere blod på tanden, kan du jo gå i gang med mere specielle biler, hvor der typisk er en masse pladearbejde og det kan være svært at finde dele smiley


  • #20   1. dec 2015 Syntes faktisk min punto var nem og rode med.
    Og hvis det er er turbo du vil lege med, så skal du have en fiat punto GT. De kan blive rigtig fede.
    Til sammenligning er den ligeså hurtig som en Honda civic VTi.... hvis du kender dem smiley .


  • #21   1. dec 2015 Jeg ved ikke med dele men sådan en Nissan Bluebird er sgu en fed vogn, den minder meget om Camry som er ligeså fed og de er nemme at skrue i, Bluebird fås med turbo, ellers er der sådan noget som Opel hvis du vil lege med dobbelte karburatorer og lignende.
    Hold dig fra golf, det er det mest udkneppede bil der findes, der er altid en eller anden snottet hvalp der har ødelagt den, og så holder de på hvert gadehjørne, det er ikke fed.


Kommentér på:
Bil til at rode med og lære med

Annonce