{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.542 visninger | Oprettet:

Diesel bil ryster og lugter i tomgang og omdrejningstæller hopper op og ned {{forumTopicSubject}}

Hej bileksperter

Jeg har en Opel corsa 1.3 CDTI 2008 diesel. Som overskriften fortæller så når jeg står i tomgang (ikke altid men hyppigt) vil den pludselig starte med at give små rystelser under føresædet og på samme tid vil omdrejnings tælleren være under 1 men hoppe lidt op og ned. udover disse ting vil der komme en hæslig lugt ud af Blæserne i bilen en lugt af brændt olie eller brændt diesel.

håber på hjælp af jer eksperter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel bil ryster og lugter i tomgang og omdrejningstæller hopper op og ned
  • #3   1. dec 2015 Udstødningen er ikke utæt, ellers vil det kunne høres. Hvad er dysser og er deres reparation dyr?

    Det er hellere ikke EGR-ventilen der er defekt da den lige er blevet skiftet


  • #6   1. dec 2015 Af proff? Hvem kan lave dyssetest? alle slags mekaniker?

  • #12   1. dec 2015 Tak for jeres hjælp, hvis flammeskiven er utæt, vil mekanikeren kunne se det?

  • #13   1. dec 2015 problemet er ikke opstået efter EGR-ventilen er blevet skiftet den gjorde måske én gang før den blev skiftet, det er gået hen og blevet meget hyppigere, det eskalere

  • #14   1. dec 2015 Hvor kan jeg købe Bell ad henne? Og hvad skal jeg kigge på når jeg har hældt det ned?

  • #15   1. dec 2015 Jeg har købt bilen for 2måneder siden, vil reklamationsret dække herover?

  • #18   1. dec 2015 er én flaske nok? jeg bruger primært kun min diesel bil til "bykørsel", hvor jævnligt skal jeg bruge bell ad?

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #20   1. dec 2015 du skal køre ned til der hvor du har købt bilen inden du gør noget andet for det er dem der hænger på den

  • #21   1. dec 2015 Skal jeg ikke finde ud af hvad der er galt først?

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #22   1. dec 2015 nej det skal værkstedet

  • #23   1. dec 2015 # 11
    ikke ALLE Bosch værksteder kan teste dyser - det er kun "diesel Teknik værkstederne" - og det er også helt bestemt af hvilken type dyser der er tale om hvilke værksteder der kan udføre det
    polobjørn


  • #24   1. dec 2015 Tag motordækslet af din motor og se ned til dyserne. Det er de 4 pløkker der sidder midt i topstykket/ventildæksem. Se om du kan se sodrester. Sort snask. Det lyder lidt som flammeskiver.

    Lidt komisk at søbæk ikke ved hvad
    dyser koster til en corsa 1.3 cdti fra 2008


  • #27   3. dec 2015 Hej igen.

    Landet ligger sådan at jeg fik ringet til forhandleren hvor han sendte mig til en mekaniker for at tjekke den. efter tjekket fortæller mekanikeren at han skal bruge bilen 4-5 timer for at finde fejlen, jeg siger okay. Jeg ringer derefter til forhandleren igen og fortæller ham hvad der er sket, hvor jeg derefter spørger om det er noget jeg kan reklamere for, hvor han siger at nej det kan han ikke, da han har givet afslag på prisen? og han siger at reklamationsesretten kun dækker gear kasse og motor. Jeg fortæller ham derefter om det ikke er afhængig af, hvad skaden er? så siger han jo, jeg fortæller derefter at vi må se hvad det bliver til.

    Hvad synes i jeg skal gør? jeg er virkelig bange for at der er sket noget slemt med bilen og jeg selv kommer til at betale et stort beløb..


  • #29   3. dec 2015 Hvis diesel dyser er en sliddel, så er de vel også på en benziner?

  • #30   3. dec 2015 En diesel dyse er ikke en sliddel i den forstand. Den bliver slidt, ja, men ikke noget man skal forvente at skifte. F.eks som bremser og viskerblade pærer osv.

  • #31   3. dec 2015 Det var der bare en der sagde det var på en diesel bil. Hvilket jeg også synes lyder mærkeligt. Men spørger man et værksted er næsten alt jo en sliddel.

  • #32   3. dec 2015 Ja nogen kalder også en udstødning for en sliddel, bare fordi den ofte ruster i stykker. Er bremserør så også en sliddel?

  • #33   3. dec 2015 Sikkert... hvis at man spørger på et værksted smiley

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #34   3. dec 2015 købeloven er den samme ligemeget om han har slået 100 eller 10000 af prisen

  • #35   3. dec 2015 Sikker på det ikke bare er regenerering af partikelfilter der giver de symptomer?

  • #36   7. dec 2015 Til trådstarter, hvilken humbug forhandler er det (så man er advaret) - reklamationen SKAL dække på bilen de første 6 måneder (formodningsregel)

    Undtaget er dog bremser, disse skal der reklameres for umiddelbart efter salg, eller hurtigst muligt derefter..

    Kobling, motor, gearkasse, fjedre og komfortsystemer er fuld berettiget reklamtionsretten, få fat en i advokat... han skal nok løse det..


  • #37   4. feb 2016 Hej. Fandt du problemet??? Døjer med det samme!

Kommentér på:
Diesel bil ryster og lugter i tomgang og omdrejningstæller hopper op og ned

Annonce