{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Opel kadett c med c20let/xe motor. {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen.

Har i lang tid nu gået rundt med en drøm om at býgge en kadett c med en c20let eller xe motor. Er der nogen af jer der ude som har prøvet at lave den ombygning.?
Jeg har fundet frem til at jeg skal bruge et manta b 1,8 bagtøj, med getrag 240 gear. Jeg har dog et par spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på.

1. Er der andre gearkasser som er bedre (getrag 265)? (Hvordan passer de i kadett'en

2. Hvordan er det med pladsen.??
3. Hvilken kardan skal jeg bruge (special lavet)??
4. Hvad med motor mounts (gætter på special lavet)
5. Er det meget svært med det elektriske.
6. Bremserne blandt andet skal nok opgraderes nogen gode råd der.??

7. Kan man overhovet få den gjort lovligt. ?? Har set biler med ombygningen i danmark.

Håber i kan hjælpe. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel kadett c med c20let/xe motor.
  • #1   1. dec 2015 Bagtøj skal du ikke skifte medmindre du har et 1,2 bagtøj.
    Gearkasse motorophæng bundkar og tænding kan du tage fra manta 1,8. Kardanen skal laves specielt, dvs en ende der passer til gearkasse og en der passer til bagtøj, så skal de svejses sammen og afbalanceres.
    Motorophængede passer ikke helt, så der skal enten laves et nyt, eller også skal du ligge en plade mellem ophæng og blok, den skal vist nok være 10mm.
    El skal splejses sammen med bilen, det er ikke så mange ledninger det drejer sig om. Eventuelt programmerbart istedet for std styring.
    Bremser til 150 hk kan tages fra Rekord e2 2,2 for, og bag skal det være de store tromler. dvs dem der sidder på det store bagtøj.
    Du skal have en udstødsmanifold. Det er enten hjemmebyg eller købe en færdig til ca 5000 fra ny. XE/LET har udstødning i modsat side af OHV og CIH.


  • #2   1. dec 2015 Fedt fedt tak for svar, kan bagtøjet godt holde til 150 - 200 hk som den får. ???


  • #3   1. dec 2015 Afhængig af stand og kørestil ja. Men det er deromkring det begynder at blive presset.

  • #4   4. dec 2015 Ved du om det stadig er muligt at få den godkendt. Nu er det jo snart ikke muligt at lave noget sjovt med sin bil længere.:)

  • #5   6. dec 2015 Jeg har ikke hørt andet. Men enten skal du finde en synsmand der gider, eller kontakte trafikstyrelsen


Kommentér på:
Opel kadett c med c20let/xe motor.

Annonce