{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.620 visninger | Oprettet:

Syne bil når..!! {{forumTopicSubject}}

Hey

Efter at jeg har har haft skiftet forhjulsleje på min bil, så sidder rattet ikke længere helt vandret som det skal ved lige ud kørsel, men jeg har sgu egentlig vendt mig til det, da det ikke er så meget det drejer sig om, og da det samtidig er en ældre bil vil jeg ikke til at ofre en sporing på den hvis det kan undgås.

Men da jeg skal til syn om et par måneder, er jeg blevet lidt i tvivl om den kan synes med det?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syne bil når..!!
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #2   23. dec 2015 Så længe den kører lige ud, og alt virker som det skal, så skulle der ikke være nogen problemer i det.. Men hvis det "bare" sidder skævt, så pil det af, og ret op smiley

  • #3   23. dec 2015 Den kører og virker som den skal, det er kun visuelt det er et problem smiley
    Har godt nok overvejet bare lige at flytte den en tand så den passer smiley men jeg tænker på er lidt besværligt pga airbag.


  • #4   23. dec 2015 Hvor flytter du ik bare rattet når hjulene står i lige ud stilling,ud af vejen en topnøgle med skru rattet af når du kører lige , på igen ,så er problemet løst smiley

  • #5   23. dec 2015 Hvad er det da for en bil ?


  • #6   23. dec 2015 Tror det er en bil med airbag... smiley

  • #7   23. dec 2015 Det er en Toyota avensis fra 98.
    Det er sikkert ganske nemt at flytte rattet, syns bare jeg har læst om at man får airbag fejl, osv hvis man gør det forkert.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 11
    #8   23. dec 2015 hvad koster en sporing lige ? jeg plejer bare at få min kammerat til at tage bilen på arbejde ogs får vi en pils eller to når han afleverer den igen og han har aldrig krævet nogen penge... tænker bare hvis den nærrige pong gør det for et par øl så kan det da være begrænset hva det kan koste hos en mekaniker der har et fint hjemme værksted smiley

  • #9   23. dec 2015 Kenneth,
    måske han ikke kender en hjemme fusker.
    og en sporing er ikke gratis på et værksted


  • #10   23. dec 2015 Jeg tror da godt du kan uden at pille airbag fra.ved ikke helt på den ,om ledningerne er lange nok.men jeg har gjort det på mange andre uden problem og fejllampe

  • #11   23. dec 2015 sporing,er nok klogt,men du kommer nok til at flytte rattet alligevel

  • #12   23. dec 2015 man kan jo bare tage batteriet fra imens

  • #13   23. dec 2015 Man kommer da ikke til at skal flytte rattet, fordi man sporer...
    Sporer da bare ind efter rattet, tager måske 2 min længere, med almindelig dunlop-apperat...


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 11
    #14   23. dec 2015 buggi... er man bil intereseeret og ikke kender en mekaniker eller kender en som kender en syns jeg lyder ret usandsynligt....

    og nej de er ikke gratis... et hurtigt klik på nettet...den billigste står til 300kr og opefter normal prisen er 600kr det her er i aalborg området for det er jeg er fra men tvivler på prisen er så forskellige fra landsdel til landsdel ? ? hvis du ikke kan ofre det på din bil for at den går igennem syn så syns jeg da man skal gå tilbage til sin hot50 og gaffa tape.. sorry det er bare min mening


  • #15   23. dec 2015 Havde jeg kendt et sted som kunne spore min bil for to øl, så havde jeg jo nok benyttet mig af det smiley

    Men som sagt, den kører fint og slider ikke dækkene skævt eller noget, så kører nok bare til syn med den, det har ikke været noget problem for andre kan jeg jo se smiley Og bliver det et problem, så må jeg jo flytte rattet eller få den sporet,


  • #16   23. dec 2015 Myggen
    netop.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 11
    #17   23. dec 2015 sygt nok... jeg havde dælme kørt min bil udover møns klint hvis jeg ikk havde nogen jeg kunne spørge til råds. men jeg er sikker på hvis du tager øllene med så gør han det os men turen er nok lidt lang...

    men hvis det ikke generer dig på nogen måder så er jeg temmelig sikker på den går igennem syn mit rat sidder sgu heller ikke snore lige når den står lige ud smiley


  • #18   23. dec 2015 Kenneth

    Hvor kom det lige fra....

    Bilintereseret er sgu mange ting.
    Jeg kender sgu flere der ved alt om de forskellige bilmærker, men intet kan de lave selv, men kun data, og måske enkelte andre ting.
    Hvor man skulle være at betegne som nærig, fordi man ikke vil ofre en sporing, som i reglen ikke er nødvendig, syntes jeg også er en plat kommentar.
    At man så skulle gå tilbage til sin hot 50 og gaffatape, viser ok hvor umoden du i reglen er, jeg har aldrig ejet sådan noget, og kommer nok heller ikke til det, og dengang jeg kørte på knallert, var der nok over 30 år til at en hot50 blev opfundet/lavet.

    Ved ikke hvor du får dine gode idder fra eller om du bare gætter på hvordan folks holdninger et til tingene..
    Her i området hvor jeg bor, koster en sporing ca. 850,-kr, og man skal bestille tid.
    Hvad har det med at gøre at man er nærrig eller ikke kender nogen der lige gør noget for en bajser...
    Jeg hjælper ikke folk for en bajer eller to, jeg tager derimod gerne imod penge for at lave andres biler, for jeg drikker normalt ikke, og især ikke når man skal arbejde og køre bil.

    Jeg syntes det er dumhed at smide penge ud på noget der faktisk ikke er nødvendigt, og slet ikke når man kan gøre det selv.
    Og lige netop det har Myggen jo sikkert fingerfærdighed til at kunne gøre selv.
    Af med rattet, på med rattet. bum bum,, og så blev det jul alligevel.....


  • #19   23. dec 2015 Koster en sporing ik kun 500?

  • #20   23. dec 2015 Hvis rattet sidder skævt efter en reparation så skal bilen spores, også selvom at det ikke kan mærkes, da det ellers bare kommer til at koste dæk i stedet.
    Så jo, det er nødvendigt og når det ikke drejer sig om mere end omkring en 500 mand, så er det hurtigt sparet ind set i forhold til nye dæk.


  • #21   23. dec 2015 Det er helt elementært fuldstændig forkert at flytte rattet. Længere er den ikke.
    Bilen kan synes uden problemer, selv om rattet står lidt til den ene side ved ligeudkørsel.
    Der må jo være blevet ændret noget i forhjulsophænget ved udskiftningen af lejet? Nu kender jeg ikke sådan en Avensis - men noget er ikke blevet samlet helt hvor det stod da det blev skilt ad.
    Jeg tror ikke du skal bekymre dig - når bare bilen har en ok selvopretning bliver den sikkert synet, i hvert fald lige på det punkt smiley
    Held og lykke.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 11
    #22   23. dec 2015 buggi jeg er sgu enlig lidt ligeglad med hvad du tænker/syns og føler..... halvdelen af det mundlort du lukker ud der har jeg allerede skrevet som at prisen måske var anderledes der hvor han bor men at det koster over det 3 dobbelte som du påstår i forhold til alle andre og internettet det er nok lidt usandsynligt.... og du kan sige hvad du vil.. er man derude hvor at sporing holder en tilbage fra at få synet sin bil så er man kraftedme nærrig.. 500kr er ingenting når man laver bil... jeg bruger flere penge når jeg gir en omgang til gutterne i byen... også prøv at hør dig selv????

    Jeg hjælper ikke folk for en bajer eller to, jeg tager derimod gerne imod penge for at lave andres biler, for jeg drikker normalt ikke, og især ikke når man skal arbejde og køre bil.

    hvem er det nu lige der er barnlig her ? haha omfg... men så er det jo klart han ikke kan få sporet sin bil hvis i alle sammen er sådan en flok røvhuller overfor jeres KAMMERATER(husk mekanikeren der tog en øl for sporingen var en kammerat) at i skal tage penge for at lave små ting... så er det da os forståeligt nok at værkstederne os skruer priserne op... nu ved jeg ikk hvordan alkohol påvirker dig men jeg blir ikke stiv af en enkelt øl og du må os gerne køre bil på en enkelt og jeg har ingen steder skrevet at vi stod og drak os lamme så skal vi ikke bare opføre os som normale mennesker også lade være med at prøve at køre historien over i et andet spor ? smiley


  • #23   23. dec 2015 Den kan sagtens synes, har lige gjort nøjagtig det samme

  • #26   23. dec 2015 Lad være med at lytte til de andre. Det du skal gøre, er at løse nogle af skruerne i instrumentbrættet. Og så smider du en træklods under i den modsatte side af hvad rattet hælder, så speedo osv. sidder lige i forhold til rattet, istedet for vejen. Så vil det fra din synsvinkel ikke længere ligne et skævt rat, men at du kører i en skrå vinkel.

    Dét havde jeg gjort!


  • #27   23. dec 2015 Kenneth

    tror det var dig selv der startede.
    til i andre kloge hoveder
    trådstarter har jo vænnet sig til det, så mon ikke han allerede nu ved om hans dæk er blevet skæve. smiley


  • #28   23. dec 2015 Det er jo ikke sikkert det kan ses de første 1000km, men skævt skal de nok slide.
    Du har jo haft hjulophænget adskilt, og vinklerne står ikke længere korrekt, derfor får du et rat der står skævt.
    Det er jo ikke bare lige rattet, der for sjov lige hopper til siden.


  • #29   27. dec 2015 En bil kan godt blive kasseret til syn på rattet sidder skævt ja. (Det er set personligt)
    At det er lykkes at få biler synet med rattet skævt er held. Har selv lige fået synet en gammel golf 2'er hvor rattet også sidder en smule skævt som gik igennem. Men man kan godt komme til omsyn bare ved at rattet sidder skævt. det kommer an på om jeres synsmand er en venlig sjæl eller en der går ALT igennem.


Kommentér på:
Syne bil når..!!

Annonce