{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.676 visninger | Oprettet:

Stig K
Stig K
Tilmeldt:
17. jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Ingen Varme i kabinen {{forumTopicSubject}}

Har en suzuki alto hvor der kun kommer meget lidt Varme næsten ingenting . Der er gjort en del ting uden held bla. Ny køler 2 gange thermostat 4 gange thermostatføler 3 gange køle rens 3 gange besøg hos suzuki hvor de skiftede alle delene og udluftede systemedet men skal stadig sidde med isskraber indvendig når vi køre og når jeg sætter motortæster på kommer den op på ca 90 grader og ingen fejlkoder . Er der nogen der ved hvad man ellers kan gøre da bilen er tæt på at blive til skrot på trods af at den starter altid køre godt er uden rust og har haft den helt fra ny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen Varme i kabinen
  • #1   17. jan 2016 Byder 2000

  • #2   17. jan 2016 Hvis varme måleren inde i bilen viser driftvarm ca. 90 grader og der er vand på, så er det enten fordi at justeringen ikke virker så man kan få indmaden i varmesystemet til at slå ordentligt over på varme. Eller fordi vandet ikke bliver cirkuleret ind igennem varmelegemet.

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   17. jan 2016 Besøget hos suzuki var godtnok i en anden anledning , der var nemlig en anden bil som var barket ind i vores bil så kofanger og vores nye køler blev ødelagt så derfor igen en ny køler så derfor går vi udfra at den er udluftet som den skal være og de skiftede også lige føler til kølerblæser og thermostat på vores regning for så var vi sikker på at de ting var i orden . Så nu tænker jeg på varmeelement men kan ikke lige se hvordan man får det ud , ps måleren inde i bilen viser også ingenting og den fejl er også svær at finde , indstrumentpanel har været overe i en anden bil og virker der vi har prøvet at kortslutte ude ved føler og uret slår op ny føler til 1000kr i samme fejl på værksted de siger at det var føleren så en ny blev sat i samme fejl og derefter til suzuki efter skade

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #6   17. jan 2016 Men med motortester kan jeg se at graderne kommer op hvor den skal og blæseren på køler starter også på rigtig tidspunkt og det er jo samme føler til blæser og ur inde i bilen da det er 2 i en føler

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #8   17. jan 2016 Der er bare lige det at jeg ikke kan se hvor man kommer ind til varmelemmet

  • #10   17. jan 2016 Byder 1800,-

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #11   17. jan 2016 Hvis den skrottes bliver det evt. I bytte ved køb af ny bil da der er nogen der giver 15-25000kr

  • #12   17. jan 2016 Haha. Sjovt. Der er ingen som reelt giver mere end bilen er værd. Det er et medie stunt for at lokke tosser til at købe nye biler. Held og lykke og god vind.

  • #14   17. jan 2016 Kan det ikke bare være spjældet mellem varm og kold luft, der ikke virker. Ligefrem at pille varmelegme ud er jo lidt besværligt, så er det lidt nemmere at skylle det igennem mens det sidder i bilen. Mvh. Gert

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #15   17. jan 2016 Tanken er også at i første omgang vil jeg prøve med to lange slanger som jeg montere på studsene fra Varmeelement og eftersom mistanken er kalk da den det meste af sommeren fik efterfyldt vand to gange om ugen vil forsøge med kalkfjerner mild og så se hvad der sker. De lange slanger er for at få dem ud og væk fra motorrummet

  • #16   17. jan 2016 Prøv først med rent vand og jævnt tryk, og se om ikke der kommer en masse nams ud. Hvis der er god gennemgang ville jeg tjekke om ikke bare det er spjældet det ikke flytter sig eller måske tjekke om der er en udluftningskrue lige omkring rør til varmeapparat. Mvh. Gert

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #17   17. jan 2016 Spjæld er set efter og vi har brugt køle rens i vandet uden kølevæske kørt med det i ca 1/2 time og tømt ud og det er så gjort 3 gange og sidste vinter virkede det fint

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #19   18. jan 2016 Slangerne er kun lune så nu har jeg skaffet 2 slanger som jeg sætter på så de kan nå ud over skærmkanten og så køre jeg noget kalkfjerner gennem , tror det er kalk der sidder og stopper , spjældet køre som det skal og kølevandet er også varmt så fejlen må være stoppet Varmeelement tænker jeg , så i morgen eftermiddag går jeg igang med at rense så godt jeg kan

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #21   18. jan 2016 Det er lige sådan jeg tænker at gøre , har lige købt 2 slanger som passer og så håber jeg på det bedste

  • Stig K
    Stig K Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #22   19. jan 2016 Tak for de mange gode råd og nu er der dejlig varmt i bilen igen , jeg tog de 2 slanger til Varmeelementet af og forlængede dem så de nåede op i hovede højde og fyldte op med varmt eddikesyre/vand og pustede det frem og tilbage og det gentog jeg 4 gange , derefter skylde efter med rent vand og det tog ca 2 timer og den varmer som helt ny , dejligt

Kommentér på:
Ingen Varme i kabinen

Annonce