{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Egr kontra ECU {{forumTopicSubject}}

Har spørgsmål i forbindelse med EGR blokering / regulering.

Når EGR ventilen åbner falder værdien fra luftmassemåleren fordi der nu også kommer "luft" fra EGR-røret.

ECU'en ved så hvor egr ventilen står og ved derved hvor meget luft der kommer den vej, samt hvor meget der kommer fra luftfilteret, den kan derved udregne blandingen.

Men hvad der sker der når man putter de populære EGR blokeringsplader mellem ventilen? Nu falder værdien fra luftmassemåleren jo ikke, men ventilen åbnes stadig... Tror ecuen så at der kommer "fuld" luft fra filteret samt det ekstra fra egren og derved laver for fed blanding ??

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egr kontra ECU
  • #1   7. feb 2016 det er jo ikke udefra kommene
    luft, der kommer igennem Egr

    Det er er jo udstødning gasser
    Det bliver sendt gennem forbrændingen igen

    for og forbrænder det endnu en gang

    så det på virker ikke lidt ind i motor
    da det er der i forvejen


  • #4   7. feb 2016 Ja ved godt det med fejlen.. Dennis, så fordi der ik tilføres ilt fra egren skal der heller ik ekstra benzin og tallet fra lufrmassemåleren er derfor korrekt at regne efter ?

  • #5   7. feb 2016 Komme and på hvilken,vil og motor

    nogen kan man bare blænde Egr af på
    og andre, skal det gøres elektronisk
    I styreboksen


Kommentér på:
Egr kontra ECU

Annonce