{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
5. feb 2016
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Kan man åbne et gasspjæld? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en ældre VW Polo fra 1997 som går mærkeligt i tomgang. Den står meget stabilt i tomgangen på omkring 900 omdrejninger, men nogle gange går den ned på omkring 600-700 omdrejninger og er ved at gå ud... jeg har en fornemmelse af at det er gasspjældet som er ved at blive lidt dårligt. Jeg har prøvet at rense det og grundindstille det med testeren, men den gør det stadig. Kan man skille det ad og rense det indvendigt, UDEN at det går i stykker? Jeg tænker banerne (staves?) inden i det måske kunne renses??? Har aldrig prøvet det før smiley

Nogle der har prøvet det før? Eller været ude for det min polo gør??

Med venlig hilsen Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man åbne et gasspjæld?
  • #1   8. feb 2016 Fremgangsmåde:
    •Skru støvpladen af ved at skrue tre skruer ud (to korte og en lang).
    •Man kan nu se indsugningsrøret som går ned over gasspjældet. Skru de tre skruer, der holder den fast. De er mage til de to korte skruer der holder støvpladen.
    •Træk gummislangen, som går ned til krumtaphuset, af studsen på indsugningsrøret. Det gør det nemmere at manøvrere indsugningsrøret i motorrummet.
    •Løft indsugningsrøret af gasspjældshusets "hals". Der er en pakning i form af et kort stykke rillet gummirør, som sidder i indsugningsrøret eller over halsen på gasspjældet (afhængigt af hvor den sad strammest da man tog røret af).
    •Med et stykke snor eller stiv ledning bind indsugningsrøret fast til f.eks. tårnstiveren så den ikke er i vejen.
    •Rens gasspjældet med f.eks. BELL ADD SR4 eller tilsvarende rensemiddel. Følg instruktionenerne for produktets etiket. Eller:
    •Afmontér spjældhuset (sidder fast med fire unbraco bolte), fjern vakuumslangen af studsen og fjern speederkablet. Rens spjældet ordentligt med en pensel og noget benzin, petroleum eller terpentin (dieselstart løsner det meste hvis man har det). Brug toiletpapir eller tilsvarende til at tørre efter så der ikke er noget væske, der løber ned i manifolden
    •Monter gasspjældet igen hvis det blev afmonteret
    •Sæt gummihalsen ned over gasspjældshusets hals
    •Sæt indsugningsrøret på plads over gummihalsen
    •Sæt slangen fra krumtaphus-udluftingen på studsen i indsugningsrøret
    •Skru indsugningsrøret fast med tre skruer
    •Montér støvpladen med først den lange og derefter de to korte skruer
    •evt.. pil stelforbindelsen af batteriet i en times tid for at slette erfaringsværdier
    Tidsforbrug: ca.. ½ time + evt.. tid med batteriet koblet fra.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #2   8. feb 2016 Jeg har haft gasspjældet af og rense det og alt det der, men det har ikke hjulpet.. jeg mente om man kan skille gasspjældet ad uden at risikere at ødelægge det?? Og rense det indvendigt?

Kommentér på:
Kan man åbne et gasspjæld?

Annonce