{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Kasper K
Kasper K
Tilmeldt:
8. feb 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Starter kører konstant {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg har netop skiftet tændingslåsen i min Citroen Saxo, da den forrige var gået til og derved ikke tog ved, når nøglen blev drejet.

Efter at have monteret den nye tændingslås, er der opstået et nyt problem.

Når jeg forsøger at starte bilen, så bliver starteren ved med at kører i stedet for at stoppe igen, når bilen er startet.

Jeg er totalt grøn indenfor bilfeltet, så jeg har brug for et råd herinde fra.

Er der nogle med en ide omkring hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter kører konstant
  • #1   8. feb 2016 prøv et nyt bundstykke til tændingslåsen.
    Drejer nøglen tilbage fra start positionen?


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   8. feb 2016 Både bundstykke og selve tændingslåsen er splinter nyt.

    Nøglen drejer tilbage, men det er som om at det felt hvor den hopper tilbage til, stadig får bilen til at forsøge at starte.


  • #3   8. feb 2016 Ja ok, så hænger den i starteren, dvs den går ikke tilbage fra indgreb og kører dermed rundt med startkransen når motoren kører.

  • #4   8. feb 2016 Samlet forkert... For din tændingslås hopper ikke over på start position når du slipper nøglen

  • #5   8. feb 2016 Det var mit næste bud smiley

  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   8. feb 2016 Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg kan samle det forkert.

    Jeg har sat sort ledning til sort ledning, brun til brun og grå til grå.

    Det er fandeme øv.

    Jeg kan ikke engang samle f.eks. brun til sort osv.


  • #7   8. feb 2016 var der ikke et stik??
    Det er ikke normalt at du skal samle ledningerne, der skal være et stik?
    Du har helt sikkert lavet en fejl i samlingen af ledningerne.


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   8. feb 2016 Jo, det er selvfølgelig stik jeg har samlet og ikke blot ledninger.

    Det er som om, at tændingslåsen kan dreje helt i bund og når bilen så er startet, så hopper nøglen normalt tilbage, hvilken den også gør, men det felt den ryger tilbage på, forsøger den fortsat at starte bilen.


  • #9   8. feb 2016 Ok så misforstod jeg dig, jeg forstod det som at DU havde samlet ledningerne.
    jeg kan ikke helt gennemskue hvad du har gjort forkert men et eller andet er der da gået galt for dig.


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #10   8. feb 2016 Nej dog ikke, det ville jeg ikke engang turde bevæge mig ud i, hvis det var tilfældet at jeg skulle samle den sådan, hehe.

    Ork, det er godt nok træls, men du skal have tak for dine svar i hvert fald!

    Er der eventuelt andre som har ideer og råd?


  • #11   8. feb 2016 Jeg tror du er nød til at alliere dig med en der har lidt mere forstand på det, så kan du samtidig også lære lidt...
    Du kan jo skrive hvad område du kommer fra og se om der er en der kan/vil hjælpe...


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   8. feb 2016 Hej Mikkel,
    Tak for dit råd, der kommer en mekaniker forbi i morgen aften, så vil jeg prøve at bede ham om det.

    Hvad vil det betyde hvis der bliver ved med at komme spænding til kl50?


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #15   9. feb 2016 Fejl fundet!

    Jeg er som sagt ikke det store bil geni, men alligevel en type der fundere meget over tingene og stædig når tingene ikke virker.

    Jeg kunne ikke forstå at det skulle være den nye tændingslås, da alt virkede normalt for mig, så jeg brugte udelukkelsesmetoden og kom frem til at det kun kunne være ledningerne fra bundstykket.

    Så jeg skiftede disse ledninger ud med de gamle og fik samlet lortet igen og nu virker det fandeme!

    Tusinde tak for jeres hjælp, dejligt med så hurtig og konstruktiv feedback, det er ikke sidste gang jeg prøver at spørge til råds herinde.


Kommentér på:
Starter kører konstant

Annonce