{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.621 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Tilmeldt:
28. jun 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Polo blinker i Olielampe og går ud {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har et problem med min polo fra 98', med en 1.0 motor.
Den anden da begyndte min Olie lampe at blinke og bippede 3 gange. Der er Olie på og trykket er ok.
Jeg gik ud fra det var en kontakt der drillede.
Efter jeg havde holdt stille i et stykke tid og derefter kørte igen var der ingen ting. Jeg holdt en pause og da jeg satte igang igen begyndte lampen at blinke igen og motoren går ud. Ingen hakken eller noget, den går bare lige så stille ud. Jeg kan tørne den og der er lys i instrument og lygter, men ikke starte. Der er en helveds masse snask under ventildækslet som i virkeligt meget, (kører kun små ture i den).
Kan det have en indvirkning på olietrykket? Og vil for lavt olietryk slukke stille og roligt for motoren? eller er de 2 ting ikke sammenhængende?
Skal lige siges den gik ud på motorvejen hvor den fik gas (relativt self, for det er jo en lille motor:))
Og det er sjældent den bliver presset den lille slæde^^

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo blinker i Olielampe og går ud
  • #1   9. feb 2016 Hvornår har du sidst skiftet olie og filter??
    Har du mål olietrykket?
    Forsvinder der kølervæske fra ekspansions beholderen?


  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #2   9. feb 2016 billeder af snask i ventildækslet, er i tvivel om du mener oliepåfyldnings skruen, som er skruet på ventildækslet.
    pejl evt olien og se om den er som den skal være eller den er grumset.


  • #3   9. feb 2016 Prøv at pille batteriet fra 10 min tid...

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   10. feb 2016 Der forsvinder ikke kølervæske nej, men toppakningen sveder, så kunne godt være en udskiftning ikke ville skade. Et halvt års tid siden olie og filter blev skiftet, men var vidst ikke kvaltetsolie den fik sig.
    Snasket i dækslet er ovet alt, ikke kun påfyldnings skruen, men når du piller ventil dækslet af, er der fyldt med snask.
    Prøver lige at pille polen af.
    Tak:)


  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #5   10. feb 2016 hvis der er snask i hele ventil dækslet er der muligvis en overgang fra dit kølesystem og dit olie/smøresystem. når du pejler olien ser den så også uklar ud? den vil blive lysebrun som mayonaise/kakao mælk og ikke klar som feks mad olie, eller sort som brugt motor olie.


Kommentér på:
Polo blinker i Olielampe og går ud

Annonce