{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Airbag fejl - VW Passat 1,8 ADR 1998 {{forumTopicSubject}}

Min kære Passat melder fejl på airbag-systemet.

Husker ikke fejlkoden, men den henviste til 'Resistance too high' og det er jo klassisk stikket under sædet.

Det er så fjernet, ledninger loddet sammen og isoleret enkeltvis med krympeflx + en stor krympeflex ud over det hele til sidst - voila.

MEN - sgu...for helvede.... der er fortsat airbag fejl, og denne gang er det så 'igniter' fejl.....

En god ven siger at det er 'sensoren' i førersiden som er problemet - men hvor hulen sidder den henne?

Jeg ved der sidder en stor airbag kontrol inde under radioen - men den har da ikke med sideairbagen at gøre?

Hvor finder jeg sensor til min sideairbag i førersiden - så jeg ikke river hele bilen fra hinanden uden grund.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbag fejl - VW Passat 1,8 ADR 1998
  • #1   11. feb 2016 har i prøvet bare at slette alle fejlkoder?

  • #2   11. feb 2016 Alle fejlkoder er slettet, og kommer med det samme med 'igniter' fejl - desværre husker jeg ikke den præcise fejlkode...min fejl....


  • #3   11. feb 2016 Bilen er udlæst på værksted og ikke med en kineser-læser, og der blev fjernet tre andre fejlkoder ifm airbags - så der var fejl på stikket under sædet smiley

    Nu er det så bare hvor hulen sensor til sideairbagen sidder?


  • #6   11. feb 2016 OK, den dækker altså alle airbags?


  • #8   11. feb 2016 Føleren til sideairbagen sidder under gulvtæppet lige under sædet, en i hver side, det er et kendt problem at der trænger fugt ind i dem

  • #9   11. feb 2016 ud med sædet, for ca i lige unde sædet sider boksen du skal skifte, den sidder med sikkerhedsskruer så husk mejsel og hammer

  • #10   11. feb 2016 Det skulle ved aldrig være en P1217 fejlkode?

  • #11   11. feb 2016 Perfekt, den er fundet - det snød mig at ledningerne til sideairbaggen løb på forsiden af rammen og ud i midterkonsollet. smiley

    Lidt sur røv at skulle have hele sædet ud een gang ti, men hvad pokker nu har jeg taget på detl

    Den afmonteres i morgen, og så kigger jeg hos en hugger efter en ombytter smiley


  • #12   11. feb 2016 #10: Husker det ikke præcist, men det var side-airbag igniter så det kunne det godt have været.....

  • #13   14. feb 2016 Jeg har lige her til morgen lavet en p1218 fejl på min kones Altea. Og der var det heldigvis bare at klippe det stik ud og lodde ledningerne sammen

  • #14   17. feb 2016 *Suk*

    Det driller endnu......der er pt. skiftet crash-sensor under sædet, selve sædet er udskiftet + ledningerne er loddet sammen - men lampen lyser fortsat smiley

    Der var iøvrigt dejligt tørt, og nada rust omkring sensoren under sædet, og selvfølgelig er alle ledninger samlet korrekt og efterset nøje....alt er som det skal være....

    Jeg har haft min kineser-udlæser sat på, og den kom med en fejl 0588.....slettede fejlen og lampen fortsatte med at lyse.

    Så har jeg forsøgt at udlæse fejl igen - og meldingen er 'No Error codes'....men lampen lyser sgu fortsat?!

    Ah, men for helvede da også......hvad gør en klog?


Kommentér på:
Airbag fejl - VW Passat 1,8 ADR 1998

Annonce